Skocz do zawartości

Cessna 745, 3 kanały, made in China


dzekoo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ha, ha prosto. Swój samolot już połamałem. Trochę pechowo przy dużym, jak na taki model, wietrze. Pechowo, bo już nie takie upadki przechodził. W każdym razie następny to będzie podobna konstrukcja, ale z ruchomymi lotkami (4 kanałowa).

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dzekoo, tez mam ten samolot i muszę powiedzieć, że jest idealny dla osób, które chcą zacząć przygodę z modelarstwem i nie chcą się zniechęcić za szybko, rozbijając pierwszy model. Ja niestety zacząłem od Corsair F4U i to nie był udany poczatek, ale widzę po Cessnie, że samolotami można jednak latać! :) Polecam mój filmik na YT

. To zaledwie trzeci dzień lotów, jeśli liczyć 10 min lotu jako dzień :) Drugiego dnia latałem przy wietrze 17km/h! :) Co prawda zniosło mnie na drzewa, nie wyczułem odległości, ale model odbił się od niego i spadł w trzcinę i żadnych zniszczeń :)

 

PS. Kadłub z pianki EPS jest bardzo wytrzymały. To tak w gwoli wyjaśnienia, bo zarzucono tutaj jego tendencję do łamliwości.

 

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
markac moglbys powiedziec nieco wiecej o modelu, jak sie zachowuje w locie? Czy czesto upadki nie zniszcza calkowicie kadłubu?

 

Model jest odporny na złamania itp. (spadałem z dość wysokich wysokości), ale są też słabe strony. Podwozie jest za słabe i trzeba prostować druty przy każdym twardszym lądowaniu. Przy kretowaniu przeważnie wyginają się ośki w przekładni (koszt 18zł). Trzeba się też zaopatrzyć w zestaw śmigieł (4.5zł).

 

Poza tymi minusami, nic tylko latać i latać. Za 250zł jest to bardzo porządny zestaw. Aparatura RC także mnie nie zawiodła. Dodatkowym plusem jest to, że na lotnisku nie musimy pytać o kanały :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

wie ktoś może czym się różni cessna 747 od 745 ? Rozważam kupno tego modelu

http://www.allegro.pl/item846365789_samolot_r_c_4_kanalowy_cessna.html jako mój pierwszy model do nauki latania podstawowego, czyli lądowanie, start, i skręcanie, żadnych większych manewrów na razie, czy będzie to odpowiedni dla mnie model ? Bo chcę jednocześnie żeby to trochę polatało bo na drugi stać mnie będzie nie prędko ...

Jak z wytrzymałością ? Jak nie uderzę z 10 m w dół to przetrwa, bo chyba przy trochę nieudanym lądowaniu nie powinien się "skasować" tak że nie będzie się już nadawał do używania ? czekam na opinie i rady

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

lukaszn1, aparaturą 4 kanałową. Jest możliwość dodania lotek. Wszystko.

Zanim dobrze się nauczysz latać, model pewnie nie będzie już zdatny do przetestowania tych lotek :) Zresztą, łatwiej się uczyć stopniowo i nie przesadzać z ilością używanych drążków. Najpierw bez lotek, potem dokupisz serwa i zrobisz lotki, chyba, że już są zrobione.

Ze zdjęcia nie potrafię tego dostrzec. Pod skrzydłem nie widać żadnych serw, a samolot reklamują jako 4-kanałowy...

Opublikowano

co właściwie dają te lotki ? (proszę o wyrozumiałość), nie śmiejcie się : :?

I co to znaczy że 4-kanałowa? chodzi o częstotliwość nadawania ? może mi ktoś to przybliżyć ?

Opublikowano

lukaszn1, bo jest 35MHz, 27MHz jest dla zabawek (ale nie masz problemów na lotnisku z kanałami :)), CB. Masz oddzielny regulator, możesz go w przyszłości wykorzystać. W Cessnie podejrzewam jest odbiornik zintegrowany z regulatorem i są niestandardowe serwa 5 żyłkowe, których też raczej nie wykorzystasz, ani nie dokupisz. Tak przynajmniej jest w Cessnie 745.

 

Pierwszy zakup i tak zresztą jest zawsze nieprzyszłościowy. Dopiero jak Cię to wciągnie, zainwestujesz w sprzęt.

Opublikowano

Jako początkującemu pilotowi, te lotki nie będą potrzebne, więc lepiej dla mnie było by kupić 745 niż płacić więcej za coś co jest mi zbędne, tu oszczędzę 50 zł http://www.gimmik.pl/tw745-cessna-p-207.html i zostanie na zapasowe części, i teraz jeszcze pytanie, pisze że zawiera "zestaw części" czy w tym zestawie są zapasowe śmigła ? Czy może nie ma i trzeba dokupić oddzielnie kilka na zapas ? W ogóle jak z dostępnością części w razie awarii poszczególnych podzespołów ?

P.S

Jeszcze nie zauważyłem, to co podałem to jest TW-475, czyli jeszcze coś innego bo widzę że różni się od tej w pierwszym poście tematu ? Ale czym ? Z kolei tu też pisze TW-747 http://multimodel.pl/index.php?products=product&prod_id=64 a jest jeszcze taniej, (i to chyba ta z pierwszego posta) czym to się ma ?

Opublikowano

lukaszn1, Bierz tą Cessnę 4-kanałową i nie słuchaj porad bardziej doświadczonych użytkowników :) Pamiętam jak kupowałem pierwszy samolot, to nie miałem jeszcze pojęcia co to jest regulator, a halabala83 myśli, że zaraz złożysz wszystko sam z wersji KIT...

Uważam, że pierwszy samolot powinien być w wersji RTF i tyle. Kupuj Cessnę, będziesz zadowolony. Potem zobaczysz jak to jest zbudowane od środka.

 

W przypadku Cessny 745 przekładnie kupisz na allegro. Śmigla dokupisz do każdego modelu.

Części zamienne wiec są, ale jeśli chodzi o serwa te 5 żyłkowe (są w TW-745), a chyba takie tutaj są, to wątpię, że je dostaniesz, ale prędzej rozpadnie Ci się model jak one się zepsują.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jak wytrzymasz do poniedziałku to otworzę pudełko i sprawdzę.

 

Ja wytrzymam - ta informacja jest nie dla mnie więc zero ciśnienia.. :mrgreen:

Opublikowano

chińczyki nie podają w instrukcji gdzie ten model ma SC , wywarzony jest fabrycznie i lata ( tu się muszę pochwalić :) lata nim mój 5 letni syn )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.