sp350D Opublikowano 16 Listopada 2021 Opublikowano 16 Listopada 2021 Podchodzę do budowy sporego modelu z EPP. Samolot będzie miał centropłat z dwoma silnikami po obu stronach kadłuba i .... nie zmieści się do samochodu. Najchętniej zrobiłbym dzielone w dwu miejscach skrzydło. Centropłat na stałe poklejony z kadłubem, a oddzielane zewnętrzne części skrzydła (za silnikami). Zastanawiam się jak wykonać łączenie skrzydła z pianki. Dam bagnety węglowe w kieszeni laminowanej, kołki ustalające i nie bardzo mam pomysł jak to zabezpieczyć przed rozsunięciem się w powietrzu. Może zechcielibyście się podzielić sprawdzonym rozwiązaniem? Ciekaw jestem też jak można ładnie rozwiązać łączenie przewodów do serwa lotek.
robertus Opublikowano 16 Listopada 2021 Opublikowano 16 Listopada 2021 Płytki z twardej balsy, wklej w obie cześci na zasuwkę i skręć nylonową śrubą. Tak zrobiłem w Ił-28 Na zdjęciu brakuje jeszcze jednej rurki, głównego dźwigara. Jak widać przewody mam łączone po prostu na złączkę a w skrzydle jest kieszonka, że jak to złożyłem to kabelki były w środku.
sp350D Opublikowano 17 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2022 W sumie dałem 2 bagnety z rurek węglowych 6mm w kieszeniach z rurek ABS i twardą balsę na końcach części skrzydła. Kabelki do serw i przedłużacze w kieszeniach wewnątrz płata. Połączenie sklejka 1mm, skręcana na plastikowe śruby M3 i nakrętki kłowe. Wszystkie rowki docelowo wypełnię EPP i przeszlifuję. Część będzie pod gondolą silnika. Widok od spodu płata:
Rekomendowane odpowiedzi