mar_io Opublikowano 15 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2022 Witam, Chciałbym się poradzić. Czy stary max bec od jeti (10a na jedną baterie zewn i wyjście na dwa zasilania 4,8 do 6v reg zworka) mogę użyć do jednoczesnego zasilania odbiornika oraz kill switcha do modułu benzyny? Ma ten bec wyłącznik co by mi pasowało. Nie wiem jedynie czy są przeciwskazania. Mam trudny dostęp do baterii i nie umiem podłączać modułu bezpośrednio przed lotem do jednej baterii, a sam bec już na włączniku do drugiej. Nie jest to żaden model duży pod silnik 26ccm. Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 16 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Zapytam jeszcze inaczej bo może trochę nie jasno napisałem o co mi Chodzi. Mam taki Jeti bec: https://www.conrad.pl/p/przelacznik-do-akumulatorow-jeti-22985464-1-szt-2305811?&vat=true&gclid=CjwKCAjw8sCRBhA6EiwA6_IF4ezrnknVJ6l7ay9CNUX9d5OCGfxlY-hIMigOYrJv_TNjXPUl4I1oLhoCPoMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds oraz ten nowszy: https://www.conrad.pl/p/przelacznik-do-akumulatorow-jeti-22985465-1-szt-2305812 Chciałbym użyć jednego i drugiego do zasilania zarówno odbiornika jak i modułu cdi przez kill switch. Pierwszy ten słabszy bec ma dwa wyjścia regulowane zworką (można np zasilać odbiornik i oświetlenie modelu/ ja chciałbym drugim wyjściem moduł cdi i tutaj nie wiem czy jest to bezpieczne? i mogę tak zrobić, po prostu czy to urządzenie stworzono do tego). Mam wtedy na jednym wyłączniku suwakowym dwa urządzenia. Drugi ten nowszy chcę użyć do większego modelu aby dwoma pakietami zasilać odbiornik i osobnym trzecim pakietem zasilać sam zapłon. Jednak mam w planach (choć nie wiem czy jest to dobre jeśli chodzi o sztukę i praktyki) aby przy składaniu modelu od razu podpiąć aku do zasilania cdi (bez wyłącznika żadnego ani beca - przez kill switch ma on napięcie pracy od 6-20V) a tym max becem zasilać odbiornik oczywiście wtedy mam włącznik wbudowany do samego odbiornika (wyciągam zworkę przed lotem) i włączam odbiornik. CDI jest zasilane cały czas. Wydaje mi się że to nie przeszkadza? bo i tak dopiero kill switch daje sygnał na zapłon jak włączy się zasilanie odbiornika i nadajnik? Czy się mylę? Wcześniej nie używałem takich wynalazków tylko bezpośrednio podłączałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 5 godzin temu, mar_io napisał: Chciałbym użyć jednego i drugiego do zasilania zarówno odbiornika jak i modułu cdi przez kill switch Możesz. Warunek to sprawdzić wszystko czy nie będzie zakłóceń od zapłonu oraz czy ten mały bec nie poci się podczas pracy. 5 godzin temu, mar_io napisał: Drugi ten nowszy chcę użyć do większego modelu aby dwoma pakietami zasilać odbiornik i osobnym trzecim pakietem zasilać sam zapłon Tu to się trochę zamotałeś, bo albo dwa pakiety i całość przez bec albo jeszcze jeden dodatkowy pakiet do zapłonu z pominięciem tego beca - tak wychodzi z twojego dalszego opisu, pod warunkiem że napięcie zasilania zapłonu nie będzie przekroczone. Możesz darować sobie dodatkowy wyłącznik mechaniczny na zapłonie pod warunkiem że faktycznie killswitch odcina zasilanie, samemu nie będąc zasilanym. Przez ten większy bec zasilam cały model holówki razem z zapłonem silnika 80 ccm, z dwóch pakietów. Tylko trzeba mieć świadomość tego co się robi żeby potem nie być zdziwionym i ew. pretensje mieć tylko do siebie. Edit: oczywiście killswitch tylko na sam zapłon żeby ktoś inaczej nie zrozumiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 16 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Ten mały jeti bec tak jak piszesz muszę przetestować. Wracając do tego większego max bec 2. Jak Cię dobrze zrozumiałem to cały model zasilasz przez 2 aku i bec. Wyprowadziłeś z wtyczki mpx wyjściowej dwa przewody jeden do odbiornika, jeden do killswitch zapłonu? Generalnie można by z tego bec wyprowadzić nawet 3 przewody dwa do odbiornika w razie jakiegoś uszkodzenia jednego przewodu (wtyczki na przyklad) a drugi na zapłon. Dobrze rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Dobrze zrozumiałeś. W zasadzie do gniazda mpx przylutowałem zasilanie zapłonu i zdublowane zasilanie odbiornika na jr-ach. Aku lipo 2s każdy po 4000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 16 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Okej, dzięki za pomoc. Nie byłem pewien czy te Max Bec od Jeti są odpowiednie do benzyn, konkretnie chodzi o te moduły. Nie jest to oficjalnie napisane na ich stronie, tak jak w przypadku menadżerów od PowerBox. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi