Jump to content

Fly sky i6 do łódki zanentowej


enter1978
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie , znajomy poprosił o uzbrojeniu mu łódki zanętowej zakup aparatury itp.

Łódka ma dwa silniki i skręca za pomocą różnicy obrotowej śrub napędowych.

No i jak takie dwa silniki wysterować z takiej aparatury?

Dwa silniki i dwa regulatory to się domyślam , ale czy da się te dwa regulatory zmiksować w nadajniku aby działały jak trzeba? a może potrzebne są samochodowe regulatory dwukierunkowe do napędu takiej łódki?

W ogóle jest wykonalne sterowanie taką łódką z dwoma silnikami za pomocą flysky i6 ?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Ale będę pytał dalej.

Znajomy ma mi podrzucić kadłub a ja obiecałem że go wyposażę i uruchomię.

Ale pytanie:

1. Dlaczego w gotowych zestawach są montowane szczotkowe silniki? czy w łodziach maja jakąs przewagę nad bezszczotkowymi?

2. Ile amper statystycznie pobiera każdy z silników (wolał bym bezszczotkowe silniki)  w takiej łodzi która wiezie z 3kg załadunku? bo nie wiem za jakimi regulatorami się rozglądać , 35A na silnik wystarczy?

3. Jaki KV silnik optymalnie powinien mieć?

Link to comment
Share on other sites

1. Napęd bezszczotkowy jest sprawniejszy i lepszy ale jest problem( alkoholowy) z wędkarzami. Rozprogramowują regle po załączeniu łódki bo machają drążkiem i jest problem. Nie mogą odczekać kilka sekund aż się regulator zaprogramuje. Był okres że składane były łódki z bezszczotkami ale potem były przerabiane na szczotkowe napędy.

Napęd szczotkowy jest prosty ,regle bez zbędnych opcji i wszystko działa. Jeżeli kolega jest techniczny i spokojny to napęd bezszczotkowy jest OK.

2. Pobór prądu zależy od śruby napędowej. Pobór prądu do 5A  na silnik pozwoli łódce dobrze płynąć. Czas pływania będzie zależał od pojemności akumulatora.

Regulatory najlepsze były wodne HK 30A teraz ciężko dostępne i ceny poszły w górę. Przez kilka lat nie udało się żadnego spalić. Dasz samochodowy i będzie OK , tylko żeby była możliwość wyłączenia hamulca bo on utrudnia pływanie przy zmianie kierunku obrotów choć zabezpiecza silnik i regulator przed nagłą zmianą obrotów.

3. Silniki jakie ja stosuje do napędu to 750 -900KV. To nie jest ślizg więc nie trzeba dużych obrotów. Silnik klasy 2830 , 2836 jest OK. Silniki samochodowe mają wysokie KV i się nie nadają. Widziałem łódki z takimi silnikami budowane przez wędkarzy bez pojęcia  w temacie ale w radiu ograniczali EPA do 25-30% bo łódki wyły i pobierały dużo prądu i pływały jak ślizgi. Potem trzeba to przerabiać żeby to miało sens.

Musisz zaopatrzyć się w kila wymiarów śrub aby dobrać najlepsze.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.