Skocz do zawartości

SU-27 - zmienny wektor ciągu - modyfikacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W przypływie czasu udało mi się wczoraj skleić taki oto modelik

SU-27%20101.jpg

 

Jest to modelik z zestawu firmy FreeAir www.freeair.cz

W całości wykonany z EPP, posiada tylko dwa wzmocnienia z pręta węglowego 1mm.

Skrzydła i stateczniki wykonane z 10mm EPP a kadłub jako pełny klocek grubości 40mm.

Całość bardzo ładnie malowana ploterem.

Model sterowany jest tylko poprzez stery wysokości zmiksowane jak do latającego skrzydła mix elevon

 

Trochę danych

Rozpietość - 590 mm

Długość - 840 mm

Waga do lotu -302g

Zastosowane wyposażenie

Silnik EMAX CF2812

Regulator ESC 18A

Serwa 2x HXT 500 - 5g

Zasilanie - 3S 1050 mAh 20C - RHINO

 

I jeszcze kilka zdjęć

SU-27%20105.jpgSU-27%20106.jpg

 

SU-27%20107.jpgSU-27%20108.jpg

 

Link do zdjęć http://picasaweb.google.pl/MGurdek/SU27EPP#

 

Dziś liczyłem na jakieś loty, ale temp -10C Brrrr....

Opublikowano

Jednak zdecydowałem się mimo 10 stopniowego mrozu na małe oblatanie modelu.

Wytrzymałem tylko 8 min latania, a i tak zmarzłem na kość - do teraz paluszki grzeje herbatką z prądem :D

 

Lata toto (nie mylić z ToTo) całkiem spokojnie, bez zbędnego stresu. Nawet dość spokojnie szybuję bez silnika, tak że można latać bardzo wolno, choć na pełnym gazie idzie pieknie świecą do góry.

Bardzo fajny jest efekt "driftu" gdzie tył modelu zachodzi przy zaciąganiu wysokości oraz w ostrych zakrętach - fajnie to wygląda.

 

Modelik w locie prezentuję się naprawdę świetnie, trochę bruździ to pomaranczowe z tyłu, no ale cóż zrobić.

 

Jedyne co to zawaliłem w momencie składania bo bałem się robić większe wychylenia sterów i zmniejszyłem dźwignie na serwach i powiem że brakowało mi tego, model był aż nadto spokojny - raczej jego lot nie pasował do jego pierwowzoru.

Problem w tym że serwa i popychacze są w kanałach silnikowych i teraz nie mam tam dostępu aby wymienić dźwignie na serwach - trza będzie pruć model

 

Czy natarcie było wyszlifowane już w zestawie

 

Tak całość jest przygotowana na gotowo - wystarczyło tylko pokleić.

Cały montaż z elektroniką zajmuję około czterech godzin.

 

Model był kupiony tak jak pokazuję Michał w "Perfecthobby"

Opublikowano

Panie Mirku, gratulacje z udanego oblotu nowego modelu :) !

Mam pytanie: Czy wie Pan może, jak silny wiatr wiał podczas oblotu? ( Ciekawi mnie to jak model zachowuję się na wietrze )

 

Poniżej zamieszczam link do modelu depronowego Su-27 :

http://www.foamyfactory.com/jets.htm - jest na parkjets.com

Model ten także jest sterowany "tylko" za pomocą ,,połówek" steru wys. jak w delcie.

 

Ciekawi mnie jakiego śmigła Pan używa i jaką prędkość (tak na oko...) osiąga Pana model - mam zamiar zastosować ten silnik w moim F/A 22 i chciałbym użyć do niego śmigieł APC E 7x5 i Aeronaut 6,5x4

 

BTW: Ja też nie wytrzymuję długo na zimnie latając modelem :roll: . Trzeba wymyślić jakieś ocieplacze na ręce lub podgrzewane uchwyty nadajnika..

Opublikowano

Wiatru nie było praktycznie wcale.

 

Śmigło jest teraz GWS 7x3,5 i model lata raczej wolno. Na tym samym silniku ale innym śmigle (przerabianym) model FlyCat http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10074 latał szybko http://pl.youtube.com/watch?v=Apelr1Gtzlo

Ale myślę że to jest głównie poprzez bardziej porowaty materiał i brak profilu oraz większą pow. czołową modelu.

