Skocz do zawartości

B2 Spirit


Rekomendowane odpowiedzi

Rozpocząłem budowę B-2 wg. tych planów. Trochę je jednak zmodyfikowałem.

 

Mój B-2 ma 100 cm "rozpiętości " i 43 cm długości, więc nie jest duży.

Model budowany jest z depronu rowkowanego 6mm, który zostanie pokryty czarnym depronem o grubości 3mm lub zostanie oklejony papierem pakowym i pomalowany spray'em.

 

Wyposażenie, które zastosuję:

Silnik: Emax 2822 ( śmigło APCE 8x4, GWS HD 8x4 lub GWS HD 9x5) lub Emax 2812 ( śmigło APCE 7x5 lub Aeronaut E 6,5x4)

Serwa: 3xSG91R

Pakiet: 1300 3S

Regiel: Pulso Advance DL22+

 

Na tym zdjęciu możecie zobaczyć wycięte skrzydło.

e5e0378ede711762.jpg

 

 

Poniżej pokazane są największe "wręgi". Do tego co widać oczywiście dojdzie komora bombowa, otwierana i zamykana przez jedno z 3 serw SG91R.

56ebd248e2d36655.jpg

 

 

Tutaj pokazałem wielkość "ogona" w porównaniu do śmigła GWS HD 8x4.

1f79550803916a11.jpg

 

Pracę dopiero się zaczeły. Ze zdjęć może się wydawać, że części są krzywo wycięte i do siebie nie pasują, ale nie były jeszcze klejone.

------------------------------------------------------

Mam jednak duży problem:

Nie wiem gdzie będzie środek ciężkości. Pomożecie mi go ustalić prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dziękuję :D . Małe czcionki używam dlatego, że chcę zwiększyć przejrzystosć strony, zmniejszając rozmiar mniej ważnych informacji. Posłucham się jednak twojej rady i nie będę pisał mniejszymi czcionkami, a postaram się pisać czytelniej. Sam korzystam z laptopa i też nie widzę z większej odległosci...

 

Jeśli skończę model to mogę na wasze życzenie zamieścić plany, ale napiszcie o tym wcześniej, bo muszę je odrysować....

 

BTW:

Lubię "dziwne" samoloty ( niektóre kaczki czy delty - ale tylko niektóre ) i "akrobatki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu przeproszę że ten post tak wygląda, ale nie umiem upchnąć czytelnie dużo informacji w jednym poście :oops: :oops: :oops:

 

EDIT: Nazwa tematu

 

Part 1

 

Gotowy do lotu model będzie ważył od 300 do 450 G. Do tej liczby musimy dodać masę ładunków, które będzie przenosił samolot (czyli + od 100 do 250G ) . Z ładunkiem samolot ważył będzie maksymalnie 700G.

 

BTW:Wiem, że model takiej wielkości powinien ważyć ok. 200 - 400 G,ale ja robię makietę.

 

Parę słów o tych "ładunkach":

Ładunkami będą albo pomniejszone wersje tego ( efekt na końcu ) albo coś na spadochronie...

Model będzie miał dwie komory bombowe po obu stronach kadłuba, otwierane i zamykane jednym serwem TP SG91R.

Tak to będzie wyglądać z otwartym lukiem (widok modelu od przodu; kropki służą temu by obrazek się poprawnie wyświetlił) :

 

___________^OOOOO^_____________

......................../...\../...\

 

BTW 2: Może się wam wydawać absurdalne stosowanie "zrzutu ładunków" z tak małego samolotu, ale proszę o wyrozumiałość.

 

Part 2

Dziękuję za odpowiedź :)

Wiem, że potrzebny by mi był bardziej silnik o większym KV np. Ten Emax HL 2215 - 450 , lecz silnik taki niestety pobierałby wtedy więcej prądu ( mój regiel wytrzymuje 22A :evil: ) i byłby droższy od tych co podałem. Pozatym mój pakiet by nie wytrzymał takiego poboru.

