Krzysiek83 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 Zamieściłem krótki filmik przedstawiający pracę wału. Podkleiłem taką piankę pod spodem by wibracje trochę zniwelować, ale dalej, moim zdaniem, coś wibruje i to chyba przez niezbyt perfekcyjne ustawienie wału. Zastanawiam się ile wibracji powoduje ten łącznik który może zbyt elastyczny jest. Jak waszym zdaniem to wygląda? 4B397229-FE3D-46E8-B80E-D7C976B33C68.MOV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 Wał nie jest w osi z silnikiem . Wywal ten kardan bo to dobre do autek a nie do łódek . Wstaw tam sztywne sprzeglo i ustaw silnik w osi z wałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek83 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 Właśnie zamówiłem sztywny łącznik/sprzęgło. Zrobiłem test w wodzie, w sumie te same efekty bez wody. Śruba jest lewoskrętna (CCW/LH) ma oznaczenia i tutaj mam pewien problem ze zrozumieniem tej konwencji. Patrząc na zamocowaną śrubę, jeśli obraca się ona w lewo, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, wtedy ona się nie odkręca ale jest to bieg wsteczny. Oczywiście mogę to odwrócić w nadajniku lub poprzez zamianę kabli, ale wtedy śruba pracuje jak powinna ale odkręca się oraz nakrętka od strony silnika się dokręca i wał się blokuje. Czy zmiana śruby na RH/CW prawoskrętną - coś zmieni? Czy ta konwencja odnosi się tylko do gwintu mocowania? Poniżej zdjęcie obecnie testowanej śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 To jest śruba lewa . Nie ma to dla Ciebie znaczenia . Takie śruby na wał jak i wszystkie nakrętki montuje się na klej do gwintów . Żeby model płynął do przodu to ta sruba Musi kręcić się jak wskazowki zegara . Jej gwint jest prawy i dlatego wtedy ma te tendencje do odkręcania . Jesli zamierzasz pływać tylko do przodu to zmien ja na prawą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 To jest śruba prawa. Nie wiem jak Graupner, ale Raboesch w śru bach lewych i prawych ma zawsze gwint prawy. Więc zabezpieczenie jak kolega Michał opisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 Dla mnie ta na dole jest prawa . Przynajmniej taka nomenklaturę przyjęliśmy w ślizgach . Ta Na dole ma u nas gwint prawy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek83 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 Dla spokoju zamówiłem jeszcze jedną śrubę. Gdzieś w międzyczasie wyczytałem że Graupner ma inne oznaczenia odnośnie tematu Lewa/Prawa, za parę dni się przekonam. Dzięki za radę z klejem, myślałem nad tym i bez względu na wybór śruby, chyba jednak podkleje lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek83 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Po lekko ponad dwóch miesiącach od pojawienia się pomysłu o łódce, 12 Czerwca - łódka miała swój pierwszy kontakt z wodą. Nie zdążyłem na urodziny syna, ale i tak frajda była ogromna. Jeszcze sporo pracy zostało, jeśli chodzi o wygląd jak i również budowę łódki. Pierwsze momenty na wodzie były bardziej do sprawdzenia czy wszystko działa, syn dostał wytyczne by nie rozpędzał się bo nie będziemy mieli jak wyciągnąć łódki z krzaków. Mimo to kilka razy udało mu się przyspieszyć i wtedy zauważyłem że łódka się kładzie bardzo na bok przy agresywniejszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu, myślę ją dociążyć trochę. Poniżej zamieściłem także dwa zdjęcia, jak łódka wygląda po tym weekendzie. C6AA2D69-2303-47C7-9DE5-0347DDF5F7AB.MOV 83136FBA-ED84-4699-A224-E5B2A7893DDE.MOV 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olador Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Krzysztof - pamiętam moje z wnukiem pierwsze pływanie, radość i uśmiech na twarzy. I tutaj sądzę było podobnie...brawo. MAS.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2021 Oczywiście , moment reakcyjny od napędu czyli , wirnika silnika , wału i śruby robi swoje . Ołów będzie niezbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek83 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2021 W tym tygodniu, łódka ponownie miała okazję być testowana. Tym razem trwało to może 20min. Przy okazji zaobserwowałem kilka mankamentów. Wlewa się woda przez dziób, przy nagłych zwrotach, zbiera się ona w części rufowej. Po całej zabawie okazało się że cała przestrzeń gdzie znajduje się servo od steru, była zalana, woda dostała się tam albo przez otwór od steru albo właśnie z tego pokładu poprzez nieszczelną pokrywę, która była tylko luźno założona. Planuje wywiercić kilka małych otworów na rufie by woda która się zbiera, przy przyspieszaniu spływała swobodnie. Największym jednak problemem okazała się temperatura silnika, był on gorący po zabawie. Po 20min po raz pierwszy postanowiłem to sprawdzić i wtedy też przestaliśmy używać łódki. Myślę nad chłodzeniem, wiatrak plus heatsink i osobna bateria, ponieważ muszę dociążyć łódkę, myślę nad 4xAA / 6xAA NIMH. C39E3925-6301-4C94-8397-0D42EACEA5D1.MOV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 2 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2021 Zmień śrubę na mniejszy skok i czemu masz 4 łopatową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek83 Opublikowano 2 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2021 Panie Kazimierzu, moja wiedza na temat tego hobby jest zerowa, tzn ostatnio dużo już się dowiedziałem i staram się wprowadzać zmiany. Co do śruby to metodą prób i błędów, z pomocą tego miejsca, udało się wybrać właściwą jeśli chodzi o kierunek obrotów, jeśli tak mogę to nazwać. Śruba jest 3 płatowa obecnie. Czy 2 płatowa będzie lepsza? Obecna średnica to 40mm, skok chyba 21mm - jest to jedyne oznaczenie, którego nie rozpoznaje na opakowaniu. Mam już mało miejsca i większa może nie wejść. Co do „mniejszego skoku” - nie wiem czy wszystkie śruby które można kupić, mają te wartość podaną. Poczytam na czym to polega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek83 Opublikowano 2 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2021 Z mojego rozumowania, mniejszy skok śruby jest dla łódki o większej masie. Tylko pytanie jak dobrać do mojej łódki tę wartość? Spojrzałem na kilka śrub 2-płatowych o średnicy 40mm. Jest kilka do wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 2 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2021 Jeżeli silnik się grzeje to znaczy, że jest za bardzo obciążony z różnych powodów. Mniejsza śruba i skok spowoduje zmniejszenie obciążenia silnika ale także zmniejszenie prędkości modelu. Po zmianach śrub jeżeli prędkość według ciebie będzie za mała to potrzebne będzie chłodzenie lub zmiana silnika. Wskazana też jest jak najmniejsza waga modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek83 Opublikowano 16 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2022 Jakiś czas temu budowałem łódkę o nazwie Fenix. Poniżej zamieszczam efekt końcowy, chyba nie udało mi się tego zrobić wcześniej. Frajda jest niesamowita, dziękuję za wsparcie. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi