Gość tom_tom Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Sprawdzcie gdzie produkują os maxy i futaby ... Co do silników ASP jak widać nasi koledzy używaja już ~ 10szt na tym forum i sobie chwalą ... JA bym raczej nie kupił czegoś co ma napis Made in China jezeli niemiałbym pewności co do jakości ... Właśnie tu jest pies pogrzebany. A zobacz gdzie produkuja Porsche. Na każdym pewnie pisze "Made in Germany". A że karoserie są robione w Czechach niedaleko Pragi (Cayenne), a reszta auta po całej Europie (a poddostawcy europejscy komponenty sprowadzają oczywiście z całego świata, także nieszczęsnych Chin), to napis "Made in Germany" oznacza tylko to, że całość porschaka jest składana w Niemczech, na zasadzie zestawu modelu RC wycinanego laserowo i pokrytego zawczasu folią. Nawet jeśli OS Maxy produkują w Japonii (jak np Toyoty), to Japończycy prawdopodobnie także mają swoich dostawców "low costs", bo inaczej nie byliby konkurencyjni. Tak jak w Tychach robili półosie napędowe i przeguby kulowe do Toyoty Yaris, przy czym ten sam zakład w Tychach robi przeguby i półosie do Daewoo Lanosa. Tomek
Doman Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Piotrek, od kiedy jesteś Czesio? :-D Z moich obserwacji wynika że chińszczyzna ostatnio nie taka zła ;-) Jakość się polepsza, a i markowe produkty w większości są robione made in china... tyle że płacimy dodatkowo za markę. Trzeba po prostu umieć wybrać...
ertman_176 Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Jakość się polepsza, a i markowe produkty w większości są robione made in china... tyle że płacimy dodatkowo za markę. Trzeba po prostu umieć wybrać... Podpisuje sie wszystkim czym tylko moge
Gość tom_tom Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 właśnie sedno sprawy - trzeba umieć wybierać najlepszych chińskich producentów. Osobiście już drugi model "ztrzyfazowałem" za pomocą Dualsky i jestem pelen podziwu co do osiągów tych silników i regulatorów, precyzji wykonania, cichej pracy. Zobaczymy jak bedzie z trwałością - na razie jest bardzo dobrze. Tomek
modelmaniak Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 NIe widziałem w życiu załationego osmaxa Kazdy silnik z czasem się "załatwi"... Os MAX serii LA jest łatwym celem... Panewki wału korbowego są jego piętą achillesową... Jeżeli chodzi o chiński sprzęt modelarski to staram sie go omijać szerokim łukiem. Byłem kiedyś posiadaczem silnika MAGNUM 91A - pożył 2 godziny... Materiał z którego była wykonana tuleja cylindra został żle dobrany i po 2 h pracy na paliwie 80/20 i śmigle 12/8 po dokonaniu pomiarów różnica średnic dołu i góry tulei wynosiła ok 0,18mm!!! :!: Dlatego teraz dość sceptycznie podchodze do silników tej marki... Zamierzam co prawda kupić 4 suwa magnum... Ze względu na jego niską cenę. Myślę że pożyje dłużej niż jego "brat" ponieważ to silnik pierścieniowy, no i kręci się max. 11 tys RPM więc może tak szybko nie "zejdzie"... A z racji tego że jest 2x tańszy od OS MAXA cieszyłbym sie gdyby jego trwałość była także w najgorszym razie 2 razy krótsza... Wtedy kupię drugie magnum i sie wszystko zbilansuje... :wink: łożysko przednie/tylne to 20-25 zł). Tak to prawda... Łożyska z górnej półki-firmy NSK do 42000 RPM kosztują 11 zł/szt...
Janeczek Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Witam- ciesze sie ze Firma OS nadal ma dobra opinie - bo przed ok.dziesieciu laty gdy w jednym sklepie modelarskim powiedzialem ze OS-y to swietne silniki to powiedziano mi ze jest to ;"slabizna i przezytek dobre dla poczatkujacych (???) " .....wtedy juz o malo nie posprzedawalem moich OS-ow....dzieki Bogu nie posluchalem tych znawcow z K. .... :wink: Jezeli chodzi o Auta to rzeczywiscie -totalne "skladaki" - podobno juz teraz nawet Toyota nic nie produkuje w Japoni (moze jedynie PRIUS ? ktorego trzeba zamawiac i czekac -ale dlatego ze plynie z Japoni czy dlatego ze duzy popyt ? ) Jedynie MAZDA 626 byla produkowana c a l k o w i c i e w Japoni w Hiroshimie -moja nawet swieci gdy jest ciemno ...................gdy wlacze swiatla... JC. :wink:
ertman_176 Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 W mojej wypowiedzi chodziło mi o zniszczenie poprzez złą obsługe a nie zużucie silnika
senio Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Opublikowano 22 Lutego 2007 W mojej wypowiedzi chodziło mi o zniszczenie poprzez złą obsługe a nie zużucie silnika A ja miałem na myśli raczej mechaniczne uszkodzenia. Kret i tym podobne.
Gość tom_tom Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Jedynie MAZDA 626 byla produkowana c a l k o w i c i e w Japoni w Hiroshimie -moja nawet swieci gdy jest ciemno ...................gdy wlacze swiatla... JC. :wink: to prawda, Mazda jest jedną z nielicznych firm, która robi po dziś dzień auta głównie w Japonii. Tomo
Ładziak Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Honda też robi flagowe modele u siebie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.