 

Emax 2805 odpada bo ma o połowę za mały ciąg.

 

Emax 2822 na GWS 9x5 i pakiecie 3S daje ponad 740G ciągu według Drive Calculator'a , więc mi wystarczy.

 

Smigła są wg. mnie dobrze dobrane:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11137&start=30 - debata na temat doboru śmigła do Emaxa 2822

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12818 - mój post ( 3 od góry)

 

Nadal nie wiem co ze środkiem ciężkości. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

makieta może i będzie , ale jak wyjdzie 700 g to z tym silnikiem - 40% ze uda sie polecieć . zbudowałem kiedys bardzo podobny model i żeby dało się latać (i to cieniutko)to 2 żyroskopy dopiero pomogły . bardzo cięzko ustawic środek cięzkości . jak znajde wklepany płat do programu z ustwieniem wstepnym SC to dokleję. (mam taki silnik i 700 g ciągu to on ma w instrukcji - max 500 i to na sztywnym zasilaniu z dobrego zasilacza.)

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Emaxa 2822 - w Trenerku.

Ten silnik na GWS 8x4 ma w praktyce 520 G ciągu, a na GWS 9x5 coś koło 640 na pakiecie 3S.

 

Martwi mnie własnie stateczność modelu latającego skrzydła - B-2 nie ma stateczników ( jak np. TZAGI ) .

Statecznik pionowy poprawiłby stateczność, ale nie chcę psuć wyglądu B-2. ( makieta.....). Chyba że taki malutki stateczniczek...

Wiecie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzagi swietnie lata bez wingletow, podobnie jak Pibros ktoru rowniez lata bez satatecznika pionowego. Owszem winglety i stateczniki w pibrosie pomagaja w zakretach ale spokojnie mozna bez nich latac.

Zrobilem tez kiedys B2 z tych samych planow i nie dawalem zadnego statecznika. Latal pieknie. Pytasz o SC a przeciez na planach jest wyraznie narysowany gdzie jest 191mm od dziobu.

 

Co do silnika to powiem tak. Dla tego typu modeli ciag nie jest istotny. i szkoda sobie zawracac gitare zgadywanka ile g ciagu bedzie lepiej a ile nie. Tutaj wazna jest predkosc strumienia zasmiglowego czyli kv silnika i smiglo ( male o duzym skoku )

Ja to B2 robilem kiedy silniki szczotkowe mozna bylo sobie zrobic z CD jak udalo sie zdobyc magnesy neodymowe a i tak trzeba bylo mase szmalu wydac na regler , wiec swojego napedzalem SPEED-em 400 i smigielkiem Gunther 125/110

O ile sie nie myle ( tego pewien nie jestem ) to ciag tego silnika z tym smiglem na 7 celach NiMH ( o lipolach tylko sie slyszalo ale nikt ich nie widzial ) nie przekraczal 300g

A model latal jak rakieta

 

EDIT

Nie wiem czy masz cale plany. Jakby co to sa one TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Bardzo mi Pan pomógł. :)

Niestety miałem tylko ten obrazek ( co podałem w pierwszym poście jako "plany") i nie był na nim zaznaczony SC.

 

------------

1 Robię plany mojego B-2 .

2 Skleiłem skrzydło, wsadziłem w nie dużooooo węgla i sklejam dół kadłuba. Męczę się jeszcze nad lukiem bombowym i oklejeniem, ale do jutra skończę cały dół. Jutro zdjęcia. Niestety nie mam jeszcze żadnego wyposażenia, a moja aparatura jest w naprawie, wiec pewnie będę musiał poczekać z klejeniem luku do czasu zakupu serw.

