Jump to content
maruta82

Jakie Śmigło

Recommended Posts

Hej Może ktoś doradzić jakie śmiało składane do tego silnika założyć 

Bezpośrednio bez przekładni 

20210902_222214.jpg

20210902_222158.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

     6x3"              

 

i nie napisałeś do jakiego modelu i jakie zasilanie.  a to może nieco zmienić...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasilanie 3s 

Model to składak 

Mam kadłub laminat i do tego skrzydło Rozpiętość 1,7 m od fauna z blejzyka 

Czyli coś pokroju szybowca dlatego Śmigło składane 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ten silnik mało się do tego nadaje...  masz stałą kV  około  2340 obr/V  a do względnie powolnego motoszybowca optimum byś miał około 900 -1200...

 

śmigło 6x3 będzie mocno obciążać ten silnik -duży pobór prądu , ciąg będzie dość mały -za to model będzie chciał się bardzo rozpędzać w locie poziomym na silniku...  chyba, że zdołasz ożenić ten motorek z przekładnią 2,5:1  lub 3:1 i wtedy dać większe śmigło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, latacz napisał:

to ten silnik mało się do tego nadaje...  masz stałą kV  około  2340 obr/V  a do względnie powolnego motoszybowca optimum byś miał około 900 -1200...

 

śmigło 6x3 będzie mocno obciążać ten silnik -duży pobór prądu , ciąg będzie dość mały -za to model będzie chciał się bardzo rozpędzać w locie poziomym na silniku...  chyba, że zdołasz ożenić ten motorek z przekładnią 2,5:1  lub 3:1 i wtedy dać większe śmigło.

 

Tylko gdzie znajdę do niego przekładnie 

Jedynie chyba jak komuś zalega?

Nawet nie wiem za ile bym go mógł odsprzedać żeby kupić coś innego 

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo zrób mały około 100 -120cm rozpiętości szybki model... lub zostaw silnik na czas kiedy ten szybszy model będziesz mieć i kup inny (jakiś pasujący do modelu z średniej dolnej półki nowy koło stówki kupisz).

 

cena za tą ultrę -nie mam pojęcia -gatunkowo dość dobry ale wygląda na trochę styrany podrapany itp. słowem -potrzeba amatora.

 

a stan chyba bliżej nieznany -uruchamiałeś go ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może inaczej. Mam dwa modele 

Jeden to jak wcześniej wspominałem a drugi to hotliner i do obu potrzebuje silników średnica wewnetrzna w kadłubach to około 32mm

20210925_080955.jpg

20210925_081008.jpg

20210110_201918(0).jpg

20210110_201747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

i do małego hotlinera ten silnik pasuje  -ile ten Twój hotliner ma rozpiętości i wagi do lotu ?  jeśli około 100-120cm i waga poniżej 700g to masz niezły silnik pod ten model. śmigło 6x3  (łatwiejszy start mniejsza prędkość w locie -lepsze wznoszenie) lub 4,7x4,7  bardzo trudny start i słabe wznoszenie po starcie -ale duża prędkość -silnik zacznie ciągnąć jak model się rozpędzi)

 

a i szybowiec  ze zdjęcia wygląda na dość szybki -jednak nie aż tak szybki jak ten silnik.  do takiego  szybowca na 3s ja bym celował w motorek ze stałą kV około 1400 obr/min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybowiec i hotliner mają rozpiętości 1,7m waga obu to około po 600gram 

Z zamontowanymi serwami 

Do szybowca zmieszczę ten silnik a do hotlinera już nie. Pewnie by wszedł jak by była przekladnia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle, że do hotlinera przekładnia niewskazana -nie przy tym silniku. hotliner potrzebuje dużych obrotów na wale smigła -czyli albo bezpośrednio  silnik o kv około  2500 albo silnik o krańcowo dużym kv  więcej  ogniw w pakiecie i wtedy przekładnia. np silnik kv 5000 -6000   4s lub 6s i   redukcja 3x lub 5x

 

a szybowiec stosunkowo małych obrotów i większego śmigła -więc albo dość niskie kv -albo kv średnie/wysokie  i przekładnia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, latacz napisał:

tyle, że do hotlinera przekładnia niewskazana -nie przy tym silniku. hotliner potrzebuje dużych obrotów na wale smigła -czyli albo bezpośrednio  silnik o kv około  2500 albo silnik o krańcowo dużym kv  więcej  ogniw w pakiecie i wtedy przekładnia. np silnik kv 5000 -6000   4s lub 6s i   redukcja 3x lub 5x

 

a szybowiec stosunkowo małych obrotów i większego śmigła -więc albo dość niskie kv -albo kv średnie/wysokie  i przekładnia...

