Skocz do zawartości

Moje pierwsze lądowanie FPV


Rekomendowane odpowiedzi

Fajny pomysł takie filmowanie. Pewnie z kamerą z zoomem wyjdzie jeszcze fajniej. Czy faktycznie na ekranie jest taki zły i migający obraz bo na filmie wygląda dobrze. Niezłe te zasłonki na monitor, i dobrze , że masz 2.4 GHz bo był by problem z tą długą anteną ;D

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie działa w oparciu o GPS. Wyświetla prędkość, wysokość, odległość od bazy i kierunek do bazy, napięcie pakietu głównego oraz pakietu zasilającego elektronikę.

Wejdź na rc-cam.info i poczytaj o OSD Remzibi, bo to właśnie to urządzenie.

 

Tutaj masz relację testera:

http://rc-cam.info/viewtopic.php?t=167

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytam sobie - dzięki za informację. Mam tylko taki dylemat. Jeśli prędkość jest przeliczana z danych GPS to jest prędkość względem ziemi. A przy dość znacznym wietrze ta prędkość może się dość konkretnie różnić tzn przy takiej samej predkości względem powietrza prędkość względem ziemi będzie się zmieniać zależnie czy lecimy pod wiatr z bocznym wiatrem czy z tylnym. Tak tylko nawiasem to mi się nasunęło , bo jednak jak nie chcemy przeciągnąć modelu to lepiej mieć prędkość względem powietrza. Chyba , że jest jakiś sprytny programik przeliczający, który uwzględnia prędkość i kierunek wiatru oraz modelu.

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programiku nie ma i trzeba na to uważać. Najlepiej zrobić sobie próbę przed lądowaniem - wylecieć na bezpieczną wysokość i tam przeciągnąć model. Oczywiście problem jest też taki, że wyżej wiatr może mieć inną prędkość niż przy ziemi.

Ja na razie na wszelki wypadek ląduję z dużym zapasem prędkości. Dlatego model robi takie kangury :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie na wszelki wypadek ląduję z dużym zapasem prędkości

 

Fakt dynamicznie ląduje Twój EG, a nie myslałeś np nad tym aby zrobic mu klapy:

 

p1050447mm5.jpg

 

Tak wyglądał mój model, klapy pomagały w precyzyjnym lądowaniu, własnie z aparatem na pokładzie...

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytam sobie - dzięki za informację. Mam tylko taki dylemat. Jeśli prędkość jest przeliczana z danych GPS to jest prędkość względem ziemi. ...Darek

 

Tak dokladnie - wskazania opieraja sie o predkosc wyliczona z GPS , wiec jesli bedziesz lecial pod wiatr ale z miniejsza predkoscia niz wiatr , pokaze ci kurs dokladnie odwrotny , wiatr boczny tez wyliczy kurs jako wektor predkosc-wiatr .

Na szczescie modelarze nie lataja w wietrzna lub bardzo wietrzna pogode - wiec swiadomie zrezygnowalem z wszelkich czujnikow powietrza w tym czujnika cisnienia do variometru . Jako ze dryft wysokosci z GPS jest bardzo wolny wskazania vario sa dokladne w swej zalozonej tolerancji .

Urzadzenie zostalo konstruowane jako wskaznik powrotu do na lotnisko z wiekszych odleglosci , tu rodzily sie w bolach zalozenia projektowe http://rc-cam.info/viewtopic.php?t=39 ,

teraz wyszla kwestia ladowania i tez chetnie zobaczyl bym film z ladowania z uwzglednionymi wskazaniami . Praktyka z testow pokazuje , ze kwestia wiatru nie jest jakims problemem dla poprawnych wskazan kierunku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.