marcin133 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 I po dwóch zbiornikach korba do wyrzucenia No i już się robi mały OT Może źle się wyraziłem pisząc "kompletnie zalany" a z korbą to już przesada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 To sobie kiedyś tak zrób i rozbierz później silnik i popatrz na panewkę w korbie,doznasz szoku. Prawidłowy cykl docierania opisał Kakabe,ja dodam od siebie że należy bezwzględnie wyrzucić świecę na której był docierany silnik i po docieraniu zamontować nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Dokładnie i szczegółowo opisany proces docierania jest w tej instrukcji. A specjalnie rozbierać niczego nie muszę, i nic takiego w moich silnikach nie zauważyłem. OS MAX też każe niszczyć silnik: 1) Start the engine and, with the throttle fully open, open the needle-valve an extra half turn (180°) from the optimum setting. This will produce a rich mixture that will result in cooler running. Allow the engine to run out a full tank on the ground. (Avoid dusty surroundings.) ciekawego dlaczego? Nie zna się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Skończmy ten temat bo jest OT.Przeczytaj sobie np.instrukcję Kyosho,Traxxas i dotrzyj tak silnik a zobaczysz co się stanie.Bardzo lubię wymieniać takie silniki u klientów :rotfl: ale za to zaoszczędził parę groszy na profesjonalnym dotarciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Jeśli ktoś by szukał o docieraniu silników OS MAX'a to tutaj jest wszystko opisane: http://www.alehar.aplus.pl/porady_silnik_OS_Max.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 W.W instukcja 3. Uruchom ponownie silnik i nastaw zawór iglicowy w punkcie w którym silnik przechodzi od pracy „czterosuwowej” do „dwusuwowej”. Wykonaj trzy lub cztery loty unikając następujących po sobie lotów dziobem do góry. a jak się lata tylko dziobem na dół ? Panowie. Skończmy ,temat jest o budowie Puzzla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Przeczytaj sobie np.instrukcję Kyosho,Traxxas i dotrzyj tak silnik a zobaczysz co się stanie tylko że to silniki wysokoobrotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 a jak się lata tylko dziobem na dół ? Chyba Pan nie rozumie... Jak leci się ------ to jest chyba lot normalny (poziomy) a jak się leci w górę(, żeby potem lecieć w dół w korkociągu ...) to jest lot dziobem do góry Chyba to jest jasne... EDIT: Dowód pod koniec filmiku jest lot dziobem do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Motyl ,a zasada pracy inna?Malker czytaj dokładnie. Kończę bo już za dużo OT i dostanę bana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Wyjaśnimy to na PW, nie chce tutaj spamować Marcin potwierdził to co jest napisane w instrukcji więc ktoś inny tutaj niedokładnie czyta lub nie chce sie przyznać to błędu ale niech już będzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 OT się zrobił niestety ale to już norma na forum. Kakabe pisał iż po tym co zrobił Darek będzie musiał silnik rozebrać, umyć i w zasadzie docierać od nowa. Moim celem było przekazanie że Darek nic złego nie uczynił, postąpił zgodnie z instrukcją silnika i nie ma się o co martwić. Kakabe niestety wyedytował swoją wypowiedź usuwając wszystkie te swoje spostrzeżenia a dyskusja ... została. Tak się nie robi, to już było wielokrotnie omawiane na forum. Przy docieraniu silnika w locie unika się lotów pionowych do góry ze względu na zubażanie mieszanki w takim locie (trwające docieranie), nie lata się dziobem do dołu na full gazie - to chyba logiczne. F-150 przejrzałem instrukcję Kyosho oczywiście silników lotniczych i co mnie zdziwiło nie ma tam NIC na temat docierania :shock: za to ładnie pokazują jak reguluje się silnik. Instrukcji silników samochodowych nie czytałem bowiem świadomy jestem istotnych różnic pomiędzy tymi silnikami. Proces docierania modelarskiego silnika samochodowego będzie rzeczywiście odbiegał o tego omawianego dla silników