krzylas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Rozpocząłem budowę B-2 wg. tych planów. Trochę je jednak zmodyfikowałem. Mój B-2 ma 100 cm "rozpiętości " i 43 cm długości, więc nie jest duży. Model budowany jest z depronu rowkowanego 6mm, który zostanie pokryty czarnym depronem o grubości 3mm lub zostanie oklejony papierem pakowym i pomalowany spray'em. Wyposażenie, które zastosuję: Silnik: Emax 2822 ( śmigło APCE 8x4, GWS HD 8x4 lub GWS HD 9x5) lub Emax 2812 ( śmigło APCE 7x5 lub Aeronaut E 6,5x4) Serwa: 3xSG91R Pakiet: 1300 3S Regiel: Pulso Advance DL22+ Na tym zdjęciu możecie zobaczyć wycięte skrzydło. Poniżej pokazane są największe "wręgi". Do tego co widać oczywiście dojdzie komora bombowa, otwierana i zamykana przez jedno z 3 serw SG91R. Tutaj pokazałem wielkość "ogona" w porównaniu do śmigła GWS HD 8x4. Pracę dopiero się zaczeły. Ze zdjęć może się wydawać, że części są krzywo wycięte i do siebie nie pasują, ale nie były jeszcze klejone. ------------------------------------------------------ Mam jednak duży problem: Nie wiem gdzie będzie środek ciężkości. Pomożecie mi go ustalić prawidłowo?
marcin133 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Chyba B-2 to Twój ulubiony samolot Jedyna moja propozycja to taka abyś nie używał czcionek różnej wielkości. Nie wszyscy mają duże monitory a nie którzy korzystają z laptopów. Powodzenia w budowie!
krzylas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Dziękuję . Małe czcionki używam dlatego, że chcę zwiększyć przejrzystosć strony, zmniejszając rozmiar mniej ważnych informacji. Posłucham się jednak twojej rady i nie będę pisał mniejszymi czcionkami, a postaram się pisać czytelniej. Sam korzystam z laptopa i też nie widzę z większej odległosci... Jeśli skończę model to mogę na wasze życzenie zamieścić plany, ale napiszcie o tym wcześniej, bo muszę je odrysować.... BTW: Lubię "dziwne" samoloty ( niektóre kaczki czy delty - ale tylko niektóre ) i "akrobatki"
GregorianR Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Ten silniczek to raczej nie jest do tego typu modeli ma za małe Kv, i jeszcze śmigła co podałeś nie pasują do niego. Bardziej odpowiedni był by TEN
krzylas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Od razu przeproszę że ten post tak wygląda, ale nie umiem upchnąć czytelnie dużo informacji w jednym poście :oops: :oops: :oops: EDIT: Nazwa tematu Part 1 Gotowy do lotu model będzie ważył od 300 do 450 G. Do tej liczby musimy dodać masę ładunków, które będzie przenosił samolot (czyli + od 100 do 250G ) . Z ładunkiem samolot ważył będzie maksymalnie 700G. BTW:Wiem, że model takiej wielkości powinien ważyć ok. 200 - 400 G,ale ja robię makietę. Parę słów o tych "ładunkach": Ładunkami będą albo pomniejszone wersje tego ( efekt na końcu ) albo coś na spadochronie... Model będzie miał dwie komory bombowe po obu stronach kadłuba, otwierane i zamykane jednym serwem TP SG91R. Tak to będzie wyglądać z otwartym lukiem (widok modelu od przodu; kropki służą temu by obrazek się poprawnie wyświetlił) : ___________^OOOOO^_____________ ......................../...\../...\ BTW 2: Może się wam wydawać absurdalne stosowanie "zrzutu ładunków" z tak małego samolotu, ale proszę o wyrozumiałość. Part 2 Dziękuję za odpowiedź Wiem, że potrzebny by mi był bardziej silnik o większym KV np. Ten Emax HL 2215 - 450 , lecz silnik taki niestety pobierałby wtedy więcej prądu ( mój regiel wytrzymuje 22A :evil: ) i byłby droższy od tych co podałem. Pozatym mój pakiet by nie wytrzymał takiego poboru. Emax 2805 odpada bo ma o połowę za mały ciąg. Emax 2822 na GWS 9x5 i pakiecie 3S daje ponad 740G ciągu według Drive Calculator'a , więc mi wystarczy. Smigła są wg. mnie dobrze dobrane: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11137&start=30 - debata na temat doboru śmigła do Emaxa 2822 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12818 - mój post ( 3 od góry) Nadal nie wiem co ze środkiem ciężkości. Jakieś sugestie?
