Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamieściłem krótki filmik przedstawiający pracę wału. Podkleiłem taką piankę pod spodem by wibracje trochę zniwelować, ale dalej, moim zdaniem, coś wibruje i to chyba przez niezbyt perfekcyjne ustawienie wału. Zastanawiam się ile wibracji powoduje ten łącznik który może zbyt elastyczny jest. Jak waszym zdaniem to wygląda? 

Opublikowano

Wał nie jest w osi z silnikiem . Wywal ten kardan bo to dobre do autek a nie do łódek . Wstaw tam sztywne sprzeglo i ustaw silnik w osi z wałem . 

Opublikowano

Właśnie zamówiłem sztywny łącznik/sprzęgło. Zrobiłem test w wodzie, w sumie te same efekty bez wody. Śruba jest lewoskrętna (CCW/LH) ma oznaczenia i tutaj mam pewien problem ze zrozumieniem tej konwencji. Patrząc na zamocowaną śrubę, jeśli obraca się ona w lewo, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, wtedy ona się nie odkręca ale jest to bieg wsteczny. Oczywiście mogę to odwrócić w nadajniku lub poprzez zamianę kabli, ale wtedy śruba pracuje jak powinna ale odkręca się oraz nakrętka od strony silnika się dokręca i wał się blokuje. Czy zmiana śruby na RH/CW prawoskrętną - coś zmieni? Czy ta konwencja odnosi się tylko do gwintu mocowania? Poniżej zdjęcie obecnie testowanej śruby.

07ED95C3-934F-4077-9F97-581118E7AE4D.jpeg

Opublikowano

To jest śruba lewa . Nie ma

to dla Ciebie znaczenia . Takie śruby na wał jak i wszystkie nakrętki montuje się na klej do gwintów . Żeby model płynął do przodu to ta sruba Musi kręcić się jak wskazowki

zegara . Jej gwint jest prawy i dlatego wtedy ma te tendencje do odkręcania . Jesli zamierzasz pływać tylko do przodu to zmien ja na prawą. 

Opublikowano

To jest śruba prawa. Nie wiem jak Graupner, ale Raboesch w śru bach lewych i prawych ma zawsze gwint prawy. Więc zabezpieczenie jak kolega Michał opisał.

 

2017-11-13_130544.jpg.dc8a5b088a8dc5883a93ba2880ad1dbd.jpg

 

 

2017-11-13_130650.jpg.b408b963907e64dea4e6769f57f0de67.jpg

 

 

Opublikowano

Dla spokoju zamówiłem jeszcze jedną śrubę. Gdzieś w międzyczasie wyczytałem że Graupner ma inne oznaczenia odnośnie tematu Lewa/Prawa, za parę dni się przekonam. Dzięki za radę z klejem, myślałem nad tym i bez względu na wybór śruby, chyba jednak podkleje lekko.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po lekko ponad dwóch miesiącach od pojawienia się pomysłu o łódce,   12 Czerwca - łódka miała swój pierwszy kontakt z wodą. Nie zdążyłem na urodziny syna, ale i tak frajda była ogromna. Jeszcze sporo pracy zostało, jeśli chodzi o wygląd jak i również budowę łódki. Pierwsze momenty na wodzie były bardziej do sprawdzenia czy wszystko działa, syn dostał wytyczne by nie rozpędzał się bo nie będziemy mieli jak wyciągnąć łódki z krzaków. Mimo to kilka razy udało mu się przyspieszyć i wtedy zauważyłem że łódka się kładzie bardzo na bok przy agresywniejszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu, myślę ją dociążyć trochę. Poniżej zamieściłem także dwa zdjęcia, jak łódka wygląda po tym weekendzie.

473B35FE-3F96-42FE-A0D5-91FFC7BEA522.jpeg

7A59FA30-19B8-4D99-B166-48EFD1F25B73.jpeg

  • Lubię to 2
Opublikowano

W tym tygodniu, łódka ponownie miała okazję być testowana. Tym razem trwało to może 20min. Przy okazji zaobserwowałem kilka mankamentów. Wlewa się woda przez dziób, przy nagłych zwrotach, zbiera się ona w części rufowej. Po całej zabawie okazało się że cała przestrzeń gdzie znajduje się servo od steru, była zalana, woda dostała się tam albo przez otwór od steru albo właśnie z tego pokładu poprzez nieszczelną pokrywę, która była tylko luźno założona. Planuje wywiercić kilka małych otworów na rufie by woda która się zbiera, przy przyspieszaniu spływała swobodnie.

Największym jednak problemem okazała się temperatura silnika, był on gorący po zabawie. Po 20min po raz pierwszy postanowiłem to sprawdzić i wtedy też przestaliśmy używać łódki. Myślę nad chłodzeniem, wiatrak plus heatsink i osobna bateria, ponieważ muszę dociążyć łódkę, myślę nad 4xAA / 6xAA NIMH.

 

 

Opublikowano

Panie Kazimierzu, moja wiedza na temat tego hobby jest zerowa, tzn ostatnio dużo już się dowiedziałem i staram się wprowadzać zmiany. Co do śruby to metodą prób i błędów, z pomocą tego miejsca, udało się wybrać właściwą jeśli chodzi o kierunek obrotów, jeśli tak mogę to nazwać. Śruba jest 3 płatowa obecnie. Czy 2 płatowa będzie lepsza? Obecna średnica to 40mm, skok chyba 21mm - jest to jedyne oznaczenie, którego nie rozpoznaje na opakowaniu. Mam już mało miejsca i większa może nie wejść. Co do „mniejszego skoku” - nie wiem czy wszystkie śruby które można kupić, mają te wartość podaną. Poczytam na czym to polega.

Opublikowano

Z mojego rozumowania, mniejszy skok śruby jest dla łódki o większej masie. Tylko pytanie jak dobrać do mojej łódki tę wartość? Spojrzałem na kilka śrub 2-płatowych o średnicy 40mm. Jest kilka do wyboru. 

F6EB6C2E-C69D-477C-A917-B795221CE75D.jpeg

FD3BAD41-BDE9-4F3B-83B4-09A964905824.png

135680E5-08CD-4309-9659-2CB442E1E8E3.png

Opublikowano

Jeżeli silnik się grzeje to znaczy, że  jest za bardzo obciążony z różnych powodów. Mniejsza śruba i skok spowoduje zmniejszenie obciążenia silnika ale także zmniejszenie  prędkości modelu. Po zmianach śrub jeżeli prędkość według ciebie będzie za mała to potrzebne będzie chłodzenie lub zmiana silnika. Wskazana też jest jak najmniejsza waga modelu.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jakiś czas temu budowałem łódkę o nazwie Fenix. Poniżej zamieszczam efekt końcowy, chyba nie udało mi się tego zrobić wcześniej. Frajda jest niesamowita, dziękuję za wsparcie.

img_3941.webp

img_4025-1.webp

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.