darek.3333 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 ja mam już za sobą 8 lądowań FPV. I model w całości A nie ustrzeliłeś przy okazji jakiejś panienki ? :rotfl: Darek
From_heaven Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2009 One są tam rzadkością. Chyba nie sezon na nie
From_heaven Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2009 A dzisiaj zrobiliśmy z kolegą próbę filmowania symultanicznego. Ja przez FPV, on kręcił model komórką. Następnym razem weźmiemy kamerę HD z zoomem, to pewnie wyjdzie lepiej i ciekawiej. http://vimeo.com/2830190
darek.3333 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Fajny pomysł takie filmowanie. Pewnie z kamerą z zoomem wyjdzie jeszcze fajniej. Czy faktycznie na ekranie jest taki zły i migający obraz bo na filmie wygląda dobrze. Niezłe te zasłonki na monitor, i dobrze , że masz 2.4 GHz bo był by problem z tą długą anteną ;D Darek
From_heaven Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 Na ekranie jest niestety dużo gorzej. Na filmie widać dobrze, bo film jest nagrywany bezpośrednio w aparacie, a to co widzę w trakcie latania musi jeszcze przejść przez nadajnik/odbiornik.
darek.3333 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 A czy masz dodatkowo jakieś informacje o położeniu modelu , jakieś dane nawigacyjne gdybyś chciał dalej polecieć? A prędkość modelu to rozumiem , że jest wyświetlana na ekranie? Muszę poczytać w odpowiednim dziale bo to zaczyna być interesujące. Darek
From_heaven Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 Urządzenie działa w oparciu o GPS. Wyświetla prędkość, wysokość, odległość od bazy i kierunek do bazy, napięcie pakietu głównego oraz pakietu zasilającego elektronikę. Wejdź na rc-cam.info i poczytaj o OSD Remzibi, bo to właśnie to urządzenie. Tutaj masz relację testera: http://rc-cam.info/viewtopic.php?t=167
darek.3333 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Poczytam sobie - dzięki za informację. Mam tylko taki dylemat. Jeśli prędkość jest przeliczana z danych GPS to jest prędkość względem ziemi. A przy dość znacznym wietrze ta prędkość może się dość konkretnie różnić tzn przy takiej samej predkości względem powietrza prędkość względem ziemi będzie się zmieniać zależnie czy lecimy pod wiatr z bocznym wiatrem czy z tylnym. Tak tylko nawiasem to mi się nasunęło , bo jednak jak nie chcemy przeciągnąć modelu to lepiej mieć prędkość względem powietrza. Chyba , że jest jakiś sprytny programik przeliczający, który uwzględnia prędkość i kierunek wiatru oraz modelu. Darek
From_heaven Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 Programiku nie ma i trzeba na to uważać. Najlepiej zrobić sobie próbę przed lądowaniem - wylecieć na bezpieczną wysokość i tam przeciągnąć model. Oczywiście problem jest też taki, że wyżej wiatr może mieć inną prędkość niż przy ziemi. Ja na razie na wszelki wypadek ląduję z dużym zapasem prędkości. Dlatego model robi takie kangury
darek.3333 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Poczytam sobie to co mi podesłałeś. Dzięki za wyjaśnienia i przepraszam za zaśmiecanie wątku ale te filmiki tak mnie wciągnęły. Darek
Dj. Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Ja na razie na wszelki wypadek ląduję z dużym zapasem prędkości Fakt dynamicznie ląduje Twój EG, a nie myslałeś np nad tym aby zrobic mu klapy: Tak wyglądał mój model, klapy pomagały w precyzyjnym lądowaniu, własnie z aparatem na pokładzie... Pozdrawiam.
remzibi Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Poczytam sobie - dzięki za informację. Mam tylko taki dylemat. Jeśli prędkość jest przeliczana z danych GPS to jest prędkość względem ziemi. ...Darek Tak dokladnie - wskazania opieraja sie o predkosc wyliczona z GPS , wiec jesli bedziesz lecial pod wiatr ale z miniejsza predkoscia niz wiatr , pokaze ci kurs dokladnie odwrotny , wiatr boczny tez wyliczy kurs jako wektor predkosc-wiatr . Na szczescie modelarze nie lataja w wietrzna lub bardzo wietrzna pogode - wiec swiadomie zrezygnowalem z wszelkich czujnikow powietrza w tym czujnika cisnienia do variometru . Jako ze dryft wysokosci z GPS jest bardzo wolny wskazania vario sa dokladne w swej zalozonej tolerancji . Urzadzenie zostalo konstruowane jako wskaznik powrotu do na lotnisko z wiekszych odleglosci , tu rodzily sie w bolach zalozenia projektowe http://rc-cam.info/viewtopic.php?t=39 , teraz wyszla kwestia ladowania i tez chetnie zobaczyl bym film z ladowania z uwzglednionymi wskazaniami . Praktyka z testow pokazuje , ze kwestia wiatru nie jest jakims problemem dla poprawnych wskazan kierunku .
From_heaven Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 Fakt dynamicznie ląduje Twój EG, a nie myslałeś np nad tym aby zrobic mu klapy: Zmiksowałem sobie klapolotki, też daje niezły efekt. Na klapy się raczej nie porwę, już mam za dużo tych wszystkich kabli
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.