TEQ Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Witam ! Nie dawno dostałem od kolegi Wiecza (jeszcze raz dzięki :wink: ) plany szybowca na hol -Jastrzębia. Ma to być mój pierwszy poważny model ,więc muszę się postarać. Narazie zbyt wiele nie mam ale i tak się pochwalę zdjęciami... CDN.
Wieczu Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Staraj sie , jak starales do tej pory to bedzie dobrze. Mowilem ci ze balsa jest swietna.
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 @TEQ: Jeśli mogę coś zaproponować dla wygody forumowiczów, usuń te zdjęcia i zrób je w takiej rozdzielczości jak mówił qpa. A tak pozatym czy ktoś widzi jakąś różnicę między Totem? Pozdrawiam, Bartek.
TEQ Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Opublikowano 24 Lutego 2007 Zdięć nie chce mi się usuwać następnym razem zrobię mniejsze... A ten kadłub wygląda troszkę lepiej niż w ToTo więc nie wiem o co Ci chodzi...
lukaszp Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 TEQ jestem pod wrarzeniem jak narazie to ci dobrze idzie tak trzymaj!
Wieczu Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Bartek!! Musze cie zmartwic ale roznica miedzy ToTo a Jastrzebiem jest bardzo duza i zasadnicza. Moze TEQ bedzie mial ochote ci to wytlumaczyc:P
Diakon Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Ładnie Ci to wychodzi. Skrzydło zamierzasz zrobić konstrukcyjne, tak? W sumie, ten kadłub jest podobny do mego od Gryfusia... :roll:
TEQ Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Opublikowano 25 Lutego 2007 Heja No i już mam problem z Jastrzębiem Nie wiem w którym miejscu bowdeny powinny wychodzić z kadłuba Na planach oryginalnie jest to 4 cm ,ale wydaje mi się że stworzy to opory ruchu ,które nie powinny mieć miejsce. Fotka : Pomocy.... :| ps. warto kilknąć na fotkę a zrobi się wyraźniejsza
motyl Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 Juz tłumaczyłem ze pynktem wyjścia w tej sprawie jest serwo i dźwignia steru zakładasz we wlaściwym miescy serwo i mocujesz orczyk. teraz musisz znać kąt wychylenia steru zakładajac ze serwo ma kąt obrotu 40° w jedna strone dobierasz odpowiednie przelożenie orczyk dźwignia. zakąłdam zę to wszystko zrobiłeś i wyszło ci że dźwignia steru ma mieś 20mm od osi obrotu i Juz masz 90% wiadomości gdzie zrobić wyjście bowdena. A no zrobić go w miejscu gdzie kadłub ma grubość 40mm czyli 200mm od osi podłużnej Mamy już 95% Informacji o wypuście. bierzesz bowden i przykłądasz go na wprost między orczykiem serwa a dźwignią tak aby wyznaczony wcześniej punkt był idealnie na 1/2 grubości bowdena. teraz już wiemy jak długi ma byc przepust Długość przepustu moe ci wytłumaczyc jeszcze inaczej. Początek przepustu to odległość brzegu kadługa od jego osi równa długości dźwigni (w naszym przykładzie 20mm) + 1/2 grubości bowdena koniec przepustu to odległość brzegu kadłuba od osi równa dzwignia - 1/2 grubości bowdena Ale ze mnei teoretyk
motyl Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 Ach bo zapomniełem dopisac Powinnes tez zrobic przymiarke prowizoryczną bowdena przed wycięciem kładziesz po wierzchu bowden w lini prostej między orczykiem a dźwignią. Jeśli przepust wychodzi zbyt daleko od końca kadluba to dajesz serwa na krzyż, tzn serwo po lewej stronie wypust po prawej
piootrek Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 Bartek ,przede wszystkim ten jest ze zwykłej a Toto z zielonej balsy:D ________________________________ Pozdrawiam wszystkich na tym forum ________________________________
Wieczu Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 Ja myslalem ze bedzie cos wiecej niz bowdeny pracuj pracuj
lukaszp Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 jak bedziesz sie starał to ten model będzie wyglądał tak jak na stronce http://aksquad.page.tl/ tam jest Jastrząb kolegi Wieczu.
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Mam pytanko dlaczego na samym końcu skrzyżowałeś bowdeny? Wydało mi się to jakoś dziwne... Czy to poprawia ich właściwości...? Pozdro.
malinn Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Bartek jak byś zajrzał do tematu o bowdenach i przczytal go uważnie to byś wiedział. Kto czyta nie pyta Kto pyta nie błądzi Są skrzyżowane żeby bowdem szedł większym łukiem - mniejsze opory tarcia. Drugi powód to może akurat budowniczemu pasowało tak pod ustawienie serw w kadłubie.
ertman_176 Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Tutaj chodziło raczejk o sztywne ich zamocowanie do scianki kadłuba ...
motyl Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Są skrzyżowane żeby bowdem szedł większym łukiem - mniejsze opory tarcia akurat pofotkach sądze że mniejsz eopory były by bez skrzyżowania
malinn Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 To sie na mnie uwzięliście Macie w tym przypadku chyba rację, ale ogólna zasada jest odwotna - im łuk większy to opory mniejsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.