Ares Opublikowano 18 Marca 2022 Opublikowano 18 Marca 2022 Witam. Modele na uwięzi to nie moja dziedzina modelarstwa ale mam do niej duży sentyment i interesuję się trochę techniką w F2B. Pytanie do fachowców : czym jest timer w F2B jak działa, i jak wygląda załączanie silnika ( kablami) czy jakoś z poziomu pilota ( wtedy linki muszą być izolowane jak w f4b?) Napiszcie Panowie jak to wygląda bo ciekawi mnie to bardzo? A kto zresztą wie może kiedyś nawet skuszę się na jakiegoś prostego akrobatka? Linki mam nigdy nie używane kupione na zapas lat temu 20 w Poznaniu. Także osprzęt mam? Pozdrawiam.
Robert Tomzik Opublikowano 21 Marca 2022 Opublikowano 21 Marca 2022 Cześć, najbardziej popularny w F2B stosowany jest timer Igora Burger - tutaj są wszelkie informacje: http://maxbee.net/index/index.htm Regulator/y, timer, baterie - wszystko w modelu. Z modelu nadal wystają dwie linki i takie same jak dla spalinek 1
woj-tech Opublikowano 21 Marca 2022 Opublikowano 21 Marca 2022 Cześć. Dla lepszego zobrazowania poniżej całe wyposażenie modelu. W czerwonej folii timer. Model włącza się tym włącznikiem i zazwyczaj mamy 30 sekundową zwłokę po której uruchamia się silnik. Silnik wyłącza się po czasie jaki sobie zaprogramujemy w timerze. Na zdjęciu 2 podłączony regulator do programowania a na 3 programowanie timera. 2
Ares Opublikowano 21 Marca 2022 Autor Opublikowano 21 Marca 2022 1 godzinę temu, woj-tech napisał: Dla lepszego zobrazowania poniżej całe wyposażenie modelu. Dziękuję za bardzo rzeczową i popartą zdjęciami odpowiedź. Wszystko jasne, kabelek z regulatora zamiast do odbiornika jest podłączony pod timer. Bardzo ciekawe rozwiązanie elektyka na uwięzi choć mnie ogólnie tęskno za małymi żarowymi dwusuwami No ale z drugiej strony technika się rozwija i trzeba iść do przodu.Myślę ,że fajne jest to ,że odpada regulacja motorka a to czasem bywało upierdliwe ( zarówno w RC jak pewnie też w CL) Napisz proszę jeszcze jakiej pojemności i ile celowe baterie stosuje się w klasycznej wielkości modelu do F2B. Na oko to chyba 4S ....? A dopytuję się tak o uwięź ,bo chodzi mi po głowie akrobat . Oczywiście pomimo 15 lat doświadczenia w modelach RC musiałbym zacząć od szkolnego modeliku , potem coś pośredniego i dopiero duże F2B ale jak ULC obłoży papierami latanie RC kto wie czy uwięź nie będzie praktyczniejsza a zresztą podobno wszystkiego ( no prawie wszystkiego ) trzeba w życiu spróbować. No i model na linkach jest bardzo tani ( no może nie elektryk ) ale szkolniak np. na 2,5cm to można zbudować za śmieszne pieniądze. W dobie kryzysu , covidów i wojen warto o tym pomyśleć. Dzięki , życzę udanego sportowego sezonu i pozdrawiam.
Robert Tomzik Opublikowano 21 Marca 2022 Opublikowano 21 Marca 2022 Baterie są 6S Działaj z uwięzią, ja latam w Krakowie w F2B, (z tego co widzę gdzie jest Przecław na mapie) ciut bliżej jest mocna grupa uwięziowców w Wierzawicach koło Leżajska Trochę ludków w Polsce lata na linkach
woj-tech Opublikowano 21 Marca 2022 Opublikowano 21 Marca 2022 Tak jak Robert napisał są to 6S i około 2300mAh. Jakiś czas temu w miarę tanio kupiłem 5S i 3000mAh i też dają radę.
Ares Opublikowano 21 Marca 2022 Autor Opublikowano 21 Marca 2022 3 godziny temu, Robert Tomzik napisał: Baterie są 6S Działaj z uwięzią, ja latam w Krakowie w F2B, (z tego co widzę gdzie jest Przecław na mapie) ciut bliżej jest mocna grupa uwięziowców w Wierzawicach koło Leżajska Trochę ludków w Polsce lata na linkach Robercie , niestety to nie ten Przecław. Moja miejscowość leży w wojewódźtwie Lubuskim 50km na południe od Zielonej Góry. Także do Wierzawic mam do przejechania przez całą Polskę Ale za to mam stosunkowo blisko do Leszna : wspaniałe lotnisko i super atmosfera wśród modelarzy. Działał tam swego czasu Pan Kiepsch gorący zwolennik modeli na uwięzi , niestety już nieżyjący. On zawsze organizował Puchary Polski w F2B i F4B . Teraz za bardzo nie ma komu tego zrobić a i zaintersowanie uwięzią jest stosunkowo małe. Oprócz tego nie ma już Aeroklubu tylko lotniskiem zarządza firma....niby dobrze bo inwestują i póki co modelarzy nie wyganiają ale jak się "zamożna elita" rozpanoszy to różnie może być. Przy samej betonce (znanej Wam zawodnikom z pewnością) ma powstać prywatny hangar. Także za rok lub dwa na uwięzi w Lesznie się nie polata. No chyba ,że na trawie. Ja zawsze jak były zawody przyjeżdżałem popatrzeć i stąd mój sentyment do tej klasy. Jak już pisałem być może kiedyś spróbuję , bo z budową modelu sobie poradzę a linki mam z dawnych lat ( kupiłem 20 lat temu i tak sobie leżą) ale w elektryki raczej nie wejdę bo pakiety 6s są drogie : w rc latam na 3s 3600maH (to moje największe baterie) a i tak uważam ,że są drogie. W F2B pod elektro początkowe koszty są duże. Dziękuję za udzielenie informacji i wyjaśnienie interesujących mnie kwestii. Jeśli cos nowego budujesz to wrzucaj relację na forum bo lubię (pewnie nie tylko ja) czytać takie rzeczy Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi