Skocz do zawartości

EMAX 2822 - jak to z nimi jest?


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakupiłem dwa takie silniki do modelu Cataliny. Po niedzielnym zimowym oblocie - mało udanym - stwierdziłem, że chyba silniki te są za słabe do tego modelu ( 1400g do lotu). Jednak na stronie jednego z oferujących go sklepów można wyczytać, iż na śmigle 10x4,7 daje 745g ciągu. Więc pomyślałem, że dwa dadzą ciąg wuiekszy lub równy masie modelu. Niestety tak nie było. Również gdy jeden zamocowałem w innym modelu o masie ok 740g to ciąg na śmigle APC 9x6 też był dużo niższy. Ale... dziś zrobiłem inny test - do wagi sprężynowej przymocowałem silnik, odwrotnie założyłem śmigło ( jak pchające) i ciąg wyszedł...800g! co prawda pakiet już był rozładowywany bo kilka prób na różnych silnikach i śmigłach więc z 800 zrobiło się 740 ale było tyle ile firma podaje :rotfl: Dlacze więc nie czuć było tego w modelu trzymanym pionowo do góry?

Opublikowano

jak ciąg nie jest dużo większy niż masa modelu to chyba nie będzie zabardzo czuć. Sprawdzałem tak kawasaki ki-61 esa i miałem to samo wrażenie. Model można na chwilkę pionowo podrzucać do góry i wtedy zobaczyć czy od razu opada czy trochę wisi

Opublikowano

W pokoju raczej nie podrzucę ale w locie dopiero się zobaczy.

Małe sprostowanie - na pakiecie 2200mAh 10C w pełni naładowanym 800g to tylko chwilowo wskazywało. Strzałka wagi oscylowała w zakresie 600 i lekko ponad 600g. Na pół gazu lekko ponad 400g. Zaraz zrobię pomiar na drugim pakiecie bo tem jakoś szybko naładował się.

Opublikowano

Fokker, a czy kształt nosa obudów nie jest jakiś tak niewdzięczny, że strumień zza śmigła wywołuje na nim wyjątkowo dużą reakcję?

Bo jakby na to mi wygląda...

Opublikowano

Cmwwa - qrcze może jakieś imię zaznaczysz w profilu bo tak dziwnie zwracać siedo Ciebie :jupi: - w przypadku modelu z pojedyńczym silnikiem to jest on zamocowany na wiezyczce więc przód kadłuba chyba bez znaczenia.

aquastarwlocieua5.jpg

w537.png

Opublikowano

Jezeli masz smigła 10x4.7 slow fly to na nich nawet 500g ciagu nie ma daj smigła GWS 9x5 zwykłe a różnica bedzie kolosalna miałem ten silnik także daje Ci gwarant :D

Opublikowano

Silnik ze smigłem GWS 9x5 zamocowałem do wagi i w ten sposób sprawdzałem ciąg. Oczywiście śmigło przestawione. Przy włączeniu silnika chwilowo było ok 800g po czym po paru sek stabilizowało sie w zakresie 600g. Ten sam pomiar dokonałem dla silnika "dzwonka" Bm 2408-21, zobacznie jaka kolosalna różnica w osiągach:

http://pl.youtube.com/watch?v=B3fPVGZGqBk

Z przeprowadzonych prób EMAX wypada znacznie gorzej!

Opublikowano
Silnik ze smigłem GWS 9x5 zamocowałem do wagi i w ten sposób sprawdzałem ciąg. Oczywiście śmigło przestawione. Przy włączeniu silnika chwilowo było ok 800g po czym po paru sek stabilizowało sie w zakresie 600g. Ten sam pomiar dokonałem dla silnika "dzwonka" Bm 2408-21, zobacznie jaka kolosalna różnica w osiągach:

http://pl.youtube.com/watch?v=B3fPVGZGqBk

Z przeprowadzonych prób EMAX wypada znacznie gorzej!

 

A ja tu nie widzę nic dziwnego.

 

Powiem więcej:

Fokker bez obrazy ale nie jesteś tu nowicjuszem i takiego sposobu podejścia do zagadnienia nie powinieneś prezentować. Od Ciebie wymagał bym więcej a tak ... na chwilę obecną... popełniasz błąd :devil:

Opublikowano

EDIT:

... Przy włączeniu silnika chwilowo było ok 800g po czym po paru sek stabilizowało sie w zakresie 600g. ...

Jeśli 'po paru' = 'gdzieś tak po góra pięciu', no to bardzo duża zmiana. Obstawiałbym, że z grubsza 100g z tego spowodowało jak zwykle 'przykucnięcie' pakietu, a to drugie 100g, to efekt rozgrzania i łatwiejszego w związku z nim odkształcenia wiotkiego z natury GWS.

Opublikowano

Miałem i mam kilkanaście tych silników, głównie w modelach ESA i największy ciąg ma on na śmigle 10x4,7 i przekracza (przy naładowanym pakiecie) 700g.

Do tych pomiarów które przeprowadziłeś brakuję, pomiarów prądu, napięcia, obrotów, (ew. prędkości strumienia zaśmigłowego). Wtedy można byłoby coś powiedzieć o tym silniku.

Prawdopodobnie spadła moc bo pakiet siadł i spadły obroty.

 

Prop size: 8x4,3 GWS

RPM: 9400

Max Curr: 9,7A

Thrust: 440g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

 

Prop size: 8x6 GWS

RPM: 8620

Max Curr: 12A

Thrust: 470g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

 

Prop size: 9x4,7 GWS

RPM: 8100

Max Curr: 13,7A

Thrust: 580g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

 

Prop size: 10x4,7 GWS

RPM: 6250

Max Curr: 19,2A

Thrust: 660g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

 

A tutaj tabelka do 2408-21 http://www.unitedhobbies.com/unitedhobbies/store/tp_motor.html

Opublikowano

Oba testy prowadzone na dwóch odzielnych pakietach 2200 i 10C, Zaden z tych silników na wspomnianych smigłach nie pobiera nawet w okolicy 20A więc to raczej nie argument. Ani strumienia , ani prądów nie mogłem zmierzyć gdyż nie mam odp przborów. Ewentualnie obroty mogłem ale było już za ciemno na pomiar. Zaraz pojdę latać to sprawdzę jakie ma obroty "dzwonek".

Opublikowano
Oba testy prowadzone na dwóch odzielnych pakietach 2200 i 10C, Zaden z tych silników na wspomnianych smigłach nie pobiera nawet w okolicy 20A więc to raczej nie argument

 

Jeżeli to jakieś chińskie noname pakiety to możliwe że nie mają nawet 10C i przy większych prądach siada napięcie.

Ja też takie miałem i dopiero Watt Meter obnażył ich jakość.

Opublikowano

Fokker dokonałeś porównań dwóch silników EMAX 2822 oraz Bm 2408-21 stosując ten sam sposób, warunki pomiaru oraz ten sam typ zasilania. Wcześniej myślałem że to ten sam pakiet ale jeśli tak nie jest - tym gorzej dla wyniku porównania.

 

Stwierdzenie po przeprowadzonych testach:

 

Z przeprowadzonych prób EMAX wypada znacznie gorzej!

 

No a czego należy się spodziewać?? EMAX 2822 ma niższy parametr kv od silnika Bm 2408-21 co przy zastosowaniu przy porównaniu tych samych śmigieł i pakietów taki wynik należałoby oczekiwać! Różnica ciągu to 100 gram.

 

Druga sprawa to zarzut niezgodności dokonanych pomiarów względem danych podawanych przez punkt sprzedaży. (to z innego źródła)

 

SILNIK I

 

dla EMAX 2822 to 745g ciągu przy zastosowaniu śmigła 10x4,7 i pakietu 3s

 

wynik Fokkera:

 

to 800g i później spadek do okolic 600g tyle że tu śmigło było już 9x5.

