Amerykaniec Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 W czasie gdy czekam jeszcze na paczkę zorganizowałem wspomniany wcześniej notes czasu lotów mojego mustanga :wink: Na trzecim zdjęciu widać miejsce na zaznaczanie moich rang godzina w powietrzu to jeden krzyżyk w notesiku i jeden na modelu. Czym więcej godzin w powietrzu tym więcej krzyżyków zestrzelenia. Każdy kto to zobaczył mówił mi że się uwsteczniam ale co tam zabawa będzie jeszcze bardziej smakowała a po za tym ja lubię sobie wszystko zapisywać :rotfl: W notesie będę zapisywał także o której godzinie odbył się lot , gdzie , przy jakich warunkach pogodowych , ile czasu trwał każdy pojedynczy lot oraz oczywiście data lotu. Dzięki takiemu notesikowi będę mógł sobie wyprowadzać roczne statystyki itd. Przy kolejnych moich modelach także będę prowadził coś podobnego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Życzę Ci abyś faktycznie miał tam duuużo wpisów. Z autopcji (niestety) wiem, że przesiadka z trenerka - górnopłata na szybkiego ptaszka wojennego może być cholernie bolesna, zatem uważaj z jego pierwszym oblotem. Od jego powodzenia będzie naprawdę dużo zależało. Jak wszystko będzie OK, to potem pójdzie już gładko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Ja nawet nie mierze czasu lotu to co dopiero mówić o zapisywaniu warunków itp.?? Podziwiam cie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amerykaniec Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Nareszcie dotarł do mnie model Niestety musiałem użyć jednak innych serw bo w sklepie internetowym w którym kupowałem Mustanga nie było już na stanie Towerpro. Więc przejechałem się do najbliższego sklepu modelarskiego i kupiłem 3 serwa E-Sky EK2-0508 Digital 8g i odbiornik E-sky EK2-0420 (taki sam jak brata) teraz przynajmniej nie będę musiał pożyczać. Szkoda tylko że ten odbiornik ma pomarańczową antenę bo nie zbyt będzie pasowała do makiety :| No ale niestety innych nie było. Jeśli dziś uda mi się to wszystko poskładać i przygotować model do lotu to jutro jeśli będzie dobra pogoda spróbuje go oblatać nie długo może jeszcze dziś wrzucę jakieś fotki i może filmiki z prób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Amerykaniec, no i co, udało się poskładać i polatać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fred Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Życzę powodzenia i braku problemów przy składaniu i podczas oblotu modelu. Ciekaw jestem dalszych relacji. Mam nadzieje,że przesiadka z górno na dolnopłata będzie małoproblemowa i bezbolesna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Dzięki takiemu notesikowi będę mógł sobie wyprowadzać roczne statystyki itd No nic tylko przyklasnąć. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Ert nie mów hop póki nie skoczy. Ja wtrącę dwa grosze jeśłi chodzi o estetykę. Kup za grosze (tam 1zł bodajże) 1m koszulki czarnej termokurczliwej i wsadź w to antenę i obkurcza (stanie się sztywna) albo wklej taką w model i puść w środku antenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amerykaniec Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Dosłownie przed chwilą oderwałem się od montażu modelu. Udało mi się zrobić praktycznie wszystko oprócz przymocowania regulatora i odbiornika, wywarzenia modelu, przymocowania baryłek na lotkach oraz regulacji lotek. Tak wyglądało to po odpakowaniu: Tu widać włożony regulator , odbiornik oraz zamontowane i wyregulowane serwo steru wysokości: Najwięcej problemów było z sterowaniem lotkami i ułożeniem serw do lotek sporo wycinania i klejenia. Poczekam do rana aż klej mocujący serwa wyschnie zamontuje baryłki i wyreguluje porządnie lotki A tu reszta fotek które napstrykałem: Zrobiłem próbę pakietów brata niestety wytrzymały z pełnego naładowania tylko 3 min na maksymalnych obrotach. Więc nie liczę na dłużej niż 4 min lotu. Jutro a tak właściwie dziś :ble: z rana dokończę moje prace przy modelu i jeśli będzie dobra pogoda oblatam go. A teraz pisze wszystkim dobranoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 no nieźle, tylko mam nadzieję że w odpowiednim miejscu ustawiłeś dźwigienki na serwach, bo jeśli nie, to czeka Cię ich wycinanie. no i oczywiście czekam na oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 A ja mam pytanko, po co dałeś dwa serwa na lotki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Najwięcej problemów było z sterowaniem lotkami i ułożeniem serw do lotek sporo wycinania i klejenia. Poczekam do rana aż klej mocujący serwa wyschnie zamontuje baryłki i wyreguluje porządnie lotki A może właśnie problem polegał na tym, że próbowałeś wcisnąć 2 serwa w miejsce gdzie powinno być 1 serwo sterujące obiema lotkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 No może chce klapolotki zrobić? 2 serwa wiążą się z większą dokładnością i łatwością ustawień sterowania :] (moje zdanie). A skoro już upchnął to dobrze Można zawsze jakiś mikser ciekawy włączyć a 8g na serwie w takim modelu to niewiele 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amerykaniec Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zastosowałem 2 serwa na lotkach bo gdyby było jedno serwo miało by za ciężko i za bardzo zginało by cięgna lotek. Zastosowałem 2 i ustawiłem je jak należy chodzą pięknie są szybkie mocne no i łatwiejsze w regulacji. Oblatałem dziś model przy bardzo dużym wietrze no i jestem trochę zawiedzony konkretnie to z powodu tego że jednak pakiet Ni-MH 650mAh 9.6V nie starczył , silnik na tym pakiecie dawał za mały ciąg no i dziewiczy lot był bardzo stresujący pod wiatr jakoś się wzniosłem ale gdy dałem stery z wiatrem to nieźle się przestraszyłem bo model dosłownie spadał jak kamień ale na szczęście jakoś intuicyjnie udało mi się wykonać awaryjne lądowanie. Po awaryjnym lądowaniu okazało się niestety że model jest bardzo ale to bardzo delikatny odłamał się malutki kawałeczek skrzydła i na szczęście nic więcej się nie stało. Potem po krótkim załamaniu i przemyśleniu sprawy z bratem doszliśmy do wniosku że zastosujemy jego pakiet Li-Pol 3 celowy 1200 mAh nie pasujący do regulatora w mustangu. Więc wystartowałem na nim i latałem tylko minutkę żeby nie zniszczyć pakietu. Przez tą krótką minutkę od razu wrócił mi się humor. Model na pakiecie Li-Pol szedł jak burza był bardzo szybki doskonale radził sobie z dużym wiatrem był bardzo zwrotny sterowny słuchał się sterów bardzo przyjemnie się nim latało no i super prezentował się w powietrzu ojj Lądowanie było już bardzo udane pod wiatr elegancko ładnie bezpiecznie go posadziłem na zmarzłą ziemię. Niestety nie mam filmików mam tylko parę niewyraźnych zdjęć. Moment przed awaryjnym lądowaniem: Fragment odłamka z skrzydła: Lot na pakiecie Li-Pol (zaznaczone miejsce odłamania skrzydła przy awaryjnym lądowaniu): Teraz będę musiał wkleić odłamany kawałeczek od skrzydła na swoje miejsce no i pomyśleć o nowym regulatorze przystosowanym do pakietów Li-pol i o samym dość mocnym 3 celowym pakiecie Li-pol. Musze po prostu zamówić w sklepie internetowym jeśli znajdę jeszcze na to fundusze. Przy następnych lotach myślę że będą to loty już na pakietach Li-pol zrobię jak najwięcej filmików. Dobranoc :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Gratulacje z oblotu !!! Nie wymieniaj regulatora - wymien silnik z regulatorem - na 3f - nie pchaj sie w szczotkowce... szkoda kasy. Prosze dokonac ladnego wpisu do ksiazeczki i wstawic zdjecie Jeszcze raz gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Też gratuluję świetnej relacji (zdjęcia są jak autentyczne 50 letnie :wink: ) i udanego oblotu. Co do napędu, to niestety, potwierdzam słowa mammutha. PS Mam jeszcze jedno pytanko: możesz podać całkowitą długość kabinki (tej przeźroczystej wytłoczki)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amerykaniec Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Prosze dokonac ladnego wpisu do ksiazeczki i wstawic zdjecie Proszę Jeszcze 59min i pierwsze zestrzelenie PS Mam jeszcze jedno pytanko: możesz podać całkowitą długość kabinki (tej przeźroczystej wytłoczki)? Nie za bardzo wiem o jaką długość Tobie chodzi ale zwymiarowałem dla Ciebie dokładnie całą kabinkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 jezeli chodzi o sile wiatru to mysle, ze spokojnie znajdziesz szczegolowe dane na jakims serwisie meteo - bedziesz mogl w m/s zapisywac Jezeli chodzi o wymiary - to podajac wysokosc kabinki te 45 i 38 - to skoro juz tak szczegolowo - to podaj w jakiej odleglosci te te pomiary zostaly dokonane (od poczatku lub tez od konca kabinki) - bo teraz wisza w powietrzu - nie czepiam sie - tylko podpowiadam - bo prezentacja jest wzorowa i moze (bedzie) sluzyc jako wzor dla innych. Jeszcze raz brawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Sam nie wiem, jak dziękować. Na nieprecyzyjne pytanie udzieliłeś bardzo wyczerpującej odpowiedzi. Chodziło mi o całkowitą długość 40+155+10 w celu ocenienia wymiarów tej kabinki (to się pewnie jakoś konkretnie nazywa :oops: ), bo jest dostępna jako część zamienna i być może byłaby mi potrzebna do innego modelu (teraz w wolnej chwili będę mógł dokładnie sprawdzić). Jeszcze raz dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amerykaniec Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Jezeli chodzi o wymiary - to podajac wysokosc kabinki te 45 i 38 - to skoro juz tak szczegolowo - to podaj w jakiej odleglosci te te pomiary zostaly dokonane (od poczatku lub tez od konca kabinki) - bo teraz wisza w powietrzu Ogólnie ta kabina nie jest profesjonalnie zwymiarowana gdybym chciał to profesjonalnie zwymiarować musiał bym najlepiej to wszystko narysować rysunkiem technicznym i to w dwóch rzutach , zwymiarować odpowiednio wszystkie kąty i zagięcia eliptyczne. Trzeba też umieć czytać odpowiednio rysunki i wymiarowania nie wiem czy każdy potrafi ale powinien Wiem coś o tym bo chodzę do technikum mechanicznego. Pobawił bym się i zwymiarował bym to profesjonalnie no ale nikomu nie jest to potrzebne bo kolega Hubert wie już co chciał wiedzieć W chwili wolnej malutki odłamek z skrzydła wrócił na swoje miejsce. Mam nadzieje że przy tym modelu już nigdy więcej nie przyda mi się poXipol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.