3 Co do silnika to mogę zamiast Emaxa 2822 zastosować Emaxa 2812 - tyle samo kosztuje, ale ma większe KV...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem ograniczony ...

funduszami na silnik - do 50 :oops: zł i regulatorem 22A ( pakiet może oddać ciągle 23A)

 

EDIT:

Maksimum co mogę to Emax 2812 i APCE 6,5 x 5 - VOPT 93 km/h , pobór 12A, ciąg 409g :evil: ewentualnie Aeronaut E-Prop Carbon 6,5 x 4 - VOPT 64 km/h , pobór 11A, 550 g ciągu . Na Emaxie 2822 i GWS 9x5 mam nie 740 lecz 860 g ciągu od którego ważniejsza jest prędkość.

 

Dzięki za pomoc i linki. Bardzo fajne są te silniki. Są też tanie...

Niestety, jestem też ograniczony ...

miejscem zakupu do Polski. (Nie chcę robić reklamy, ale raczej wolę dwa sklepy: rcsklep i perfecthobby...)

Echhh.

 

EDIT 2

 

Może któryś z tych:

http://perfecthobby.pl/kategorie.html?cat_id=185&root=25

lub

http://rcsklep.pl/index.php?cPath=22_55

 

NP. http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=237 - nie wierze jednak w ten prąd ciągły na poziomie 18A. Chyba że pomnożę to przez 2.

 

Nawet jakbym kupił Regiel 30A to bym musiał kupić mocniejszy pakiet czyli:

NP: http://perfecthobby.pl/detale.html?id=1232 lub http://perfecthobby.pl/detale.html?id=845 i nowy regiel czyli choćby

http://perfecthobby.pl/detale.html?id=1465 lub jakiś WOW RC 40A

I z 50 zł wyszło ponad 200. Jednak i tak będę kiedyś musiał kupić nowy pakiet. Przemyślę to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbudowałem 70% "dołu" modelu.

 

Zdjęcia:

Model jest odwrócony ( na zdjęciach widać dół modelu ) . Kadłub może wyglądać na krzywy, ale to wina aparatu.

 

Widok od przodu:

bb8fe55dfa67214a.jpg

 

Widok z góry:

94137828873b4813.jpg

 

Na tym zdjęciu pokazałem jak będzie wyglądać prawa ( model jest odwrócony ) komora bombowa, która nie została jeszcze wklejona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coaxialV4 - tak oglądam Twój model.... mam nadzieję, że wzmocnisz go jeszcze odpowiednio - jakoś nie widzę tego modelu po krecie. Miałem 2 Pibrosy, one były robione z "warstw" depronu, do tego dawałem jeszcze sosnową listewkę dla wzmocnienia - pomyśl nad tym.

 

Druga sprawa - robisz makietę? Może mam tylko takie wrażenie, ale trochę gruby ten Twój B-2. Pamiętaj, że prawdziwy B-2 nie jest sterowany tylko dwoma sterolotkami przez pilota :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem sprawę:

Budowa przerwana.

Bardzo przepraszam, ale nie mam czasu ( koniec semestru ) i wystąpiły problemy finansowe ( kupno wyposażenia do innych modeli i inne wydatki ).

Oczywiście do budowy powrócę... :oops: :oops:

 

Ważne:

Nowy B-2 będzie miał pokrycie z depronu 5mm ( czarnego ), szkielet z podwójnego depronu 5mm i balsy wzmacnianej listwami węglowymi, włóknem szklanym i sosną. Rozpiętość od 1,5 m do 2 m.

 

Zastosuję silnik http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1725 z reglem 40A lub 60A , pakiet 1800 11,1 25C ( więc dosyć szybko poleci ) , serwami będą może TP MG-90 + może kiedyś jakiś żyroskop. Trochę to jak widzicie będzie kosztować, więc trochę potrwa powrócenie do tematu.

 

B-2 jest bardzo skomplikowanym modelem jeśli chcę zastosować duży luk bombowy - bowiem wielka dziura w kadłubie znacząco osłabia jego wytrzymałość i muszę przemyślec jak to wykonać.

 

Tak więc budowa zawieszona na co najmniej 3 tyg. :cry: Przepraszam :oops:

 

BTW: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=154437#154437

 

Przepraszam za kłopot :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.