Jump to content

Jastrząb- szybowiec na hol


TEQ

Recommended Posts

Witam !

Nie dawno dostałem od kolegi Wiecza (jeszcze raz dzięki :wink: ) plany szybowca na hol -Jastrzębia. Ma to być mój pierwszy poważny model ,więc muszę się postarać. Narazie zbyt wiele nie mam ale i tak się pochwalę zdjęciami...

jastrz261b019wg4.jpg

jastrz261b020yf5.jpg

jastrz261b021fh4.jpg

 

 

CDN.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 41
  • Created
  • Last Reply
Guest Anonymous

@TEQ: Jeśli mogę coś zaproponować dla wygody forumowiczów, usuń te zdjęcia i zrób je w takiej rozdzielczości jak mówił qpa.

 

A tak pozatym czy ktoś widzi jakąś różnicę między Totem?

 

Pozdrawiam, Bartek.

Link to comment
Share on other sites

Heja

No i już mam problem z Jastrzębiem :)

Nie wiem w którym miejscu bowdeny powinny wychodzić z kadłuba :( Na planach oryginalnie jest to 4 cm ,ale wydaje mi się że stworzy to opory ruchu ,które nie powinny mieć miejsce.

Fotka :

jastrz261b029nv2.jpg

Pomocy.... :|

 

ps. warto kilknąć na fotkę a zrobi się wyraźniejsza

Link to comment
Share on other sites

Juz tłumaczyłem ze pynktem wyjścia w tej sprawie jest serwo i dźwignia steru :)

 

zakładasz we wlaściwym miescy serwo i mocujesz orczyk. teraz musisz znać kąt wychylenia steru :) zakładajac ze serwo ma kąt obrotu 40° w jedna strone dobierasz odpowiednie przelożenie orczyk dźwignia.

 

zakąłdam zę to wszystko zrobiłeś i wyszło ci że dźwignia steru ma mieś 20mm od osi obrotu :) i Juz masz 90% wiadomości gdzie zrobić wyjście bowdena. A no zrobić go w miejscu gdzie kadłub ma grubość 40mm czyli 200mm od osi podłużnej :) Mamy już 95% Informacji o wypuście. bierzesz bowden i przykłądasz go na wprost między orczykiem serwa a dźwignią tak aby wyznaczony wcześniej punkt był idealnie na 1/2 grubości bowdena. teraz już wiemy jak długi ma byc przepust :D

 

Długość przepustu moe ci wytłumaczyc jeszcze inaczej.

Początek przepustu to odległość brzegu kadługa od jego osi równa długości dźwigni (w naszym przykładzie 20mm) + 1/2 grubości bowdena

 

koniec przepustu to odległość brzegu kadłuba od osi równa dzwignia - 1/2 grubości bowdena :D

 

 

Ale ze mnei teoretyk :D

Link to comment
Share on other sites

Ach bo zapomniełem dopisac :D

 

Powinnes tez zrobic przymiarke prowizoryczną bowdena przed wycięciem :)

 

kładziesz po wierzchu bowden w lini prostej między orczykiem a dźwignią. Jeśli przepust wychodzi zbyt daleko od końca kadluba to dajesz serwa na krzyż, tzn serwo po lewej stronie wypust po prawej :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Mam pytanko dlaczego na samym końcu skrzyżowałeś bowdeny? Wydało mi się to jakoś dziwne... Czy to poprawia ich właściwości...?

 

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Bartek jak byś zajrzał do tematu o bowdenach i przczytal go uważnie to byś wiedział.

 

Kto czyta nie pyta

 

Kto pyta nie błądzi

 

Są skrzyżowane żeby bowdem szedł większym łukiem - mniejsze opory tarcia. Drugi powód to może akurat budowniczemu pasowało tak pod ustawienie serw w kadłubie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.