Skocz do zawartości

Cessna 172 depron od Julius Perdana


karkog

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cześć, 

 

samolot jest po oblocie :) i latał bardzo ładnie. Zrobiłem pare kółek, niestety wdało się trochę nerwowości i lądowanie było twarde (dodam film, jak tylko zgram od kolegi który nagrywał gopro). To był mój pierwszy lot takim samolotem, małopłynne ruchy - trochę walka o przetrwanie, ale jestem bardzo zadowolony z rezultatu i jak zachowywał się w powietrzu. Super doświadczenie.  

 

Na pierwszy rzut oka samolot wydawał się cały (podwozie przejęło część uderzenia) jednak po głębszych oględzinach zauważyłem że skrzywiłem wał silnikowy (jedyne poważne uszkodzenie). Jak myślicie, czy jestem w stanie taki wał wyprostować?  jeśli nie będę musiał rozciąć kadłub i wymienić silnik. Dziękuję za sugestie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał silnika  można wymienić. Prostowanie nigdy mi się nie udało - i tak do tego trzeba wyjąć silnik i rozebrać. Jak będziesz próbował prostować bez rozbierania, łatwo uszkodzić łożyska.

Ja skracam wał dremelem tak żeby prop saver dotykał do wirnika, a wał z niego prawie nie wystawał. wtedy szansa na wygięcie wału maleje.

Pozdrawiam

Sławek

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie :) Podepnę się pod temat jako że na mój pierwszy model padło właśnie na tą cessne. Macie jakieś pomysły jak nieco zwolnić tą maszynę (np. czy wystarczy zmniejszyć skok śmigła lub dać śmigło SF)?  Na tą chwilę napędzana jest Emax-em 2215-09 + APC 9x6 i jako pierwsza maszyna wydaje mi się nieco za szybka/agresywna.  Pozwolę sobie ponownie wkleić linka do yt z pierwszego lotu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten silnik ma zostać, to śmigło 10x4,7 byłoby moim pierwszym krokiem.

Jeśli nie masz dla takiego śmigła prześwitu, podnieś podwozie. Alternatywą wydaje się być tylko odchudzenie modelu lub zmiany w aerodynamice (> powierzchnia płata, grubszy profil, inny profil).

 

Silnik z kV ok. 1000 lub mniej lepiej poradzi sobie ze wspomnianym śmigłem i będzie mniej prądożerny, ale to pewnie wiesz.

 

Znasz obciążenie powierzchni nośnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się trochę wczoraj ecalc-iem, jedyne co udało się osiągnąć to faktycznie zmienić śmigło na 8x4 E albo 8x3.8 SF (dało to prędkości teoretyczne na poziomie ok 60km/h). Śmigło 10x4.7 daje ok. 70 km/h. Co do obciążenia też korzystam z tego kalkulatora.

EDIT

Pytanie tylko:

a) na ile miarodajne są te  wyniki

b) co faktycznie daje śmigło slow fly (temat śmigieł tj. dobór rozmiaru itd. to dalej dla mnie czarna magia). Tabela kalkulatora przede wszystkim bierze pod uwagę maksymalne osiągi, a w praktyce może się okazać że SF poradzi sobie dużo lepiej przy np. 50% przepustnicy niż śmigła serii E 

image.thumb.png.d4168c0e5f17c4d99897a74d7d1d548c.png 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.