Leda_g Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 W przypływie czasu udało mi się wczoraj skleić taki oto modelik Jest to modelik z zestawu firmy FreeAir www.freeair.cz W całości wykonany z EPP, posiada tylko dwa wzmocnienia z pręta węglowego 1mm. Skrzydła i stateczniki wykonane z 10mm EPP a kadłub jako pełny klocek grubości 40mm. Całość bardzo ładnie malowana ploterem. Model sterowany jest tylko poprzez stery wysokości zmiksowane jak do latającego skrzydła mix elevon Trochę danych Rozpietość - 590 mm Długość - 840 mm Waga do lotu -302g Zastosowane wyposażenie Silnik EMAX CF2812 Regulator ESC 18A Serwa 2x HXT 500 - 5g Zasilanie - 3S 1050 mAh 20C - RHINO I jeszcze kilka zdjęć Link do zdjęć http://picasaweb.google.pl/MGurdek/SU27EPP# Dziś liczyłem na jakieś loty, ale temp -10C Brrrr.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 OOo fajniutki!! I nie taki mały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Swietny :!: I nie taki duży Czy natarcie było wyszlifowane już w zestawie, czy trzeba było to robić samemu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Fajny ! Natomiast ja wolę Su-34 lub Su-35 - wydają się przez tą kaczkę trochę ładniejsze jak dla mnie... http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=625310 Nie chcę robić reklamy, ale tu jest kilka innych: http://perfecthobby.pl/kategorie.html?cat_id=100&root=13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Jednak zdecydowałem się mimo 10 stopniowego mrozu na małe oblatanie modelu. Wytrzymałem tylko 8 min latania, a i tak zmarzłem na kość - do teraz paluszki grzeje herbatką z prądem Lata toto (nie mylić z ToTo) całkiem spokojnie, bez zbędnego stresu. Nawet dość spokojnie szybuję bez silnika, tak że można latać bardzo wolno, choć na pełnym gazie idzie pieknie świecą do góry. Bardzo fajny jest efekt "driftu" gdzie tył modelu zachodzi przy zaciąganiu wysokości oraz w ostrych zakrętach - fajnie to wygląda. Modelik w locie prezentuję się naprawdę świetnie, trochę bruździ to pomaranczowe z tyłu, no ale cóż zrobić. Jedyne co to zawaliłem w momencie składania bo bałem się robić większe wychylenia sterów i zmniejszyłem dźwignie na serwach i powiem że brakowało mi tego, model był aż nadto spokojny - raczej jego lot nie pasował do jego pierwowzoru. Problem w tym że serwa i popychacze są w kanałach silnikowych i teraz nie mam tam dostępu aby wymienić dźwignie na serwach - trza będzie pruć model Czy natarcie było wyszlifowane już w zestawie Tak całość jest przygotowana na gotowo - wystarczyło tylko pokleić. Cały montaż z elektroniką zajmuję około czterech godzin. Model był kupiony tak jak pokazuję Michał w "Perfecthobby" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Panie Mirku, gratulacje z udanego oblotu nowego modelu ! Mam pytanie: Czy wie Pan może, jak silny wiatr wiał podczas oblotu? ( Ciekawi mnie to jak model zachowuję się na wietrze ) Poniżej zamieszczam link do modelu depronowego Su-27 : http://www.foamyfactory.com/jets.htm - jest na parkjets.com Model ten także jest sterowany "tylko" za pomocą ,,połówek" steru wys. jak w delcie. Ciekawi mnie jakiego śmigła Pan używa i jaką prędkość (tak na oko...) osiąga Pana model - mam zamiar zastosować ten silnik w moim F/A 22 i chciałbym użyć do niego śmigieł APC E 7x5 i Aeronaut 6,5x4 BTW: Ja też nie wytrzymuję długo na zimnie latając modelem :roll: . Trzeba wymyślić jakieś ocieplacze na ręce lub podgrzewane uchwyty nadajnika.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Wiatru nie było praktycznie wcale. Śmigło jest teraz GWS 7x3,5 i model lata raczej wolno. Na tym samym silniku ale innym śmigle (przerabianym) model FlyCat http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10074 latał szybko http://pl.youtube.com/watch?v=Apelr1Gtzlo Ale myślę że to jest głównie poprzez bardziej porowaty materiał i brak profilu oraz większą pow. czołową modelu. Myślę że po zmianię na śmigło o wiekszym skoku trochę zyska, choć bardziej zależy mi na zwiększeniu jego "zwinności" niż szybkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Dziękuję za odpowiedź