Skocz do zawartości

Włączenie silnika bez radia.


izonix

Rekomendowane odpowiedzi

Tak. Podłączasz do testera zasilanie-np. cztery paluszki, podłączasz do niego regulator a do regulatora pakiet  od silnika. podłączenie regulatora robisz przy skręconym w lewo potencjometrze. Odkręcając potencjometr uruchomisz silnik. Najlepiej podłączać regulator z wysuniętym przewodem plusa na złączce do odbiornika-odłączasz BECa), gdyż możesz uszkodzić tester.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bubu2 napisał:

Tak. Podłączasz do testera zasilanie-np. cztery paluszki, podłączasz do niego regulator a do regulatora pakiet  od silnika. podłączenie regulatora robisz przy skręconym w lewo potencjometrze. Odkręcając potencjometr uruchomisz silnik. Najlepiej podłączać regulator z wysuniętym przewodem plusa na złączce do odbiornika-odłączasz BECa), gdyż możesz uszkodzić tester.

Czyli brakuje mi jeszcze zasilania testera (6V). Dzięki bubu2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, karambolis8 napisał:

U mnie hamownia oparta o tester serw działa bez dodatkowego zasilania testera - jest on podpięty do BECa wbudowanego w ESC i działa to bez problemu.

Hmm... próbowałem w ten sposób, ale bez żadnej reakcji.

 

 

Podłączyłem tester w inny sposób i działa!

Dzięki :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki do zasilania zewnętrznego testera i styki od BECa są ze sobą połączone ścieżkami na laminacie. Więc zasilanie może zachodzić z dowolnych pinów. Jednak mam juz trzy takie testery, w tym jeden mój, w których pierwszy test (ten z poruszaniem potencjometru) przy zasilaniu z BECa uszkadzał się, dwa pozostałe testy funkcjonowały. Działo się to zawsze przy BECach impulsowych w regulatorze. Przy zasilaniu z oddzielnej baterii nigdy nic się nie stało. Muszę sprawdzić na oscyloskopie jak wygląda przebieg przy włączaniu regulatora. Ale zawsze o tym zapominam. Napisałem o tym na początku, bo trzy przypadki nie są przypadkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z takiego testera: http://modele-centrum.pl/p/721/17989/tools-serwo-tester-ccpm-tester-serw-manual-aut-servo-testery-serw-serwa-wyposazenie-rc-elektryka.html

Silnik to Emax cf 2805, pewnie pobór prądu (bez obciążenia) poniżej 5A. Jakie silniki (prąd) uszkadzały ci testery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.