Skocz do zawartości

Timer do F2B


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Modele na uwięzi to nie moja dziedzina modelarstwa ale mam do niej duży sentyment i interesuję się trochę techniką w F2B. 

Pytanie do fachowców : czym jest timer w F2B jak działa, i jak wygląda załączanie silnika ( kablami) czy jakoś z poziomu  pilota ( wtedy linki muszą być izolowane jak w f4b?)

Napiszcie Panowie jak to wygląda bo ciekawi mnie to bardzo?

A kto zresztą wie może kiedyś nawet skuszę się na jakiegoś prostego akrobatka? Linki mam nigdy nie używane kupione na zapas lat temu 20 w Poznaniu. Także osprzęt mam?

Pozdrawiam. 

Opublikowano

Cześć.

Dla lepszego zobrazowania poniżej całe wyposażenie modelu. W czerwonej folii timer. Model włącza się tym włącznikiem i zazwyczaj mamy 30 sekundową zwłokę po której uruchamia się silnik. Silnik wyłącza się po czasie jaki sobie zaprogramujemy w timerze.  Na zdjęciu 2 podłączony regulator do programowania a na 3 programowanie timera.

 

 

 

DSC_2427.JPG

DSC_2428.JPG

DSC_2437.JPG

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, woj-tech napisał:

Dla lepszego zobrazowania poniżej całe wyposażenie modelu.

Dziękuję za bardzo rzeczową i popartą zdjęciami odpowiedź.

Wszystko jasne, kabelek z regulatora zamiast do odbiornika jest podłączony pod timer. Bardzo ciekawe rozwiązanie elektyka na uwięzi choć mnie ogólnie tęskno za małymi żarowymi dwusuwami:) No ale z drugiej strony technika się rozwija i trzeba iść do przodu.Myślę ,że fajne jest to ,że odpada regulacja motorka a to czasem bywało upierdliwe ( zarówno w RC jak pewnie też w CL) Napisz proszę jeszcze jakiej pojemności i ile celowe baterie stosuje się w klasycznej wielkości modelu do F2B. Na oko to chyba 4S ....?

A dopytuję się tak o uwięź ,bo chodzi mi po głowie akrobat . Oczywiście pomimo 15 lat doświadczenia w modelach RC musiałbym zacząć od szkolnego modeliku , potem coś pośredniego i dopiero duże F2B ale jak ULC obłoży papierami latanie RC kto wie czy uwięź nie będzie praktyczniejsza a zresztą podobno wszystkiego ( no prawie wszystkiego ) trzeba w życiu spróbować.:) No i model na linkach jest bardzo tani ( no może nie elektryk ) ale szkolniak np. na 2,5cm to można zbudować za śmieszne pieniądze. W dobie kryzysu , covidów i wojen warto o tym pomyśleć. 

Dzięki , życzę udanego sportowego sezonu i pozdrawiam.

Opublikowano

Baterie są 6S :)

 

Działaj z uwięzią, ja latam w Krakowie w F2B, (z tego co widzę gdzie jest Przecław na mapie) ciut bliżej jest mocna grupa uwięziowców w Wierzawicach koło Leżajska ;) 

Trochę ludków w Polsce lata na linkach ;) 

Opublikowano
3 godziny temu, Robert Tomzik napisał:

Baterie są 6S :)

 

Działaj z uwięzią, ja latam w Krakowie w F2B, (z tego co widzę gdzie jest Przecław na mapie) ciut bliżej jest mocna grupa uwięziowców w Wierzawicach koło Leżajska ;) 

Trochę ludków w Polsce lata na linkach ;) 

Robercie , niestety to nie ten Przecław. Moja miejscowość leży w wojewódźtwie Lubuskim 50km na południe od Zielonej Góry.

Także do Wierzawic mam do przejechania przez całą Polskę:)

Ale za to mam stosunkowo blisko do Leszna :  wspaniałe lotnisko i super atmosfera wśród modelarzy. Działał tam swego czasu Pan Kiepsch gorący zwolennik modeli na uwięzi , niestety już nieżyjący. On zawsze organizował Puchary Polski w F2B i F4B . Teraz za bardzo nie ma komu tego zrobić a i zaintersowanie uwięzią jest stosunkowo małe. Oprócz tego nie ma już Aeroklubu tylko lotniskiem zarządza firma....niby dobrze bo inwestują i póki co modelarzy nie wyganiają ale jak się "zamożna elita" rozpanoszy to różnie może być. Przy samej betonce (znanej Wam zawodnikom z pewnością) ma powstać prywatny hangar. Także za rok lub dwa na uwięzi w Lesznie się nie polata. No chyba ,że na trawie. Ja zawsze jak były zawody przyjeżdżałem popatrzeć i stąd mój sentyment do tej klasy.

Jak już pisałem być może kiedyś spróbuję , bo z budową modelu sobie poradzę a linki mam z dawnych lat ( kupiłem 20 lat temu i tak sobie leżą) 

ale w elektryki raczej nie wejdę bo pakiety 6s są drogie : w rc latam na 3s 3600maH (to moje największe baterie) a i tak uważam ,że są drogie.

W F2B pod elektro początkowe koszty są duże. 

Dziękuję za udzielenie informacji i wyjaśnienie interesujących mnie kwestii.

Jeśli cos nowego budujesz to wrzucaj relację na forum bo lubię (pewnie nie tylko ja) czytać takie rzeczy;)

Pozdrawiam 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.