krzysztof21 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 witam makieta może i będzie , ale jak wyjdzie 700 g to z tym silnikiem - 40% ze uda sie polecieć . zbudowałem kiedys bardzo podobny model i żeby dało się latać (i to cieniutko)to 2 żyroskopy dopiero pomogły . bardzo cięzko ustawic środek cięzkości . jak znajde wklepany płat do programu z ustwieniem wstepnym SC to dokleję. (mam taki silnik i 700 g ciągu to on ma w instrukcji - max 500 i to na sztywnym zasilaniu z dobrego zasilacza.) Krzysztof
krzylas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Też mam Emaxa 2822 - w Trenerku. Ten silnik na GWS 8x4 ma w praktyce 520 G ciągu, a na GWS 9x5 coś koło 640 na pakiecie 3S. Martwi mnie własnie stateczność modelu latającego skrzydła - B-2 nie ma stateczników ( jak np. TZAGI ) . Statecznik pionowy poprawiłby stateczność, ale nie chcę psuć wyglądu B-2. ( makieta.....). Chyba że taki malutki stateczniczek... Wiecie o co chodzi.
rapier Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Tzagi swietnie lata bez wingletow, podobnie jak Pibros ktoru rowniez lata bez satatecznika pionowego. Owszem winglety i stateczniki w pibrosie pomagaja w zakretach ale spokojnie mozna bez nich latac. Zrobilem tez kiedys B2 z tych samych planow i nie dawalem zadnego statecznika. Latal pieknie. Pytasz o SC a przeciez na planach jest wyraznie narysowany gdzie jest 191mm od dziobu. Co do silnika to powiem tak. Dla tego typu modeli ciag nie jest istotny. i szkoda sobie zawracac gitare zgadywanka ile g ciagu bedzie lepiej a ile nie. Tutaj wazna jest predkosc strumienia zasmiglowego czyli kv silnika i smiglo ( male o duzym skoku ) Ja to B2 robilem kiedy silniki szczotkowe mozna bylo sobie zrobic z CD jak udalo sie zdobyc magnesy neodymowe a i tak trzeba bylo mase szmalu wydac na regler , wiec swojego napedzalem SPEED-em 400 i smigielkiem Gunther 125/110 O ile sie nie myle ( tego pewien nie jestem ) to ciag tego silnika z tym smiglem na 7 celach NiMH ( o lipolach tylko sie slyszalo ale nikt ich nie widzial ) nie przekraczal 300g A model latal jak rakieta EDIT Nie wiem czy masz cale plany. Jakby co to sa one TU
krzylas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Dzięki wielkie. Bardzo mi Pan pomógł. Niestety miałem tylko ten obrazek ( co podałem w pierwszym poście jako "plany") i nie był na nim zaznaczony SC. ------------ 1 Robię plany mojego B-2 . 2 Skleiłem skrzydło, wsadziłem w nie dużooooo węgla i sklejam dół kadłuba. Męczę się jeszcze nad lukiem bombowym i oklejeniem, ale do jutra skończę cały dół. Jutro zdjęcia. Niestety nie mam jeszcze żadnego wyposażenia, a moja aparatura jest w naprawie, wiec pewnie będę musiał poczekać z klejeniem luku do czasu zakupu serw. 3 Co do silnika to mogę zamiast Emaxa 2822 zastosować Emaxa 2812 - tyle samo kosztuje, ale ma większe KV...
rapier Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Tutaj bardziej by sie przydal jakis inruner o kv miedzy 2000 a 3000 i smiglo max 6 cali
krzylas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Niestety jestem ograniczony ... funduszami na silnik - do 50 :oops: zł i regulatorem 22A ( pakiet może oddać ciągle 23A) EDIT: Maksimum co mogę to Emax 2812 i APCE 6,5 x 5 - VOPT 93 km/h , pobór 12A, ciąg 409g :evil: ewentualnie Aeronaut E-Prop Carbon 6,5 x 4 - VOPT 64 km/h , pobór 11A, 550 g ciągu . Na Emaxie 2822 i GWS 9x5 mam nie 740 lecz 860 g ciągu od którego ważniejsza jest prędkość. Dzięki za pomoc i linki. Bardzo fajne są te silniki. Są też tanie... Niestety, jestem też ograniczony ... miejscem zakupu do Polski. (Nie chcę robić reklamy, ale raczej wolę dwa sklepy: rcsklep i perfecthobby...) Echhh. EDIT 2 Może któryś z tych: http://perfecthobby.pl/kategorie.html?cat_id=185&root=25 lub http://rcsklep.pl/index.php?cPath=22_55 NP. http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=237 - nie wierze jednak w ten prąd ciągły na poziomie 18A. Chyba że pomnożę to przez 2. Nawet jakbym kupił Regiel 30A to bym musiał kupić mocniejszy pakiet czyli: NP: http://perfecthobby.pl/detale.html?id=1232 lub http://perfecthobby.pl/detale.html?id=845 i nowy regiel czyli choćby http://perfecthobby.pl/detale.html?id=1465 lub jakiś WOW RC 40A I z 50 zł wyszło ponad 200. Jednak i tak będę kiedyś musiał kupić nowy pakiet. Przemyślę to.
