Ares Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 Witam. Modele na uwięzi to nie moja dziedzina modelarstwa ale mam do niej duży sentyment i interesuję się trochę techniką w F2B. Pytanie do fachowców : czym jest timer w F2B jak działa, i jak wygląda załączanie silnika ( kablami) czy jakoś z poziomu pilota ( wtedy linki muszą być izolowane jak w f4b?) Napiszcie Panowie jak to wygląda bo ciekawi mnie to bardzo? A kto zresztą wie może kiedyś nawet skuszę się na jakiegoś prostego akrobatka? Linki mam nigdy nie używane kupione na zapas lat temu 20 w Poznaniu. Także osprzęt mam? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 21 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Cześć, najbardziej popularny w F2B stosowany jest timer Igora Burger - tutaj są wszelkie informacje: http://maxbee.net/index/index.htm Regulator/y, timer, baterie - wszystko w modelu. Z modelu nadal wystają dwie linki i takie same jak dla spalinek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 21 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Cześć. Dla lepszego zobrazowania poniżej całe wyposażenie modelu. W czerwonej folii timer. Model włącza się tym włącznikiem i zazwyczaj mamy 30 sekundową zwłokę po której uruchamia się silnik. Silnik wyłącza się po czasie jaki sobie zaprogramujemy w timerze. Na zdjęciu 2 podłączony regulator do programowania a na 3 programowanie timera. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 21 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 1 godzinę temu, woj-tech napisał: Dla lepszego zobrazowania poniżej całe wyposażenie modelu. Dziękuję za bardzo rzeczową i popartą zdjęciami odpowiedź. Wszystko jasne, kabelek z regulatora zamiast do odbiornika jest podłączony pod timer. Bardzo ciekawe rozwiązanie elektyka na uwięzi choć mnie ogólnie tęskno za małymi żarowymi dwusuwami No ale z drugiej strony technika się rozwija i trzeba iść do przodu.Myślę ,że fajne jest to ,że odpada regulacja motorka a to czasem bywało upierdliwe ( zarówno w RC jak pewnie też w CL) Napisz proszę jeszcze jakiej pojemności i ile celowe baterie stosuje się w klasycznej wielkości modelu do F2B. Na oko to chyba 4S ....? A dopytuję się tak o uwięź ,bo chodzi mi po głowie akrobat . Oczywiście pomimo 15 lat doświadczenia w modelach RC musiałbym zacząć od szkolnego modeliku , potem coś pośredniego i dopiero duże F2B ale jak ULC obłoży papierami latanie RC kto wie czy uwięź nie będzie praktyczniejsza a zresztą podobno wszystkiego ( no prawie wszystkiego ) trzeba w życiu spróbować. No i model na linkach jest bardzo tani ( no może nie elektryk ) ale szkolniak np. na 2,5cm to można zbudować za śmieszne pieniądze. W dobie kryzysu , covidów i wojen warto o tym pomyśleć. Dzięki , życzę udanego sportowego sezonu i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 21 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Baterie są 6S Działaj z uwięzią, ja latam w Krakowie w F2B, (z tego co widzę gdzie jest Przecław na mapie) ciut bliżej jest mocna grupa uwięziowców w Wierzawicach koło Leżajska Trochę ludków w Polsce lata na linkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 21 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Tak jak Robert napisał są to 6S i około 2300mAh. Jakiś czas temu w miarę tanio kupiłem 5S i 3000mAh i też dają radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 21 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 3 godziny temu, Robert Tomzik napisał: Baterie są 6S Działaj z uwięzią, ja latam w Krakowie w F2B, (z tego co widzę gdzie jest Przecław na mapie) ciut bliżej jest mocna grupa uwięziowców w Wierzawicach koło Leżajska Trochę ludków w Polsce lata na linkach Robercie , niestety to nie ten Przecław. Moja miejscowość leży w wojewódźtwie Lubuskim 50km na południe od Zielonej Góry. Także do Wierzawic mam do przejechania przez całą Polskę Ale za to mam stosunkowo blisko do Leszna : wspaniałe lotnisko i super atmosfera wśród modelarzy. Działał tam swego czasu Pan Kiepsch gorący zwolennik modeli na uwięzi , niestety już nieżyjący. On zawsze organizował Puchary Polski w F2B i F4B . Teraz za bardzo nie ma komu tego zrobić a i zaintersowanie uwięzią jest stosunkowo małe. Oprócz tego nie ma już Aeroklubu tylko lotniskiem zarządza firma....niby dobrze bo inwestują i póki co modelarzy nie wyganiają ale jak się "zamożna elita" rozpanoszy to różnie może być. Przy samej betonce (znanej Wam zawodnikom z pewnością) ma powstać prywatny hangar. Także za rok lub dwa na uwięzi w Lesznie się nie polata. No chyba ,że na trawie. Ja zawsze jak były zawody przyjeżdżałem popatrzeć i stąd mój sentyment do tej klasy. Jak już pisałem być może kiedyś spróbuję , bo z budową modelu sobie poradzę a linki mam z dawnych lat ( kupiłem 20 lat temu i tak sobie leżą) ale w elektryki raczej nie wejdę bo pakiety 6s są drogie : w rc latam na 3s 3600maH (to moje największe baterie) a i tak uważam ,że są drogie. W F2B pod elektro początkowe koszty są duże. Dziękuję za udzielenie informacji i wyjaśnienie interesujących mnie kwestii. Jeśli cos nowego budujesz to wrzucaj relację na forum bo lubię (pewnie nie tylko ja) czytać takie rzeczy Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi