Skocz do zawartości

przekladka gaznika os->asp mozliwe?


Miki

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli mechanicznie dasz radę to zrobić to nic nie stoi na przeszkodzie. musisz sie tylko liczyć z tym , że osiągi silnika będą rózniy się z powodu róznych średnic gardzieli i "powietrznej" i "wtryskowej", że tak ją okreslę. Oczywiście jeśli te różnice istnieją. Próbowałem tak z gażnikami ale od silników benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mechanicznie dasz radę to zrobić to nic nie stoi na przeszkodzie. musisz sie tylko liczyć z tym , że osiągi silnika będą rózniy się z powodu róznych średnic gardzieli i "powietrznej" i "wtryskowej", że tak ją okreslę. Oczywiście jeśli te różnice istnieją. Próbowałem tak z gażnikami ale od silników benzynowych.

 

dzieki za odpowiedz

ale o te roznice mechaniczne i przeplywu wlasnie pytalem bo tego nie mam mozliwosci sprawdzic. wiecej przeszkod chyba niema, chyba ze estetyczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, rozumiem i wszystko sie zgadza. tylko moje pytanie wzielo sie stad ze nie mam wymiarow gaznika jednego i drugiego i nie mam ich skad "zdjac". chce kupic ASP i zastanawiam sie czy nie kupic od razu gaznika od OS bo silnik ma byc przeznaczony do trenerka i chce aby byl jak najprostszy w obsludze. na osiagach mi nie zalezy raczej na niezawodnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przeczytasz instrukcję regulacji dla silnika ASP nie będziesz miał większych problemów z tym silnikiem. Zdajesz sobie sprawę z tego że całkiem spora część ludzi opisujących problemy z tymi silnikami nigdy nie zaglądali do instrukcji? Ostatnio pojawiają się kłopoty z OS LA co świadczy o tym że nie sama konstrukcja silnika jest problemem a lenistwo jego właściciela. Oczywiście piszę o przypadkach kiedy odpowiedzią na problem jest odesłanie do ogólnie znanych podstaw obsługi silnika.

 

Poczytaj o silnikach, ich regulacji, zaleceniach przy rozruchu, zaleceniach przy docieraniu... straszna jest tylko niewiedza...

 

OS LA czasem można okazyjnie zakupić na aukcji... nie wiem czy Twój pomysł jest opłacalny finansowo moim zdaniem nie - bo dużo i tak nie zaoszczędzisz. Istnieje ryzyko też kłopotów z pracą takiego połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki @Marcin133

wcale nie zamierzam ignorowac instrukcji ani zalecen, czytam tez o doswiadczeniach ludzi z tego forum.

a propos zakupu okazyjnego uzywanego LA to zgadzam sie z toba calkowicie. od jakiegos czasu probuje upolowac cos na allegro ale z marnym skutkiem(ktos zawsze jest szybszy)

dzieki za rady, chyba jednak zrezygnuje z takiej kombinacji i jak mi sie nie uda kupic uzywki LA to poprobuje z ASP. do wiosny jeszcze troche czasu zostalo :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem wogule tej kombinacji.. Przekładać z mniejszego silnika gaźnik do większego w jakim celu? Dodatkowo, w oesie jest tylna regulacja a w asp normalna. Dekiel z iglicą w os jest plastikowy i wątpię aby przypasował do asp tym bardziej że musi pasować w 2 płaszczyznach + śruby.

 

Kup ten asp, najlepiej trochę większy powiedzmy 2,5, przynajmniej są tam łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, w oesie jest tylna regulacja a w asp normalna.

 

Trochę nie rozumiem :roll: Napisałeś to w taki sposób jakby miało to jakiekolwiek znaczenie. W praktyce nie ma to żadnego znaczenia bowiem sposób montażu tylnej regulacji nie jest narzucony i można zamocować "po swojemu". Śmiało można przerabiać normalną regulację na tylną w każdym silniku stosując regulację np. OS`a. Fakt faktem taka przeróbka nie ma wpływu na sposób pracy silnika lecz tylko wpływa na "wartości użytkowe" (co za określenie :P - chodzi o łatwiejszy dostęp itp)

 

PS. Jest wersja silników ASP z tylną regulacją fabryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinie

Wydaje mi sie że to ma znaczenie.

Skoro miałby przełożyć gaźnik z LA to nie miałby on iglicy tylko króciec paliwa.

Musiałby albo wymienić ten króciec i wstawić tam iglicę (też z króćem) albo dodać iglicę "oesową" gdzieś obok silnika, która występuje jako monolit z deklem karteru (można też robić wynalazki typu normalna iglica z rozpylaczem wykręcona z jakiegoś gaźnika (czyli nie od 0.10 LA) umieszczona gdzieś dalej i doprowadzony z niej przewód, bo tak też można i niedawno bo w piątek przerabiałem ten temat w oesie .20. Piszesz że tylną regulację oesa można zamontować "po swojemu", przeważnie jest tak że montuje się ją "po swojemu" wtedy gdy się ułamie po krecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć że gaźnik OS LA+tylna iglica z gniazdem stanowią dopiero całość. Akurat w tak małych silnikach gniazdo iglicy stanowi jeden element z deklem i tylko tu należałoby użyć wyobraźni i wymyślić sposób przeróbki tego elementu. W większych silnikach gniazdo jest osobnym elementem. W zasadzie to rozmawiamy sobie o niczym bo osobiście nie widzę sensu takiej przeróbki ale.... czasem warto takie coś wiedzieć jeśli jakiś element oryginalny ulegnie uszkodzeniu a potrzeba zamiennika...

 

Już tak jako ciekawostka napiszę:

 

Kiedyś podczas małego crashu uszkodziłem w moim Super Tigre G51 iglicę oraz jej gniazdo i to dość niefortunnie. Po porównaniu cen oryginalnych elementów do iglicy wraz z gniazdem OS (tylnej) zdecydowałem się na to drugie. Oryginalny otwór po starej iglicy zaślepiłem a nową OS`a umieściłem na wrędze silnikowej. Silnik działa jak przed wypadkiem a ja mam bezpieczną tylną regulację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.