Dzięki za podpowiedzi 

To jakie silniki byś polecił 

Możesz jakieś podrzucić linki do szybowca i chotlinera 

Mam silnik axi seri 28 którego używam z funray mpx ale on jest za duży żeby wszedł mi w ten kadłub od szybowca 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ile konkretnie masz miejsca ?  -średnice przedniej  wręgi kadłuba dla szybowca i hotlinera ?   czy dla oby modeli przewidujesz zasilanie 3s ?

 

   jak szybko ma latać hotliner ? 100 -200 czy 250km/h ?  

 

jak stromo wznosić się motoszybowiec ? lekkie wznoszenie 15* dość dobre 30* ostro 45* czy iść pionowo w górę ?

 

no i podstawa ile kasy chcesz przeznaczyć na silnik do każdego z tych modeli ?  bo można budżetowy silnik np redox za stówkę i łagodne ale  bezpieczne wznoszenie a można silnik z przekładnią  dający pionowe wznoszenie za ponad tysiaka np jakiś hacker z przekladnią -lub pośrednio mega lub kontronik z przekładniami lub bezpośrednio...

 

do hotlinera można np phasora z przekładnia i ponad 200km/h za blisko półtora tysia -albo coś  bardziej normalnego za stówę lub dwie.... i prędkości 150km/h 

możliwości są setki -kwestia co dla Ciebie będzie optymalne.

 

popatrz na silniki np w sklepie nastik -ma spory wybór i przejrzyste opisy -coś wytypuj  i podyskutujemy na temat przydatności. 

 

 

 

Osobiście lubię silniki z przekładniami, głównie  mega i kontronik, fajne też są x-power (czyli średnia półka).  W 2 metrowym motoszybowcu ważącym 1100g  (fornirowiec z ARTHobby)  mam megę AC 16/15/4 z przekładnią 3:1 śmigło węglowe 13x8,5"   pakiet 3s 2200 45C/90C i idzie to prawie pionowo w górę. Prędkość lotu około 80km/h. Poprzednio miałem w nim starego szczotkowego neodymowca klasy 480 (średnicy 28mm i100g wagi) ze śmigłem 9x6" wznoszenie było 45* i prędkości lotu 120km/h (telemetria)

 

w małym szybkim modelu 100cm 500g (jeszcze nie hotliner coś pośredniego miedzy hotlinerem a szybowcem) siedział własnej roboty motorek 28g wagi średnica 28mm i długość 10mm zintegrowany z aluminiowym kołpakiem  kręcący 18 000 obrotów śmigłem 6x3 lub też szczotkowy neodym klasy 400 (motorek 28mmśrednicy i 80g wagi) i śmigło bodajże 4,7x4,7 "  prędkości rzędu 140-150 km/h

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.09.2021 o 19:34, latacz napisał:

to ile konkretnie masz miejsca ?  -średnice przedniej  wręgi kadłuba dla szybowca i hotlinera ?   czy dla oby modeli przewidujesz zasilanie 3s ?

 

   jak szybko ma latać hotliner ? 100 -200 czy 250km/h ?  

 

jak stromo wznosić się motoszybowiec ? lekkie wznoszenie 15* dość dobre 30* ostro 45* czy iść pionowo w górę ?

 

no i podstawa ile kasy chcesz przeznaczyć na silnik do każdego z tych modeli ?  bo można budżetowy silnik np redox za stówkę i łagodne ale  bezpieczne wznoszenie a można silnik z przekładnią  dający pionowe wznoszenie za ponad tysiaka np jakiś hacker z przekladnią -lub pośrednio mega lub kontronik z przekładniami lub bezpośrednio...

 

do hotlinera można np phasora z przekładnia i ponad 200km/h za blisko półtora tysia -albo coś  bardziej normalnego za stówę lub dwie.... i prędkości 150km/h 

możliwości są setki -kwestia co dla Ciebie będzie optymalne.

 

popatrz na silniki np w sklepie nastik -ma spory wybór i przejrzyste opisy -coś wytypuj  i podyskutujemy na temat przydatności. 

