Skocz do zawartości

Silnik benzynowy - przerobienie na gaz


mbr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

1. w zasadzie każdy silnik iskrowy będzie działał na każdym palnym paliwie gazowym , kwesia tylko zapewnienia odpowiedniego składu mieszanki i kątów zapłonu czy rozrządu. nadawałby się tu 4-suwowy benzyniak, czyli saito fg-36. Tani silnik modelarski.

 

2. Akurat wodór jest jednym z najgorszych do ujarzmienia paliw gazowych, bo przez fakt że ma małą masę atomową przenika dzięki dyfuzji przez ścianki zbiorników, stąd jest duży problem z magazynowaniem wodoru. lepszym paliwem jest metan (gaz ziemny) a jeszcze lepszym LPG, i tylko te są używane w dużej motoryzacji jako paliwa gazowe. Nadto wodór ma bardzo małą gęstość upakowania energii w masie, i trzeba by go sprężać do 200Atm żeby jako taka ilość się go zmagazynowała.

 

3. Jako paliwo alternatywne może być używana benzyna, silniki żarowe pracują na benzynie o ile się świece zasili cały czas (była o tym dysputa na latanie na luzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys (na poczatku XX wieku) mowiono ze silniki nie moga byc mniejsze niz 30 cm? ...sa mniejsze ..

 

Kiedys ( lata 60-te) pisano ze wykonanie mini silnika 4 suwowego jest niemozliwe -dzis taki miesci sie w pudelku zapalek...

 

Kiedys(Lata 50-te) mowiono ze nie da sie zrobic Turbiny by miescila sie w dloni ...sa takie

 

Dzis mowiono ze napedzanie spalinowego silnika modelarskiego gazem jest nie do przeskoczenia .....

 

Janeczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dostępny zasilany wodorem spalinowy model samochodu wraz z stacją do tankowania.Muszę poszukać w necie,kiedyś na to wpadłem przypadkiem i potraktowałem jako ciekawostkę.Były też chyba zdjęcia w gazetach modelarskich chyba w RC Cars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawy temat :wink: wytworzenie czystego wodoru i tlenu do mieszanki nie byłoby trudne:

http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-wytworzyc-wodor

http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-wyodrebnic-z-wody-tlen-i-wodor

ale jak napisał Slawek_9000 wodór jest trudny do magazynowania, ale jak jest z mieszanką wodoru i tlenu :?: poza tym w jaki sposób by się ją tankowało

 

PS ja podszedłem do tematu praktycznie, ale jeżeli ty chcesz zrobić eksperyment dla dobra modelarzy no to do przodu :arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodór jest trudny do magazynowania

no wlasnie nalezaloby go skroplic...

 

ale jak jest z mieszanką wodoru i tlenu

o ile ja pamietam przy zabawach w "produkcje" wodoru, to po zlaczeniu z tlenem bylo "BUM"... :)

 

AD 1 to już nie w domu :evil:

AD 2 no właśnie tak działa silnik rakietowy:

paliwo=wodór

Silnik_rakietowy_ciekle.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje eksperymenty raczej nie przydaly by sie modelarzom, poniewaz taki uklad byl by za bardzo skomplikowany i za duzy. Chcialem po prostu zaczac od malego silnika, zeby poznac problemy, a takze ze wzgledow bezpieczenstwa.

Z magazynowaniem wodoru nie bedzie problemu jezeli bedzie sie go otrzymywalo na biezaco z wody.

Jezeli chodzi o wybuch mieszanki tlenowo-wodorowej, to sila tego wybuchu jest proporcjonalna do objetosci mieszanych gazow. Wiec gdy sie uzyje male ilosci gazow mozna sprobowac dobrac mieszanke taka aby wybuchala bezpiecznie w cylindrze i dawala odpowiednia moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka jest Twoja znajomość zasady działania silnika spalinowego. Mieszanka nie ma wybuchać a się spalać. Z tym wybuchem walczy się i przy benzynie dodając różne komponenty, kiedyś był to ołów teraz jak się nie mylę potas.

 

Pomysł masz interesujący ale za bardzo chcesz uprościć rozwiązania. Gdyby Ci wszyscy inżynierowie pracujący nad takim napędem wiedzieli, że to takie proste;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie te DAWKOWANIE...to jest wiekszy problem niz magazynowanie gazu...

 

Ale skoro udalo sie to w wielkich silnikach to moze uda sie tez w modelarsakich ...

Mysle ze mbr chodzilo raczej o taki silnik modelarski ktory napedzal by model, do zbiornika ktorego nalejemy wode - z wody wyodrebni sie Wodör ktory bedzie wtryskiwany/wstrzykiwany do gaznika czy bezposrednio do komory spalania silnika...

 

Na razie taki model Auta "na wode" widzialem w Düsseldorfie w sklepie CONRAD-a ..cena 80 Euro ...z tym ze w srodku bylo ogniwo wodorowe i samochod byl napedzany pradem z ogniwa wodorowego czyli naped normalnym silnikiem elektrycznym ...

