AdamRC Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witam! Po długiej przerwie postanowiłem napisać na forum coś od siebie. Samolot to Extra 300s, jak dla mnie jeden z najpiękniejszych samolotów Troche danych: -rozp. 126cm, -waga 1220g, -silnik RAY C 3536/08, -regulator Jeti ECO 25A, -pakiet FullyMax 3s 1800mAh 25C, -2 serwa hs-81 (wysokość + kierunek), -2 serwa Tower Pro sg-90 (lotki), -pakiet do zasilania odbiornika 4.8v 700mAh KAN, -odbiornik Hitec HFD08-RD, -śmigło APC 11x5.5E, Oblot planuje zrobić w niedługim czasie, o ile pogoda na to pozwoli. Mam mieszane uczucia po pierwszych "próbach" kontrolowanego zawisu w rekach. Model na max gazu lekko opada. Być może to wina dawno nie ładowanego pakietu. Jak u was sprawuje się ten silnik? Martwią mnie te osiągi, kolega na w zasadzie identycznym silniku, z tą różnicą że "made in china" na śmigle 11x5.5 wyciska około 1.6kg ciągu. Moje ledwo 1.2kg to jakby ciut za malo :? Kolejny "problem" - sprawdzał ktoś może jak zachowuje sie regulator Jeti ECO 25A przy 2 serwach hs-81 i 2 serwach typu hs-55/tower pro sg-90 itp. itd. ? Aktualnie zastosowałem dodatkowe zasilanie odbiornika, nie jestem pewien czy BEC w regulatorze wytrzyma te 4 serwa. Hs-81 podobno potrafią szarpnąć sporo prądu. Nie mam jakichś większych doświadczeń w tej materi więc muszę zdać się na Was. Co radzicie? Trochę zdjęć na koniec, dojdzie jeszcze sporo naklejek, jak się uda to większość tych z oryginalnej Extry Red Bull Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Niestety silnik który zastosowałeś jest za słaby do tego modelu. Cudów nie zdziałasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Waga i rozmiary tej extry są zbliżone do katany z artexu możesz się sugerować napędami jakie tam zastosowano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamRC Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Wyposażenia nie będę zmieniać napewno, przynajmniej w najbliższym czasie. Nie jest to samolot 3D a typowa akrobatka, wiec tyle ciągu wystarczy mi z zapasem. Poprostu kupując ten silnik miałem nadzieje że bedzie miał przynajmniej 1.5kg ciągu. Wszystkie źródła jakie znam twierdzą że ten silnik przeznaczony jest do samolotów 3D o wadze do 1kg. Tylko 200g zapasu dla modeli 3D? Może posiada ktoś jeszcze ten silnik i mierzył osiągi? Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Spróbuj założyć większe śmigło , np 12/6 . Jeśli silnik nie będzie za mocno gorący to będzie okej . Jeśli odetnie regulator to będzie znaczyło , że jest za słaby lub PAKIET NIE WYRABIA PRĄDOWO . Ja bym zastosował regulator 35-40 A i pakiet 2200 .Choć regulatory Jeti (to nie chińszczyzna) mają dużo większą wydajność prądową niż to czesi podają , serwa pociągną , choć te 90 to raczej stanowczo za słabe na lotki do takiego modelu . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamRC Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 "A taki był ładny... amerykański..." Dzisiaj odbył się oblot Extry, warunki niesprzyjające ( jak się później okazało nawet bardzo niesprzyjające ). Mróz, lekkie podmuchy wiatru... Pierwszy start bez większych problemów, 10 kółek na wytrymowanie modelu i lądujemy co by sobie ręce rozgrzać. Dalej już tak kolorowo nie było... Państwowa Komisja Badań Wypadków Lotniczych jak widać nie marnuje czasu Ekspertyza fachowców stwierdziła jednoznacznie: niesprzyjające warunki pogodowe prowadzące do zamarznięcia rąk pilota. :twisted: Po dokładnym przeanalizowaniu filmu okazało się że przy drugim starcie nawet nie ruszyłem sterami. Ręce odmówiły posłuszeństwa... Następne loty już raczej na wiosne. Początkowe załamanie szybko minęło i po niecałej godzinie model prezentuje się następująco Konstrukcja spisała się co najmniej przyzwoicie, kadłub pękł w miejscach konstrukcyjnie do tego przewidzianych, składanie takich "puzzli" to czysta przyjemność. Jeszcze tylko trochę podkleić folię ( kable rozerwały folię na jednym boku ) i gotowy do dalszych ( wiosennych ) lotów. Co dalej z tym robić? Zalaminować tkaniną węglową, szklaną, rowingiem węglowym? Zależy mi na tym aby w dalszym ciągu model miał "strefy kontrolowanego zgniotu" ale muszę jednak trochę wzmocnić kadłub, na samym CA raczej nie poleci. Na koniec dzielny pilot wraz z modelem Oraz technik pokładowy, czyli nasz kolega z forum, "PAX" Niedługo powinienem wstawić filmik z drugiego startu/kraksy. Pozdrawiam Adam EDIT: Link do filmu: http://pl.youtube.com/watch?v=Ty01DEvSsZI Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek2220 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Czy kolega wie czemu sie tak stalo? :shock: Wyglądało tak jakby miał rewersy na lotkach lub za ostro w lewo drążek był dany. Model ekstra wygląda.Życze powodzenia w naprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Kolega już napisał przyczynę niesprzyjające warunki pogodowe prowadzące do zamarznięcia rąk pilota. Po dokładnym przeanalizowaniu filmu okazało się że przy drugim starcie nawet nie ruszyłem sterami. Ręce odmówiły posłuszeństwa... Następne loty już raczej na wiosne. A swoją drogą gdzie w Łomży jest taki ładny pas startowy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAX Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Taki łady pas startowy to nic innego jak droga dojazdowa z trasy Łomża-Zambrów (63) w kierunku Stara Łomża Zosin. Znajduje się około kilometra za Starą Łomżą przy Szosie w kierunku Zambrowa. A tak wyglądała w okresie letnim: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamRC Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 To lotnisko jest akurat chyba jednym z lepszych miejsc w Łomży W okresie letnim jak widać zboża amortyzującego upadki nie brakuje, wczoraj niestety zamortyzowała jedynie zamarznięta na kamień ziemia :wink: . Jedyny minus to trochę wybity pas startowy, tzn. sporo w nim dziur i trzeba chwilę poszukać zanim znajdzie się odpowiednie miejsce. Co do samolotu, jak to mówią "nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło " Płatowiec jest już właściwie gotowy do lotu, mało tego, dostał w końcu resztę naklejek (co prawda nie wszystkie, nie mam pomysłu na zrobienie kolorowych reklam tak jak w oryginale). Kusi mnie aby jutro znowu wzbić się nim w powietrze... ehhh... ciężka decyzja. Przy okazji będę musiał jeszcze wytoczyć piastę na śmigło. Ta oryginalna RAY'a zrobiona jest z materiału potocznie zwanego "gównolitem" Dwa razy zerwałem gwint, ostatnio przy próbie odkręcenia resztek śmigła ukręciłem cały wał w pieście. Nie polecam tego produktu. Na koniec jeszcze jedno zdjęcie. Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 wskrzeszam temat. I co? lata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.