 

Myślę że po zmianię na śmigło o wiekszym skoku trochę zyska, choć bardziej zależy mi na zwiększeniu jego "zwinności" niż szybkości

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź :)

 

EDIT:

Poniżej zamieszczam link do serwisu meteo któy jest bardzo szczegółowy i opisuje wiele rzeczy przydatnych dla modelarzy np. wiatr dla każdej godziny.

http://new.meteo.pl/

Wg. mnie najbardziej dokładny jest model UM czyli pierwszy z lewej.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zmienny Wektor ciągu silnika.

 

Tak sobie pomyślałem Rosjanie mogli zrobić to i ja mogę i pobawiłem się w przeróbkę SU-27 na SU-35.

A tak naprawdę głównym powodem było przetestowanie jak na tym się lata oraz to że mój SU-27 był trochę mało zwrotny.

 

Wykonałem regulacje ciągu tylko w jednej osi (góra – dół)

 

A oto jak to wyszło.

Tak było

SU-27%20%20wektor%20100.jpg

 

Łoże silnika z osią obrotu

SU-27%20%20wektor%20101x.jpgSU-27%20%20wektor%20101.jpg

 

SU-27%20%20wektor%20102.jpg

 

Zamontowane na płatowcu

SU-27%20%20wektor%20103.jpgSU-27%20%20wektor%20104.jpg

 

SU-27%20%20wektor%20105.jpg

 

Wszystko ładnie działa z małym ale.

Problem nastąpił przy programowaniu.

Aparatura Spektrum DX6i

A mianowicie zaprogramowałem „mix” z wysokością na to serwo (przypisane jako kanał klapy) i wszystko jest niby w porządku tylko że wychylenie w górę idzie mi tylko na 70% (w dół na 100%).

Sprawdzałem wszystkie ustawienia i nie mogę znaleźć przyczyny.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to zmienić (ew inaczej zaprogramować)

Opublikowano
zaprogramowałem „mix” z wysokością na to serwo (przypisane jako kanał klapy)

 

Witam, a DX6i nie ma dowolnego przypisania kanałów? Graupner np. daje wszelkie możliwosci - mając np odbiornik 4 kan(graupner) można tak ustawic kanały że : normalnie klapolotki chodzą na 1 i 5, ja zrobiłem na 1i 4 (odbiornik 4kan w ESA) i wszystko jest OK. To tylko przykład, DX6i nie daje Ci takich możliwosci? Poszukaj w menu...

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze kombinuję i czy o to chodzi, ale może spróbuj ustawić dźwignię serwa od wektora ciągu tak aby była pod kątem prostym do osi modelu tak jak na obrazku, dzięki temu silnik powinien wychylać się symetrycznie do góry i do dołu.

 

ee59c535a29e73e5.jpg

Opublikowano

Alan bardzo dobrze kombinujesz.

 

Ale takie ustawienie dźwigni jest przy pozycji zerowej serwa. Przestawiając o jeden ząbek w prawo mam o dużo większy kąt przestawioną w prawo niż teraz w lewo. Tak więc jest ona teraz bliżej pozycji zerowej niż przestawiając ją o jeden ząbek w prawo. Inną sprawą jest że po testach zostałoby to trymerami w nadajniku ustawione na zero.

Opisany problem występuje w samym nadajniku. Widać to bez potrzeby włączania odbiornika - wystarczy zrobić podgląd ruchów serw w nadajniku.

 

Docelowo jednak dźwignia serwa zostanie celowo obrócona (o jeden ząbek) w prawo - spowoduję to zwiększenie skoku silnika do góry a zmniejszenie w dół. (tak jak to się robi z ustawieniami dźwigni przy lotkach skrzydła.)

Opublikowano

Mirek sprawdż epa.Nie wiem jak jest w DX6i ale u mnie w DX6 gdy programujesz wychylenia to np.musisz przytrzymać drążek w danym kierunku i dopiero wtedy ustawiasz wartości dla wychyleń drążka.Wtedy pojawiają się wartości wychyleń dla + i -

Opublikowano

Ja też mam DX6 i on nie możliwości dowolnego mixowania kanałów, więc chyba będzie najlepiej założyć expo w dół też na 70% i będzie po równo...

Gość Anonymous
Opublikowano

Mirku, mógłbyć podać rozstaw otworów mocujących w tym silniku?

 

EDITED:

 

A może Pull-pull' a założysz? :)

Opublikowano
Ja też mam DX6 i on nie możliwości dowolnego mixowania kanałów, więc chyba będzie najlepiej założyć expo w dół też na 70% i będzie po równo...

W DX 6 możesz zmiksować dowolne kanały.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.