Skocz do zawartości

silnik i regulator co to warte :) ??


balcerseb88

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość slawekmod

Wirnik wiertarki miał najpierw obcięty na tokarce wał na równo z wirnikiem po obu stronach.Potem wał został usunięty w tokarce za pomocą wiertła o takiej samej średnicy jak on sam ( dużo smrodu i trochę dymu).Wirnik już bez wału ale z uzwojeniami został za pomocą tokarki przecięty na kawałki mniej wjęcej 10mm.Ucierpiało przy tym parę blach w wirniku.Z takich przeciętych elementów pousuwałem uzwojenia razem z żywicą ( uzwojenia wydłubałem srubokrętem a żywice wypaliłem).reszta to czyszczenie drobnym papierem.Na izolację stojana użyłem poxipolu, z tym że trzeba nieźle się spieszyć z malowaniem tym klejem bo szybko wiąże.Ja stosowałem dwie warstwy poxipolu.Izolowanie za pomocą zwykłej taśmy izolacyjnej to porażka, chyba że teflonowej.Przed malowaniem należy zatępić wszystkie ostre krawędzie stojana i konięcznie odtłuścić nitrem lub benzyną ekstrakcyjną.Po użyciu poxipolu ani jeden raz nie miałem zwarć między uzwojeniami a stojanem ( koniecznie trzeba to sprawdzić miernikiem),co zdarzało się przy użyciu zwykłej taśmy izolacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Ten średniej wielkości na śmigle 12x6 ciągnął lekko ponad 7A z aku li-pol 11.1v 1300 mAh przy maksymalnych obrotach.W takiej koniguracji ciągnął model o masie 45 dkg pionowo w górę.Przy lataniu na1/3 -1/2 gazu pobierał ok 3 A i można było latać ok 20-25 minut (bez szaleństw)Duży silnik przewidziany był do heli ale pomysł umarł śmiercią naturalną. Na śmigle 12x6 zasilany z akumulatora 12v 7Ah pobierał ok 16 A.Najmniejszy z silników nie był jeszcze sprawdzany pod kątem ciągu ale z pierwszych prób wynika że będzie podobny parametrami do tego średniej wielkości.

EDIT:oczywiście przy tych wymiarach i tych magnesach można wycisnąć znacznie więcej , jednak były one wykonywane pod kątem kręcenia dużymi śmigłami.Chodziło równierz o to, aby pracowały z mniejszymi prądami i nie były zabardzo wysilone[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Wszystkie wirniki toczył ojciec, ponieważ robi to lepiej, druga sprawa to taka że robił je wtedy, kiedy ja byłem w pracy.Wirniki wytoczone są z duralu PA-6.W środku każdego wklejony jest pierścień stalowy do którego na poxipol przyklejone są magnesy neodymowe.Mój numer gg jest na dole. Jak byś chciał więcej informacji to możemy pogadać przez gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten egzemplarz ciągnie Magistra Mpx przy 25 A ciąg 1,5 kg przy 10 celach , po locie jest lekko ciepły.Silnik jeden z pierwszych zrobionych przez zespół D&S (Dali i Szczepan) zamontowany w moim Falconie przy 19 A 1.1 kg ciągu na śmigle 14x9 przy 5600 obrotów i 8 celach .Dane swojego pamiętam a tego który ma Dali nie do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam o tyle dobrze że nie ja "kręcę druta" tylko Dali ,moja rola to obróbka "kawałków metalu" tak aby z tego wyszedł silnik.

Nasze silniki projektowane są tak aby wszystkie parametry wyszły optymalnie do potrzeb .Nie są żyłowane .Stalowe płaszcze są czernione, zabezpieczenie przed korozją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Widzę żę dużo pracy wkładacie w swoje silniki,ja swoje robiłem pod kątem latania wolnymi, spokojnymi modelami.Zależało mi na dużym momencie obrotowym, dlatego mają taką średnicę.Nie są za bardzo wysilone, po lotach są letnie.Na śmigle 12x6 pobierają ok 7-8A z akku li-pol 11.1 v (, Można by je podusić na więcej, ale mnie to wystarcza, no chyba żeby kiedyś brakło ciągu to może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.