 

 

 

Osobiście lubię silniki z przekładniami, głównie  mega i kontronik, fajne też są x-power (czyli średnia półka).  W 2 metrowym motoszybowcu ważącym 1100g  (fornirowiec z ARTHobby)  mam megę AC 16/15/4 z przekładnią 3:1 śmigło węglowe 13x8,5"   pakiet 3s 2200 45C/90C i idzie to prawie pionowo w górę. Prędkość lotu około 80km/h. Poprzednio miałem w nim starego szczotkowego neodymowca klasy 480 (średnicy 28mm i100g wagi) ze śmigłem 9x6" wznoszenie było 45* i prędkości lotu 120km/h (telemetria)

 

w małym szybkim modelu 100cm 500g (jeszcze nie hotliner coś pośredniego miedzy hotlinerem a szybowcem) siedział własnej roboty motorek 28g wagi średnica 28mm i długość 10mm zintegrowany z aluminiowym kołpakiem  kręcący 18 000 obrotów śmigłem 6x3 lub też szczotkowy neodym klasy 400 (motorek 28mmśrednicy i 80g wagi) i śmigło bodajże 4,7x4,7 "  prędkości rzędu 140-150 km/h

 

Przejrzałem moje graty i niestety muszę silnik zakupić.

Do szybowca wejdzie mi silnik max 32mm średnicy. Zasilić go chce 3s bo taki lipol mam. Silnik w rozsądnych pieniądzach bo nie ma co tam doinwestować.

Hotliner silnik max 30mm średnicy 

Co do prędkości to nie muszą być zawrotne tu też nie chce iść w jakieś wielkie koszta. Hotliner jest z raketenwurm więc wiadomo że można nim dać w palnik. Nawet jestem skłonny go odsprzedać 😉 albo pozostaje mi go uzbroić i śmigać 

Share this post


Link to post
Share on other sites

do motoszybowca coś w rodzaju

XPower F2919/10 F5J LIGHT

AXi 2220/16 Cyclone

MEGA ACn 16/30/3CE

MEGA ACn 16/35/3CE

MEGA ACn 16/15/3 + przekładnia mega mini 3:1

jakiś używany kontronik 400  lub 480 z przekładnią

tanio nie jest niestety silniki małej średnicy i akceptowalnej mocy są drogie...   może na allegro taniej coś używanego  znajdziesz... duży model z wąskim kadłubem =drogi silnik.

Jakąś alternatywę masz dając silnik typu autrunner przed przednią wręga -na zewnątrz kadłuba. Nie ładnie ale tanio i skutecznie. Wtedy silnik ma średnicę zewnętrzną kadłuba a kabelki dajesz do tyłu i nie ocierają o wirujący element w ciasnym kadłubie.

lub wytnij wręgę i wklej ją jakieś 15 -20mm w głąb kadłuba -wtedy wejdą przed wręgę tanie autrunnery 28mm średnicy

ewentualnie autrunner w kadłub i otworkiem kable na zewnątrz kadłuba.

 

 

ten hotliner -to już w ogóle cenowo silniki koszmar żeby to latało to około 500W minimum. żeby dobrze latało to 1500W

czyli silnik cena podobnie jak ilość watów...     używane  kontronik za około 500zł 

jakiś kontronik kira 600 z przekładnią. (jeśli wejdzie przekładnia ma 28mm średnicy i około 3cm długości dalej silnik ma 36mm średnicy)

KIRA 480-50 z przekładnią  

większe moce  to ceny powyżej tysiaka.... np

Peggy Pepper HK-2524   -3700KV    mit Micro Edition 5:1N

Peggy Pepper HK-2221/4 6000KV mit Micro Edition 5:1N

 

czyli silniki do  dużego hotlinera z wąskim kadłubem drogie aż boli.

jakbyś chciał sprzedać tego hotlinera -to daj na PW jakąś cenę,  zdjęcia ...  może bym się skusił  bo mam na półce pasujący napęd... na minus, że Żona mnie pewnie  .... "pobłogosławi"   jak kolejny model kupię...

 

    I dobra rada  na przyszłość -wszelkie modele ponad 150cm rozpiętości szukaj z kadłubami większej średnicy -żeby weszły silniki fi 36 lub 38mm i jeszcze żeby zostało troszkę miejsca na kabelki obok autrunnerów...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.