 

Podczas II Wojny Swiatowej byly silniki do ktorych podczas pracy wstrzykiwano wode by osiagnac krotkotrwala wieksza moc ...ale niestety na sama wode te silniki nie "chodzily"

Czyli istnieje duze pole do popisu dla konstruktorow nawet "domoroslych"...ale jedno musze napisac ;ze maly silnik modelarski z wtryskiem ropy juz byl i to w roku 1937 -Firma Eisfeld /Niemcy wyprodukowala prawdziwy silnik Diesla o poj.15 cm? ale silnik byl za ciezki do modelu samolotu wiec pracowal jako silnik stacjonarny -

 

mysle ze gdyby podlaczono by ten silnik najpierw do Propanu Butanu to by pracowal a potem p o w o l i przelaczyli na wodor .....

to jakby nie wybuchl to by tez pracowal ;D

Janeczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys (na poczatku XX wieku) mowiono ze silniki nie moga byc mniejsze niz 30 cm? ...sa mniejsze ..

 

Kiedys ( lata 60-te) pisano ze wykonanie mini silnika 4 suwowego jest niemozliwe -dzis taki miesci sie w pudelku zapalek...

 

Kiedys(Lata 50-te) mowiono ze nie da sie zrobic Turbiny by miescila sie w dloni ...sa takie

 

Dzis mowiono ze napedzanie spalinowego silnika modelarskiego gazem jest nie do przeskoczenia .....

 

Janeczek

W pod koniec lat siedemdziesiatych uczylem sie w szkole ze silnik czterosuwowy musi miec parzysta liczbe cylindrow, w tym samym roku Audi wyprodukowalo 5 cylindrowy, a rok pozniej Suzuki Maruti biegalo z 3 cylindrowym DIESLEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD 2 no właśnie tak działa silnik rakietowy:

paliwo=wodór[/quoteNo nie do konca. Pominales pompe i przegrzewacz. Ten silni8k nie bedzie dzialal.

 

 

baxter

 

P.S.

Mysle ze pomysl zasilania silnika modelarskiego propanem, lub propano-butanem za ciekawy i mozliwy do realizacji.

Pierwsze eksperymenty proponowalbym zrobic na czyms wiekszym 30-50ccm np od kosiarki. A to ze wzgledu na rozmiary reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalny silnik samochodowy z gaźnikiem można napędzać samym H2 podawanym z butli,

Patrzcie pod koniec.

 

 

W USA bawią sie w elektrozlize i zasilanie potem mieszaniną H2 i O2 silników. Szukajcie na google pod hasłem HHO zresztą są tez tematy o tym. Oczywiście w warunkach domowych prawie nie realne :) jest zasilanie z tego silnika spalinowego dużych rozmiarów.

Gdybys produkował tego gazu wystarczająco dużo to mały silnik modelarski z zapłonem iskrowym może bys zasilił. Samym gazem pochodzącym z elektrolizy to możesz sobie sam wyliczyć ile litrów potrzebujesz na minutę zakładając ile obrotów kręci silnik. Tylko że potrzebowałbys ogromnych prądów. Ale w sumie zrób taka cele za pomocą ogniw Li-Fe stali L316 inna sie roztworzy :)

Kombinuj..

na youtube widziałem w najlepszym wypadku jak produkują 9 litrów na minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys (na poczatku XX wieku) mowiono ze silniki nie moga byc mniejsze niz 30 cm? ...sa mniejsze ..

 

Kiedys ( lata 60-te) pisano ze wykonanie mini silnika 4 suwowego jest niemozliwe -dzis taki miesci sie w pudelku zapalek...

 

Kiedys(Lata 50-te) mowiono ze nie da sie zrobic Turbiny by miescila sie w dloni ...sa takie

 

Dzis mowiono ze napedzanie spalinowego silnika modelarskiego gazem jest nie do przeskoczenia .....

 

Janeczek

W pod koniec lat siedemdziesiatych uczylem sie w szkole ze silnik czterosuwowy musi miec parzysta liczbe cylindrow, w tym samym roku Audi wyprodukowalo 5 cylindrowy, a rok pozniej Suzuki Maruti biegalo z 3 cylindrowym DIESLEM

 

Nie mogłeś uczyć się takich bzdur, bo polski motocykl Junak powstał dużo wcześniej a był czterowsuwem i miał jeden garnek, nie wspomnę o mnogich konstrukcjach zagramanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłeś uczyć się takich bzdur, bo polski motocykl Junak powstał dużo wcześniej a był czterowsuwem i miał jeden garnek, nie wspomnę o mnogich konstrukcjach zagramanicznych.

 

A tam... jeden garnek. A dlaczego (sam nie wiem) ponad 90% konstrukcji ilość cylindrów w gwieździe jest zawsze nieparzysta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.