Skocz do zawartości

F18 Hornet. Pierwszy mój Edf


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu zrobiłem parkjet f18 hornet.  Głównym materiale to pianka epp ora klej uhu por. Silnik Turnigy D2826/6 2200kv, esc 40A Predator, pakiet 3s SLS Quantum 2200mAh 40c. Serwa na lotkach Rotorstar 3870 a SW Hitec 82mg.

Całość waży 780g.

 

Model lata bardzo przyzwoicie poza jednym mankamentem. Przy większych obrotach silnika, rotuje go w jedną stronę i stale trzeba go kontrować lotkami.

Nie chcąc się bawić w mix silnik-lotki i postanowiłem ze spróbuję zamienić napęd na EDF. Zakupiłem turbine 64mm 12 ostrzy z silnikiem 2822. Moc 850W.

Po zmianie napędu i pakietu na 4s zakładam wagę modelu ok 900g. Z tego co wyczytałem to ta moc raczej jest za duża do tego modelu.

Planuje F18 zmodyfikować i zamontować edf prawie na samym tyle modelu, zaraz za rurka poprzeczna od sterów wysokości.  Nie wiem czy to dobry pomysł ale zakładam że ktoś mi pomoże.

 

Z racji tego, że w temacie edf jestem totalnie zielony prosiłbym o wyjaśnienie zasad doboru turbinki, znaczenia ilości ostrzy, pakietu oraz jak najlepiej ja montować. Albo o podesłanie linków odnośnie wiedzy w temacie edf.

0c1cde770bc77af2d22fbdc0f6e1c247.jpgc47c758f18600d12d39dd8f3c163f449.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, odpowiem Ci w wątku.

Też miałem F-18, tylko superhorneta i trochę większego. Najpierw miał śmigiełko w kadłubie a potem edf 70mm na 4S.

U Ciebie waga z edf ok 900g jest spoko. Zwróć uwagę na wzmocnienie w skrzydle. jak zobaczysz sobie w wątku, u mnie po włożeniu EDF i pakietu było widać jak skrzydło się ugina w szybkich zakrętach

 

Gdzie wstawić EDF? Zależy od wyważenia. Połóż edf i pakiet i zobacz gdzie Ci wyjdzie aby SC był ok. Może to byc w podobnym miejscu jak u mnie. Nie sądzę aby na końcu kadłuba dobrze się wyważało, ale kto wie.

Co do mocy to z tym EDF będziesz miał bardzo dobre osiągi, nieco ponad 1:1 ciągu do masy. Za dużo nie jest na pewno.

Jaki konkretnie EDF kupiłeś? Trzeba sprawdzić jaki do niego ESC jest potrzebny, spodziewam się, ze 40A to za mało.

 

PS, co do obracania przy większym gazie. Wydaje mi się, ze to przez EPP. Kadłub Ci się skręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie rotacji modelem to tak samo bylo przy poprzednim z depronu. Może to i jest spowodowane miejszą sztywnością. W każdym bądź razie co kolwiek to powoduje to i tak jest dobry powód by spróbować EDF.
Ten model bede traktował jako testowy, przed zrobieniem nowego. Rozumiem ze przy edf model musi być bardziej po wzmacniany.


Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzieki za podpowiedz. Przy kolejnym modelu planuje natarcie wzmocnić półwałkiem balsowym. Kolejna modyfikacja będą klapy oraz sterowanie wysokosc/kierunek czyli delta.
Niestety model z nowym napędem jeszcze nie poleciał.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

Czy taki wektor ciągu ma sens, czy lepiej pozostawić zwykly wylot?

de133eb910abb83f57bc8110dcf77883.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie traktuje to jako przygodę z edf. Wszystkie testy/próby zamierzam robic na moim f18, może kiedyś pokuszę się na Su. Na razie szukam pomysłów jak zrobić to wszystko lepiej. Czym kierować się przy wyborze turbiny:
*Stosunek ciągu do masy
*Ilość ostrzy w turbinie
*jak wykonać kanał wylotowy

Juz wiem ze pakiet 4s jest zdecydowanie lepszy od 3s. Niby sprawa prosta ale musiałem to doświadczyć osobiście.

Odnosnie kanału- czy powinien mieć jednakową średnice na całej długości czy powinien się zwężać. Jeżeli zweżać to o ile.

Ten model f18 na pewno będę musiał rozkleić i poprawić kanał wylotowy. Dlatego też pomyślałem o tym gotowym wektorze ciągu, może byłby lepszy niż mój diy.

Link do oblotu. Może ktoś jeszcze podpowie co zrobić aby było lepiej.



"Jak chcesz ekstremalnych manewrów z wektorem ciągu to może Su37 jeszcze ze sterowanymi kanardami:)"
A miałbym plany aby go wykonać z depronu?






Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dekooral poczytaj o FSA i thrust tube, o tym wspomina @rah66

Sterowanie ciągiem na razie odpuść sobie w modelu, szczególnie taki gotowy, jest trochę ciężki, a po co Ci ciężar na ogonie. Sterowanie ciągiem ułatwia nie które manewry jak high alpha czy płaski korkociąg, albo inne kobry. W większości wypadków wystarczy zwiększyć wychylenia sterów dla bardziej agresywnych manewrów.

Polatasz w wersji bez sterowania ciągiem to sobie zmodyfikujesz albo zbudujesz następny model, bardziej wypasiony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rady. Z pewnością macie racje. Moje latanie to raczej na zasadzie tam i z powrotem.

Na YT podpatrzyłem ze takie proste wyloty można zrobić z styropianowego kubeczka 200ml. Nabyłem skromne 50szt. Zabieram się do pracy.



Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka





34a06a5cd2b67c3506fc0dee6d04bb48.jpgb440057cb9eaefbb053cf6d285d13110.jpg

Niestety patent z kubkiem okazał się w moim przypadku porażką. Model nie był wstanie uczymać się w powietrzu nawet kilku metrów. Za bardzo zdławił ciąg. Dopiero po zdemontowaniu go model poleciał.
Następnym razem przetestuje wylot zrobiony z obciętej butelki pet po Kubuś water.a25b38c53f7d21c6217dcfcf421d2c98.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.12.2020 o 16:42, dekooral napisał:

Dzieki za rady. Z pewnością macie racje. Moje latanie to raczej na zasadzie tam i z powrotem.

Na YT podpatrzyłem ze takie proste wyloty można zrobić z styropianowego kubeczka 200ml. Nabyłem skromne 50szt. Zabieram się do pracy.



Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka





34a06a5cd2b67c3506fc0dee6d04bb48.jpgb440057cb9eaefbb053cf6d285d13110.jpg

Niestety patent z kubkiem okazał się w moim przypadku porażką. Model nie był wstanie uczymać się w powietrzu nawet kilku metrów. Za bardzo zdławił ciąg. Dopiero po zdemontowaniu go model poleciał.
Następnym razem przetestuje wylot zrobiony z obciętej butelki pet po Kubuś water.a25b38c53f7d21c6217dcfcf421d2c98.jpg


Nie możesz dawać zwężenie jakiego chcesz. Trzeba je dokładnie dopasować do silnika za pomocą kalkulatora. W przypadku Iskry mojej wyliczyłem że przy EDF 70mm dysza wylotowa musi mieć 63-60mm wylotu. Kolejna rzecz taka że tak butelka ucięta też będzie Ci tłumić bo nie jest równa. Poniżej wrzucam 2 filmy. Jeden bez zwężenia i drugi już z poprawioną dyszą. Różnicę na filmie widać może słabo ale w rzeczywistości jest mocno zauważalna. A wystarczyło tylko 1cm zwęzić dyszę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.