Jump to content

Recommended Posts

Cześć,

regulamin wymaga, toteż witam się ze wszystkimi.

 

Zaczynam nieśmiało swoją przygodę z RC Heli i - ponieważ wiem, że będę potrzebował mnóstwo pomocy - postanowiłem przyczepić się do jakiegoś forum. Miejsc takich jest kilka, większych, mniejszych, zarejestrowałem się w jeszcze jednym, ale tam nie mają SSL, więc myślę, że na stałe zagoszczę tu.

 

Chciałbym być przez Was poważnie traktowany, dlatego też poważnie potraktuję ten pierwszy post i napiszę kilka słów o sobie.

 

Zamiłowanie do modelarstwa wypiłem z... Echh, jednak nie - wciągnąłem nosem wraz z zapachem kleju i spalin silników samozapłonowych, ponieważ w latach 80 tata mój prowadził modelarnię osiedlową. Trochę się przesiadywało tam, trochę jeździło na zawody modelarskie - moje pierwsze (bierny obserwator) w wieku ok. 3 lat. Pierwszy mój model samolotu to "jaskółka" (niedawno się dowiedziałem, że przez specjalistów jej właściwości lotne porównywane są do drewnianej sztachety), a pierwsza aparatura - Supranar 838 (akurat do łódki).

Tata specjalizował się w szybowcach i uwięzi, a mnie jednak do śmigłowców ciągnęło - myślę, że za sprawą książki "Projektowanie i budowa modeli śmigłowców" Bogusława Spundy. Niewiele wtedy z niej rozumiałem, ale ziarno zostało zasiane. Trochę później, przez jakiś czas, kleiłem plastikowe modele śmigłowców  - pamiętam Bella AH-1, UH1D, Apache (nazwy znalazłem teraz w googlach). Wraz z wiekiem i obowiązkami pasja zanikała. Poza tym, pewnie z uwagi na cenę, latający model śmigłowca był zdecydowanie poza moim zasięgiem.

Aż w końcu na początku 2019 r., będąc mężem, ojcem i opiekunem (żony, dzieci, psa) kupiłem sobie V911S. Nie wylatałem zbyt wielu godzin, ale za każdym razem gęba się śmieje. Lecz, mając świadomość ułomności heli 4ch, jednego brakuje mi najbardziej - możliwości grzebania, poprawiania, modyfikowania, wymieniania. Do tego stopnia, że - mimo, iż to RTF - przed pierwszym uruchomieniem podjąłem próby wyważania, regulacji; np. w celu poprawy, moim zdaniem, wyważenia, przeniosłem akumulator z dziobu na bok po przeciwnej stronie silnika (oryginalne rozmieszczenie powoduje mocne przechylenie kadłuba w czasie zawisu). I pomimo nieopanowania jeszcze wszystkich podstawowych manewrów (ósemki itp) postanowiłem pójść krok dalej i kupiłem Belta CPX, właśnie z myślą o grzebaniu (i jak się okazało słusznie, bo jest w tragicznym stanie).

 

Także już niedługo spodziewajcie się mojego pierwszego tematu z prośbą o pomoc, a tymczasem życzę udanych lotów.

 

PS. Chciałem dodać jakieś fot., żeby upiększyć przywitanie, ale choćbym nie wiem jak się starał, dostaję komunikat "Proszę skontaktować się z pomocą techniczną". No trudno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj na forum.

Świetne przywitanie. A co do fotek to nie wiem ale powinny bez problemu się wstawiać.

Wystarczy tylko przeciągnąć plik w okienko odpowiedzi. Mi się udało.:)

No ale że to powitalnia a powitanie zostało dokonane to temat zamykam.

Teraz już możesz pisać i tworzyć swoje tematy.

 

 

IMG_0462.JPG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.