Barlu Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Dozbieraj troszkę i kup nowy regiel i silnik w UH :] http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6461 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5230&Product_Name=BA_BL2040_2400kv_Brushless_Inrunner_Motor http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4203&Product_Name=HXT_2040_(130L)_2080kv_Brushless_Inrunner Zresztą tu sam sobie dobrać możesz co CI pasuje: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=All+Inrunner+Motors&idCategory=64&ParentCat=59 :wink: w 120zł się spokojnie wyrobisz silnik+regulator
krzylas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Znalazłem coś ciekawego. http://www.helipad.pl/index.php?products=product&prod_id=333 Pobór 20A .. więc pasuje . Te 40 zł moge dołożyć... Co myślicie?
krzylas Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zbudowałem 70% "dołu" modelu. Zdjęcia: Model jest odwrócony ( na zdjęciach widać dół modelu ) . Kadłub może wyglądać na krzywy, ale to wina aparatu. Widok od przodu: Widok z góry: Na tym zdjęciu pokazałem jak będzie wyglądać prawa ( model jest odwrócony ) komora bombowa, która nie została jeszcze wklejona.
Wojtass_nt Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Czy ten dół aby na pewno ma takie kąty?? http://www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/Oshkosh2002/Samplers/PostWw2/B2Banking11oClock.jpg
Osa Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Wojtass_nt, Sądząc po pierwszym zdjęciu po prostu brakuje kawałeczka depronu. Kibicuję bo chciałem zbudowac B2 ale ze styroduru.
krzylas Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jest dobrze . Ze zdjęć wygląda niepodobnie, ale "to" nie jest jeszcze oklejone. Pierwsza wręga nie była na zdjęciach oszlifowana. Osa Dziękuję Tak jak Pan napisał dojdzie jeszcze kilka kawałków depronu do dołu.
Diakon Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 coaxialV4 - tak oglądam Twój model.... mam nadzieję, że wzmocnisz go jeszcze odpowiednio - jakoś nie widzę tego modelu po krecie. Miałem 2 Pibrosy, one były robione z "warstw" depronu, do tego dawałem jeszcze sosnową listewkę dla wzmocnienia - pomyśl nad tym. Druga sprawa - robisz makietę? Może mam tylko takie wrażenie, ale trochę gruby ten Twój B-2. Pamiętaj, że prawdziwy B-2 nie jest sterowany tylko dwoma sterolotkami przez pilota .
krzylas Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 Przemyślałem sprawę: Budowa przerwana. Bardzo przepraszam, ale nie mam czasu ( koniec semestru ) i wystąpiły problemy finansowe ( kupno wyposażenia do innych modeli i inne wydatki ). Oczywiście do budowy powrócę... :oops: :oops: Ważne: Nowy B-2 będzie miał pokrycie z depronu 5mm ( czarnego ), szkielet z podwójnego depronu 5mm i balsy wzmacnianej listwami węglowymi, włóknem szklanym i sosną. Rozpiętość od 1,5 m do 2 m. Zastosuję silnik http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1725 z reglem 40A lub 60A , pakiet 1800 11,1 25C ( więc dosyć szybko poleci ) , serwami będą może TP MG-90 + może kiedyś jakiś żyroskop. Trochę to jak widzicie będzie kosztować, więc trochę potrwa powrócenie do tematu. B-2 jest bardzo skomplikowanym modelem jeśli chcę zastosować duży luk bombowy - bowiem wielka dziura w kadłubie znacząco osłabia jego wytrzymałość i muszę przemyślec jak to wykonać. Tak więc budowa zawieszona na co najmniej 3 tyg. :cry: Przepraszam :oops: BTW: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=154437#154437 Przepraszam za kłopot :oops:
madrian Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Nie ma za co przepraszać. :wink: Lepiej poczekać 3 tygodnie i dobrze przemyśleć konstrukcję, niż zbudować gniota, którego trzeba potem 3 tygodnie przebudowywać. :wink: Powodzenia w sesji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.