dydek123 Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Poszukuje dokładnego planu samolotu F-22 Raptor z silnikiem wewnątrz samolotu(żeby wyglądał jak prawdziwy odrzutowiec a nie z jakimś wiatrakiem z tylu wystającym ). Z góry dziękuje za pomoc. ps: wiem ze już był podobny temat ale tam kolega który szukał planów dostał link na pw chyba Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosiarzp Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 co do odrzutowców polecam zajrzeć na stronę: http://www.parkjets.com/free-plans.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dydek123 Posted January 12, 2009 Author Share Posted January 12, 2009 Patrzyłem tam ale jakiegoś dobrego znaleźć nie mogę. Albo z wiatrakami (dwa) albo jest tam kawałek podany a reszta za kasę ( i to nie mała) albo takie prowizoryczne. Jak by mi ktoś mógł doradzić albo bezpośredni link podać to bardzo dziękuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
rapier Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Slabo szukales a tak wogole to nie oczekuj ze ktos Ci da za free jakies super plany. To co dobre zazwyczaj kosztuje. Fajne plany sa Tutaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
dydek123 Posted January 12, 2009 Author Share Posted January 12, 2009 Ale to jest plan modelu ze śmigłem z tyłu. Ja chciałbym zbudować taki model z silnikiem w środku( nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa ale chodzi o to że z jednej strony zasysa powietrze a z drogiej wypuszcza). Chce mieć prawdziwy model odrzutowca Szukam już takich planów kupe czasu Link to comment Share on other sites More sharing options...
rapier Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 JAkim smiglem???? :shock: Ten f22 to model z napedem tunelowym na EDF 40 . Wystarczy powiekszyc troche i turbina zabudowac w kadlubie. Jesli trudno Ci takie plany zaadaptowac do swoich celow to raczej zapomnij o modelach tego typu. Modele z napedem tunelowym sa o wieeeele bardziej wymagajace zarowno pod wzgledem pilotarzu jak i napedu ( znacznie mniejsza sprawnosc napedow i wieksze zapotrzebowania pradowe ) Mowisz ze szukales planow kupe czasu... a mnie zajelo to kilka sekund np. TU Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Mam plany f-16 ale po zgłębieniu tematu wykonanie prawidłowo tunelu tak aby z napędu osiągnąć odpowiednią moc wymaga dużej wiedzy w tym temacie.Na razie zapomnij o takich modelach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Poszukuje dokładnego planu samolotu F-22 Raptor z silnikiem wewnątrz samolotu(żeby wyglądał jak prawdziwy odrzutowiec a nie z jakimś wiatrakiem z tylu wystającym ). Z góry dziękuje za pomoc. ps: wiem ze już był podobny temat ale tam kolega który szukał planów dostał link na pw chyba Czyli potrzebujesz silnik odrzutowy... :wink: http://www.quicktechhobby.com/Engines/QTH%20JET%20ENGINES.htm Częstuj się... Tak jak ci koledzy mówią - Nie od razu Jumbo Jeta oblatano. Pomału, drobnymi kroczkami do przodu. Modele Typu F-22 z racji budowy takiej maszyny, są szybkie i nerwowe. Spróbuj sobie najpierw zbudować taki "z wiatrakiem z tyłu" i go opanować. W locie i tak śmigła nie widać. Z czasem nadejdzie czas i na ciekawsze modele. Jednak z tego co pamiętam, to nie masz jeszcze dużego doświadczenia. Najpierw jakiś prosty trenerek - powolny i stateczny. Potem coś szybszego, potem coś nerwowszego. Pomalutku. Do lata szmat czasu, a do następnego jeszcze więcej. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzylas Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Tego silnika naprawdę nie widać w locie. Na ziemi jak pracuje jest i tak mało widoczony ( jak się pierwszy raz model widzi) , a co dopiero w locie.... Model F/A 22 jetseta'44 ( Steve Shumate) ze sterowanym wektorem ciągu: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?p=6760140#post6760140 Przykładowy napęd EDF: http://perfecthobby.pl/kategorie.html?cat_id=186&root=25 jak dla mnie się nie opłaca - nie ma dużej sprawności i pożera ogromne ilości prądu... Turbiny mają pozatym małą wydajność przy mniejszej prędkości; potrzebują pewnej prędkości, aby odpowiednia ilość powietrza wpadała do turbiny... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dydek123 Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Ale mi właśnie chodzi o to żeby się potrudzić troche z tym silnikiem tunelowym. Wiecej przy nim roboty będzie ale i też większe zadowolone z wykonanego modelu Ten wiatrak mnie nie przekonuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rapier Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 żeby się potrudzić troche z tym silnikiem tunelowym Ehh...sporo wiec pracy przed Toba..a jeszcze wiecej poglebiania wiedzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osa Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 żeby się potrudzić troche z tym silnikiem tunelowym Ehh...sporo wiec pracy przed Toba..a jeszcze wiecej poglebiania wiedzy Oporny jakiś. Spróbuj może najpierw jednak ze śmigłem :ass: a jak usłyszysz jak nadlatuje na pełnym gazie to może jednak turbina Ci przejdzie na później..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.