rashalin Opublikowano 11 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 8 minut temu, latacz napisał: jak sięregiel zagrzał to w locie pewnie jeszcze nie dymił. Po prostu prawdopodobnie serwa i odbiornik straciły zasilanie -lub spadło na nich napięcie i sterowanie mogło zacząć "trzepać" sterami lub przestawać na pojedyncze sekundy reagować. potem gleba -zwarło się coś i już poszło z dymem ... mogło się zewrzeć samo jak się przegrzało. Popatrz to stare jeti -ono niby jest tylko dla starych bateri ni-cd (dlatego tanie -bo nowe regle jeti są duuużo droższe) -ale i z litowymi 3s ładnie chodzi -latam na kilu sztukach od kilkunastu lat i ciągle działają ... po prostu jak czujesz, że silnik "przestaje ciągnąc" to ląduj -bo regiel sam prawdopodobnie nie wyłączy napędu gdy aku słabe . I druga sprawa taki regiel może nie chcieć się załączyć jeśli podpinasz pod częściowo rozładowany aku. Ale jak przed lotem zapinasz baterię naładowaną do pełna -to taki regiel chodzi bardzo ładnie. W praktyce wytrzymuje więcej niż mu piszą... To odwrotnie niż takie jak miałeś -tamte wytrzymują często mniej niż na ulotce... ten Plush co rozważasz jest lepszy od tego co spaliłeś -ale to stare jeti jest jeszcze lepsze. i tańsze. Czyli rozumiem bedzie dzialal z lipo 3s, ale moze miec problem z komunikowaniem o slabej baterii ? W aparaturze mam opcje, ze jak daje za malo pradu to bedzie mnie o tym informowal, to tez wtedy nie zadziala ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 jeśli aparatura sama (np poprzez odbiornik) mierzy napięcie -to zadziała. Najczęściej telemetria jest niezależna od regulatora. Ale Twoja aparatura -prawdopodobnie podaje gdy słaba bateria w samej aparaturze a nie monitoruje tej w modelu-choć tu tylko zgaduję. Baterię w modelu monitorują tylko droższe/lepsze systemy -nie wiem jaki masz. Z monitorowaniem napięcia w modelu są wyjątki -że gdy aparatura, odbiornik , regiel tej samej firmy i tworzą system - to regiel przesyła info do odbiornika -ale to rzadko spotykane i tylko w lepszych droższych systemach. (np jeti duplex) Generalnie w tak prostym modelu komunikacja Ci nie jest potrzebna. Wystarczy, ze wylądujesz jak widzisz, że nie chce się wznosić -ważne żeby nie latać na siłę jeszcze 3 minutki -gdy model już lecieć nie chce... Normalnie regiel dedykowany pod 3s -po prostu całkiem wyłącza silnik lub wyraźnie zmniejsza moc gdy spadnie napięcie baterii poniżej ustawionego progu. Dla 3s powinno to być około 10V. a stary regiel dedykowany pod baterię z 10 ce ni-cd -regiel odłączy dopiero przy 8-9V. Dla baterii litowej 3s to już za nisko. Ale wcześniej widać, że po prostu silnik słabnie. Na kilku takich reglach jeti 30A (lub podobnych -mocniejszych 40A -też są na allegro) latałem kilkanaście lat z litowymi bateriami -bezproblemowo. Każdy regiel długie godziny w powietrzu... Do droższych/większych modeli wkładam drogie dość nowoczesne regle -ale wszelki cudactwa robione do prób i dla "jaj" latają u mnie na takich starociach jak to jeti. sorki edytowałem -uzupełniłem/poprawiłem więc przeczytaj powyższy post od początku jeszcze raz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Ja mam w 2 modelach (duży górnopłat U Can Fly i mały 400g ESA) takie regle Hobbywing, Skywalker, wprawdzie to chińszczyzna ale zrobiłem już na nich kilkanaście lotów i jak na razie jest ok. Niestety coraz trudnej kupić dobre oryginalne części takie właśnie jak regle czy serwa. A z chińszczyzną to nigdy nic nie wiadomo. https://www.aliexpress.com/item/32868392845.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.30bb1653mBWdGn&algo_pvid=916d8098-8b9b-4c71-8041-a7c1cc0de786&algo_expid=916d8098-8b9b-4c71-8041-a7c1cc0de786-2&btsid=0b0a22a415927542937124954ee808&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi