Skocz do zawartości

Jastrząb- szybowiec na hol


TEQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Nie dawno dostałem od kolegi Wiecza (jeszcze raz dzięki :wink: ) plany szybowca na hol -Jastrzębia. Ma to być mój pierwszy poważny model ,więc muszę się postarać. Narazie zbyt wiele nie mam ale i tak się pochwalę zdjęciami...

jastrz261b019wg4.jpg

jastrz261b020yf5.jpg

jastrz261b021fh4.jpg

 

 

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Anonymous

@TEQ: Jeśli mogę coś zaproponować dla wygody forumowiczów, usuń te zdjęcia i zrób je w takiej rozdzielczości jak mówił qpa.

 

A tak pozatym czy ktoś widzi jakąś różnicę między Totem?

 

Pozdrawiam, Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja

No i już mam problem z Jastrzębiem :)

Nie wiem w którym miejscu bowdeny powinny wychodzić z kadłuba :( Na planach oryginalnie jest to 4 cm ,ale wydaje mi się że stworzy to opory ruchu ,które nie powinny mieć miejsce.

Fotka :

jastrz261b029nv2.jpg

Pomocy.... :|

 

ps. warto kilknąć na fotkę a zrobi się wyraźniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz tłumaczyłem ze pynktem wyjścia w tej sprawie jest serwo i dźwignia steru :)

 

zakładasz we wlaściwym miescy serwo i mocujesz orczyk. teraz musisz znać kąt wychylenia steru :) zakładajac ze serwo ma kąt obrotu 40° w jedna strone dobierasz odpowiednie przelożenie orczyk dźwignia.

 

zakąłdam zę to wszystko zrobiłeś i wyszło ci że dźwignia steru ma mieś 20mm od osi obrotu :) i Juz masz 90% wiadomości gdzie zrobić wyjście bowdena. A no zrobić go w miejscu gdzie kadłub ma grubość 40mm czyli 200mm od osi podłużnej :) Mamy już 95% Informacji o wypuście. bierzesz bowden i przykłądasz go na wprost między orczykiem serwa a dźwignią tak aby wyznaczony wcześniej punkt był idealnie na 1/2 grubości bowdena. teraz już wiemy jak długi ma byc przepust :D

 

Długość przepustu moe ci wytłumaczyc jeszcze inaczej.

Początek przepustu to odległość brzegu kadługa od jego osi równa długości dźwigni (w naszym przykładzie 20mm) + 1/2 grubości bowdena

 

koniec przepustu to odległość brzegu kadłuba od osi równa dzwignia - 1/2 grubości bowdena :D

 

 

Ale ze mnei teoretyk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach bo zapomniełem dopisac :D

 

Powinnes tez zrobic przymiarke prowizoryczną bowdena przed wycięciem :)

 

kładziesz po wierzchu bowden w lini prostej między orczykiem a dźwignią. Jeśli przepust wychodzi zbyt daleko od końca kadluba to dajesz serwa na krzyż, tzn serwo po lewej stronie wypust po prawej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam pytanko dlaczego na samym końcu skrzyżowałeś bowdeny? Wydało mi się to jakoś dziwne... Czy to poprawia ich właściwości...?

 

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek jak byś zajrzał do tematu o bowdenach i przczytal go uważnie to byś wiedział.

 

Kto czyta nie pyta

 

Kto pyta nie błądzi

 

Są skrzyżowane żeby bowdem szedł większym łukiem - mniejsze opory tarcia. Drugi powód to może akurat budowniczemu pasowało tak pod ustawienie serw w kadłubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.