EDIT: Poniżej zamieszczam link do serwisu meteo któy jest bardzo szczegółowy i opisuje wiele rzeczy przydatnych dla modelarzy np. wiatr dla każdej godziny. http://new.meteo.pl/ Wg. mnie najbardziej dokładny jest model UM czyli pierwszy z lewej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Kilka zdjęć i filmik z naszego zimowego latania modelem Filmik z lotu http://pl.youtube.com/watch?v=2vFjGifhaS4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Lata! :jupi: Całkiem przyzwoicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Kolejne zimowe latanie Wiecej zdjęć w pełnej wielkości http://picasaweb.google.pl/MGurdek/SU27EPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Zmienny Wektor ciągu silnika. Tak sobie pomyślałem Rosjanie mogli zrobić to i ja mogę i pobawiłem się w przeróbkę SU-27 na SU-35. A tak naprawdę głównym powodem było przetestowanie jak na tym się lata oraz to że mój SU-27 był trochę mało zwrotny. Wykonałem regulacje ciągu tylko w jednej osi (góra – dół) A oto jak to wyszło. Tak było Łoże silnika z osią obrotu Zamontowane na płatowcu Wszystko ładnie działa z małym ale. Problem nastąpił przy programowaniu. Aparatura Spektrum DX6i A mianowicie zaprogramowałem „mix” z wysokością na to serwo (przypisane jako kanał klapy) i wszystko jest niby w porządku tylko że wychylenie w górę idzie mi tylko na 70% (w dół na 100%). Sprawdzałem wszystkie ustawienia i nie mogę znaleźć przyczyny. Ma ktoś jakiś pomysł jak to zmienić (ew inaczej zaprogramować) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Super wyglada w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 zaprogramowałem „mix” z wysokością na to serwo (przypisane jako kanał klapy) Witam, a DX6i nie ma dowolnego przypisania kanałów? Graupner np. daje wszelkie możliwosci - mając np odbiornik 4 kan(graupner) można tak ustawic kanały że : normalnie klapolotki chodzą na 1 i 5, ja zrobiłem na 1i 4 (odbiornik 4kan w ESA) i wszystko jest OK. To tylko przykład, DX6i nie daje Ci takich możliwosci? Poszukaj w menu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alansiu123 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Nie wiem czy dobrze kombinuję i czy o to chodzi, ale może spróbuj ustawić dźwignię serwa od wektora ciągu tak aby była pod kątem prostym do osi modelu tak jak na obrazku, dzięki temu silnik powinien wychylać się symetrycznie do góry i do dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Alan bardzo dobrze kombinujesz. Ale takie ustawienie dźwigni jest przy pozycji zerowej serwa. Przestawiając o jeden ząbek w prawo mam o dużo większy kąt przestawioną w prawo niż teraz w lewo. Tak więc jest ona teraz bliżej pozycji zerowej niż przestawiając ją o jeden ząbek w prawo. Inną sprawą jest że po testach zostałoby to trymerami w nadajniku ustawione na zero. Opisany problem występuje w samym nadajniku. Widać to bez potrzeby włączania odbiornika - wystarczy zrobić podgląd ruchów serw w nadajniku. Docelowo jednak dźwignia serwa zostanie celowo obrócona (o jeden ząbek) w prawo - spowoduję to zwiększenie skoku silnika do góry a zmniejszenie w dół. (tak jak to się robi z ustawieniami dźwigni przy lotkach skrzydła.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Mirek sprawdż epa.Nie wiem jak jest w DX6i ale u mnie w DX6 gdy programujesz wychylenia to np.musisz przytrzymać drążek w danym kierunku i dopiero wtedy ustawiasz wartości dla wychyleń drążka.Wtedy pojawiają się wartości wychyleń dla + i - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Ja też mam DX6 i on nie możliwości dowolnego mixowania kanałów, więc chyba będzie najlepiej założyć expo w dół też na 70% i będzie po równo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Mirku, mógłbyć podać rozstaw otworów mocujących w tym silniku? EDITED: A może Pull-pull' a założysz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Ja też mam DX6 i on nie możliwości dowolnego mixowania kanałów, więc chyba będzie najlepiej założyć expo w dół też na 70% i będzie po równo... W DX 6 możesz zmiksować dowolne kanały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.