lotniczych. Kluczowa przecież jest konstrukcja głowicy i zdolność odbierania przez nią ciepła. Silnik lotniczy na stanowisku musi pracować z mocno otwartą iglicą mieszanki by wspomóc chłodzenie silnika paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 :shock: koniec panowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 :shock: koniec panowie. Też jestem za. Koniec Panowie z takim edytowaniem postów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 W przeczytanych tematach nt docierania było takie zdanie , że każdy ma swój sposób docierania (czasami bardzo odmienny) i każdy jest z niego zadowolony. Wniosek był taki , że te silniki są bardzo tolerancyjne i znoszą te eksperymenty ze stoickim spokojem. Ja musiałem coś wybrać więc wybrałem to co wydawało się logiczne i zgodne z instrukcją (poza tym , że nie użyłem nitro ale to chyba nie grzech przy docieraniu). Aby pójść na kompromis to wylatam jeszcze ze dwa zbiorniki (jeśli mi się uda oblatać Puzzla) na tym paliwie z rycyną a potem wymieszam resztę tego paliwa z tym Sport 5 i będę miał i rycynę i syntetyk i nitro tak z 3%. A na razie wykręciłem świecę . wlałem do cylindra i gaźnika troszeczkę after run i pokręciłem a następnie zakręciłęm świecę (wywalę ją ale na razie aby zatkać otwór). Z zewnątrz popśikałem środkiem do czyszczenia silników. Silnik ładnie się obraca bez żadnych oporów i ma niezłą kompresję. Nie zamierzam go rozbierać i wracam do prac przy Puzzlu... może niebawem zacznę oklejać folią ale najpierw dopasowanie serw i napędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Świecy nie wywalaj Dopiero jak się przepali to ją wyrzuć,kilka silników dotarłem i przetarłem i czegoś takiego nie robiłem. Po docieraniu te świece grzały i pracowały normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Olo zgoda tylko zaglądnij do spirali,to co zostaje po dotarciu spada z czasem na tłok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Nigdzie wczesniej nic nie było o świecy po docieraniu. A poza tym jak silnik przestanie zapalać to się ją wymieni. Niby jak ona ma źle wpływać na silnik, że brała udział w docieraniu? :shock: Znalazłem w aparaturze malutki przycisk THR cut. Tylko nie wiem jak to działa. Cofa zupełnie serwo gazu i zamyka całkowicie przepustnicę? Tylko od jakiego poziomu lekko otwartej przepustnicy przy wolnych obrotach? Czy tą pozycję wolnych obrotów ustawia się trymerem gazu? EDIT - Specjalnie dziś obejrzałem świecę i wygląda całkiem ładnie. Niczego niepokojącego nie było w spirali, ale może się mylę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Znalazłem w aparaturze malutki przycisk THR cut. Tylko nie wiem jak to działa. zależy od aparatury. W niektórych jest tak że cofa o "długość" trymera, a w niektórych ustawia się w menu punkt cofania niezależnie od trymera. Najlepiej ci pomoże instrukcja lub test na żywym organizmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 To co piszę o świecy to z własnej autopsji,docieram silniki klientom i serwisuję modele m.in. mistrza polski w klasie IC-8 buggy Maćka Dżwigaja,mojego syna 9 miejsce po pierwszym sezonie w klasie IC-8 truggy. To jest ten przycisk,dokładnie domyka przepustnicę na zero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 THR cut ustawia się w menu aparatury. Należy poszukać, skorzystać z instrukcji. THR cut przypisane jest do kanału gazu, naciśnięcie przycisku powoduje wychylenie serwa w jedną ze stron o daną wartość. Wartość, kierunek wychylenia ustawia się w menu aparatury. Niech Cię nie zdziwi fakt iż mimo maksymalnego ustawienia wychylenia serwo po wciśnięciu przycisku wychyla się nieznacznie To i tak wystarczy. Musisz pamiętać także aby zamocować tak cięgno gazu aby serwo mogło całkowicie zamknąć i otworzyć przepustnicę! Minimalne obroty (delikatnie otwarta przepustnica) ustawiasz korzystając z EPA. Kompletnie przepustnica będzie się domykać po wciśnięciu przycisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.