balcerseb88 Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 naprawde wykonane perfokcyjnie jak kupne
Gość slawekmod Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Wirnik wiertarki miał najpierw obcięty na tokarce wał na równo z wirnikiem po obu stronach.Potem wał został usunięty w tokarce za pomocą wiertła o takiej samej średnicy jak on sam ( dużo smrodu i trochę dymu).Wirnik już bez wału ale z uzwojeniami został za pomocą tokarki przecięty na kawałki mniej wjęcej 10mm.Ucierpiało przy tym parę blach w wirniku.Z takich przeciętych elementów pousuwałem uzwojenia razem z żywicą ( uzwojenia wydłubałem srubokrętem a żywice wypaliłem).reszta to czyszczenie drobnym papierem.Na izolację stojana użyłem poxipolu, z tym że trzeba nieźle się spieszyć z malowaniem tym klejem bo szybko wiąże.Ja stosowałem dwie warstwy poxipolu.Izolowanie za pomocą zwykłej taśmy izolacyjnej to porażka, chyba że teflonowej.Przed malowaniem należy zatępić wszystkie ostre krawędzie stojana i konięcznie odtłuścić nitrem lub benzyną ekstrakcyjną.Po użyciu poxipolu ani jeden raz nie miałem zwarć między uzwojeniami a stojanem ( koniecznie trzeba to sprawdzić miernikiem),co zdarzało się przy użyciu zwykłej taśmy izolacyjnej.
balcerseb88 Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Opublikowano 24 Lutego 2007 a ile maja ciagu te twoje silniczki ?? jakim smiglem kreca ?? no i jaki maja pobor pradu ??
balcerseb88 Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Opublikowano 24 Lutego 2007 a ile maja ciagu te twoje silniczki ?? jakim smiglem kreca ?? no i jaki maja pobor pradu ??
Gość slawekmod Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Ten średniej wielkości na śmigle 12x6 ciągnął lekko ponad 7A z aku li-pol 11.1v 1300 mAh przy maksymalnych obrotach.W takiej koniguracji ciągnął model o masie 45 dkg pionowo w górę.Przy lataniu na1/3 -1/2 gazu pobierał ok 3 A i można było latać ok 20-25 minut (bez szaleństw)Duży silnik przewidziany był do heli ale pomysł umarł śmiercią naturalną. Na śmigle 12x6 zasilany z akumulatora 12v 7Ah pobierał ok 16 A.Najmniejszy z silników nie był jeszcze sprawdzany pod kątem ciągu ale z pierwszych prób wynika że będzie podobny parametrami do tego średniej wielkości. EDIT:oczywiście przy tych wymiarach i tych magnesach można wycisnąć znacznie więcej , jednak były one wykonywane pod kątem kręcenia dużymi śmigłami.Chodziło równierz o to, aby pracowały z mniejszymi prądami i nie były zabardzo wysilone[/center]
balcerseb88 Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Opublikowano 24 Lutego 2007 a rotor sam dotaczales ?? z czego ??
Gość slawekmod Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Wszystkie wirniki toczył ojciec, ponieważ robi to lepiej, druga sprawa to taka że robił je wtedy, kiedy ja byłem w pracy.Wirniki wytoczone są z duralu PA-6.W środku każdego wklejony jest pierścień stalowy do którego na poxipol przyklejone są magnesy neodymowe.Mój numer gg jest na dole. Jak byś chciał więcej informacji to możemy pogadać przez gg.
instruktor Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 A co powiesz o czymś takim? to jest jeden z serii "wiertarkowców" http://img390.imageshack.us/img390/9094/nowych4.jpg
Gość slawekmod Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 Fajny motorek.Jakie parametry ?.Wiertarki jednak mogą mieć drugie wcielenie
instruktor Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Akurat ten egzemplarz ciągnie Magistra Mpx przy 25 A ciąg 1,5 kg przy 10 celach , po locie jest lekko ciepły.Silnik jeden z pierwszych zrobionych przez zespół D&S (Dali i Szczepan) zamontowany w moim Falconie przy 19 A 1.1 kg ciągu na śmigle 14x9 przy 5600 obrotów i 8 celach .Dane swojego pamiętam a tego który ma Dali nie do końca
Gość slawekmod Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 W tych samoróbkach dobre jest to, że można je przewijać do woli i próbować różne konfiguracje.własna gwarancja
Tomek Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 gwarancja wieczysta D: Ja zrobiłem kilka silników i szcerze powiedzaiwszy to przewijanie mimo że nie miałem z nim problemó to okropna rzecz. Całe szczęscie że silniki fabryczne są już w przystępnych cenach. Ufff....
Gość slawekmod Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Mnie nie było na nie stać, więc je robiłem.Po przewijaniu CD również miałem dość, ale te które mam teraz to wypoczynek przy przezwajaniu
instruktor Opublikowano 27 Lutego 2007 Opublikowano 27 Lutego 2007 Ja mam o tyle dobrze że nie ja "kręcę druta" tylko Dali ,moja rola to obróbka "kawałków metalu" tak aby z tego wyszedł silnik. Nasze silniki projektowane są tak aby wszystkie parametry wyszły optymalnie do potrzeb .Nie są żyłowane .Stalowe płaszcze są czernione, zabezpieczenie przed korozją.
Gość slawekmod Opublikowano 27 Lutego 2007 Opublikowano 27 Lutego 2007 Widzę żę dużo pracy wkładacie w swoje silniki,ja swoje robiłem pod kątem latania wolnymi, spokojnymi modelami.Zależało mi na dużym momencie obrotowym, dlatego mają taką średnicę.Nie są za bardzo wysilone, po lotach są letnie.Na śmigle 12x6 pobierają ok 7-8A z akku li-pol 11.1 v (, Można by je podusić na więcej, ale mnie to wystarcza, no chyba żeby kiedyś brakło ciągu to może...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.