 

po pierwsze: całkiem inne śmigło zastosowane do pomiarów

po drugie: kluczowe znaczenie przy tego typu pomiarach ma również pakiet zasilający i jego stan

po trzecie: ogólnie wiadomo iż dane podawane przez sprzedawców są nie co zawyżone

 

SILNIK II

 

dla Bm 2408-21 to 630g ciągu przy zastosowaniu śmigła 8x4 i pakietu 3s

 

wynik Fokkera:

 

to 800g i później spadek do okolic 700g - czyli lepiej niż podaje sprzedawca!

 

ale:

 

po pierwsze: użyto innego śmigła dla pomiaru czyli 9x5 :!:

po drugie: kluczowe znaczenie przy tego typu pomiarach ma również pakiet zasilający i jego stan

po trzecie: ogólnie wiadomo iż dane podawane przez sprzedawców są nie co zawyżone

 

Więc moje pytanie:

 

W którym miejscu silnik Emax wypada gorzej? Przecież oba silniki zachowały się tak jak było to do przewidzenia jeszcze przed dokonaniem jakichkolwiek pomiarów :?:

 

cmwwa - czy jak tam Cię zwiesz. Mam nadzieję że dodasz tym razem coś bardziej konstruktywnego.

Opublikowano

EDIT: A w ogóle to nie p....j Fokkerowi, bo On mi bezinteresownie i nie na pokaz bardzo dużo już tu pomógł! I mnie to wkurza, że mam prawo tu być, a jednocześnie muszę słyszeć niezbyt czelne wobec Fokkera odzywki z ust kogoś, kto dobrego dla mnie dotąd nie zrobił i prawdopodobnie nigdy nie zrobi nic...

Tylko tyle. :oops: :oops:

Opublikowano

Marcin - rozmawialiśmy na gg ale ty koniecznie chcesz by było na twoim - nawet jesli nie masz racji. Po kiego komplikujesz sprawę z obrotami kV? Przecież ja je nie neguję. Jeden silnik osiąga max ciąg przy swoim kV drugi przy swoim, mnie zależało tylko na uzyskaniu max dużego ciągu. Ale ty brniesz dalej piszesz chyba głupoty, że jeśli próby na dwóch świeżych pakietach to jeszcze gorzej dla wyniku. Oznacza to , że aby wynik był prawidłowy to należało przeprowadzić jeden pomiar na świeżym pakiecie drugi na rozładowanym??

A ktoś dopiero co pisał, że ode mnie należy wymagać więcej...

Opublikowano
Marcin - rozmawialiśmy na gg ale ty koniecznie chcesz by było na twoim - nawet jesli nie masz racji. Po kiego komplikujesz sprawę z obrotami kV? Przecież ja je nie neguję. Jeden silnik osiąga max ciąg przy swoim kV drugi przy swoim, mnie zależało tylko na uzyskaniu max dużego ciągu. Ale ty brniesz dalej piszesz chyba głupoty, że jeśli próby na dwóch świeżych pakietach to jeszcze gorzej dla wyniku. Oznacza to , że aby wynik był prawidłowy to należało przeprowadzić jeden pomiar na świeżym pakiecie drugi na rozładowanym??

A ktoś dopiero co pisał, że ode mnie należy wymagać więcej...

 

Oba testy prowadzone na dwóch odzielnych pakietach 2200 i 10C

 

Sorry ale zrozumiałem że jeden silnik testowałeś na jednym a drugi na drugim.... a to jest różnica ale szpec chyba wie?

 

mnie zależało tylko na uzyskaniu max dużego ciągu.

 

Szkoda że tak jasno dopiero teraz to napisałeś, niemniej.... .... po co założyłeś temat? Po to aby tak się skończył? Przecież nie powiesz że oczekiwałeś, podpowiedzi, sugestii... czegokolwiek.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.