olo Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Możliwości jest wiele,wystarczy sprawdzić i wybrać najlepszą To samo mam bez kombinowania z drucikami. Sklejkę lepiej wykorzystać do budowy modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Masz miec hyhy Probuje ciac sklejke modelarska 3mm mini brzeszczotem - juz prawie pol profilu z jednej strony wycialem - niezla katorga, chyba jednak sobie daruje... Diem - co Ty masz za brzeszczoty? Bierzesz normalną laubzegę - ręczną, brzeszczoty do drewna a nie do metalu i w sklejce lotniczej 3mm po 15 minutach masz zrobiony dowolny super-duper-gadziutki profil. Ja profile zawsze wycinam ze sklejki 3mm - przy sklejce cieńszej niż 2mm drut - szczególnie gorący (a ja taki lubię, bo szybko się tnie) lubi wypalać małe nierówności w szablonie co prowadzi do zacinania się i można zmarnować niejeden rdzeń. Ogólnie to polecam też gotowe rdzenia z Cyber-Fly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Piła w wersji mikro, kupie dzis cos wiekszego do drewna Cyber-fly to fajna sprawa gdy ma sie gotowy projekt. Ja potrzebuje kilka skrzydel styro 2m i wszystkie do testow wiec cena takiej zabawy bylaby dosc wysoka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Ja stosuję laminat PCB tylko nie szklany, który jest toporny w obróbce, a papierowy. Miedzi nie usuwam. Płytka jest względnie łatwa w obróbce a po zapolerowaniu krawędzi (co nie jest zbyt kłopotliwe – papier 600 na mokro, przy oglądaniu TV) drut przesuwa się lekko i bez podskoków. Wysoka temperatura też nie powoduje lokalnego przypalania szablonu. Kolejność czynności: - Naklejenie na żywicę papierowego wydruku z np. Profili - zgrubne wycięcie szablonu piłą włośnicową – naddatek od 0.5mm do 1mm. - zależnie od kształtu obróbka pilnikiem iglakiem lub szlifierką tarczową lub taśmową – papier 100-150. - polerowanie na mokro papierem 500-600 - nawiercenie otworków mocujących szablon. Ja stosuję kilkanaście do kilkudziesięciu otworków jakieś fi=0.5mm - 0.6mm pod szpilki którymi przypinam szablon do bloku styropianu. Naklejanie wydruku papierowego ma zasadniczą wadę - podczas obróbki im bliżej zarysu tym bardziej staje się on nieczytelny przy obróbce pilnikiem. Zarys obrysu profilu można przenosić termicznie poprzez „zaprasowanie” wydruku profilu za pomocą żelazka. Temperaturę dobieramy eksperymentalnie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.