wosiekpl Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam serdecznie. Po moich perypetiach z RWD 5 moja zona postanowila zrobic mi prezent i zakupila szybowiec RC Phoenix RTF. Stwierdzila bowiem ze na RWD chyba sie nie naucze latac i widzac moje co tygodniowe kraksy postanowila zakupic gotowy samolot. W tej chwili RWD 5 mam troche odstawiony na bok z uwagi na brak czasu. Ma rozbity przod i buduje nowe lzejsze skrzydlo bo te ktore mam jest zbyt ciezkie. Tak jak pisze , brakuje mi czasu ale kiedy tylko bede mogl powroce do odbudowy RWD 5 , bo to co sprawia mi radosc to fakt ze model zbudowalem od podstaw a nie zmontowalem gotowy model i tez lata . Druga sprawa to ze Phoenix niezbyt mi sie podoba , ja mialem zamiar kupic Easy Gildera Pro bo raz ze bardziej mi sie podoba i bardziej nadaje sie do ( w przyszlosci ) zabudowy malej kamerki , dwa ze praktycznie mam cala elektronike do zabudowy. Daltego tez prosze o opinie , co sadzicie o tym szybowcu. Pozdrawiam
cobra Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Sprecyzuj, o jaki model chodzi. Google nie znajduje nic konkretnego.
Lord Rzeźnik Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Ja się na czymś takim nauczyłem podstaw latania w 1 dzień ;] Polecam modele z napędem pchającym typu właśnie takiego jak Paweł R wygooglał. A że są brzydkie w większości to inna sprawa...
wosiekpl Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam Tutaj podaje adres : http://www.jugueteriapoly.com/ProductoDetalle.aspx?Id=8-07127 Tak jak pisalem wczesniej mam zamiar zamienic go jesli bedzie sie dalo na Easy Gilder pro , jesli nie to oczywiscie go zatrzymam . Pozdrawiam
gładkilot Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 b dobry model do nauki latania napęd pchający i śmigło się nie łamie to jest zamiennik b.popularnego modelu easystar
wosiekpl Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam Dzieki za odpowiedz. Jesli w koncu z nim pozostane , zastanawiam sie ( w przyszlosci ) czy nie wymienic silnika na bezszczotkowy , bo ten ktory posiada ma takie i z czasem sie zuzywaja. Bede wiec musial poszukac odpowiedni silnik zastepczy. Pozdrawiam
wojcio69 Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Witam Wosiekpl a po co chcesz ten model wymieniać na EG? Przecież ten Twój Phenix, to kopia popularnego Easy Star'a czy Focus'a. BARDZO dobry model na naukę latania. Faktycznie jak silnik, który w nim jest już ubijesz, to zmień go na bezszczotkę (nie zapomnij wówczas wymienić również regulator).
wosiekpl Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Opublikowano 4 Marca 2009 Witam Po zakupie Phoenixa wymienilem silnik na bezszczotkowy i zostawilem orginalne smiglo MPX 5x4 bo sie okazalo ze nowe 6x4 jest za duze i po zamontowaniu uderza o kadlub samolotu. W zwiazku z tym mam pytanie , czy mozna obciac smiglo ?
jary14 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 można... Po dwóch strona ucinasz tyle samo i jeszcze raz wyważasz.
buwi777 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 MPX 5x4 pasuje do bezszczotki? Jeżeli tak to po co obcinać 6x4 ? Ulotnij w końcu Phenixa na 5x4 a potem się zastanów czy warto dokładać większy propelerek.
jary14 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 No ja już nie chciałem pisać... ale ... moim zdaniem to nie ma sensu,bo ten model to nie ma być przecinak, a ten 1 cal jakiejś wielkiej zmiany ci nie da. A jeśli 5 cali pasuje idealnie, a 6 to trochę za dużo, to zawsze można zainwestować w 5.5... tylko pytanie "Czy jest sens??"
wosiekpl Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Opublikowano 4 Marca 2009 Witam Tak pasuje , a poniewaz kiedy kupilem silnik , kupilem takze nowe smigla wiec pomyslalem czy jesli je zamontuje bedzie jakas znaczna roznica ( sa troche wieksze ) , z wywazeniem nie ma problemu.
wosiekpl Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Opublikowano 15 Marca 2009 Witam Ponownie powracam do tematu tego modelu . Tym razem mam pytanie dotyczace doboru smigla. Jak pisalem w poprzednich listach , zamontowalem silnik HXTBS 2835C 2200 Kv / 32A / 220 W . Smiglo jakie mam to MPX 5x4 . Takie smiglo bylo na wyposazeniu orginalnym do silnika 480. Dzisiaj zamocowalem drugie , 6x4 ktore musialem lekko przyciac i wywazyc przed zamontowaniem bowiem bylo ono za dlugie i zawadzalo o kadlub. Na tym smigle i takze na orginalnym zauwazylem ze w czasie wznoszenia na pelnym gazie model poczatkowo nabiera predkosci i zaczyna sie wznosic ale po chwili wydaje sie ze wiecej nie moze i dalsze wznoszenie przychodzi mu z trudem. Szacuje ze kat wznoszenia to ok 30 , gora 40? . Waga do lotu wynosi okolo 730-740 gr. Poniewaz jestem nowicjuszem to jedynie co moge dodac to ze wydaje mi sie ze smiglo traci na sprawnosci i chociaz silnik jest na max obrotach to nie jest w stanie ciagnac go do gory. W klubie poradzono mi zalozyc wieksze smiglo co odpada z uwagi na zamocowanie silnika badz tez wymienic smiglo na trojlopatowe jakie zamowilem. Smiglo to GWS 5x3x3 . Ciekaw jestem co o tym sadzicie?
buwi777 Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 Witam Ponownie powracam do tematu tego modelu . Tym razem mam pytanie dotyczace doboru smigla. Jak pisalem w poprzednich listach , zamontowalem silnik HXTBS 2835C 2200 Kv / 32A / 220 W . Smiglo jakie mam to MPX 5x4 . Takie smiglo bylo na wyposazeniu orginalnym do silnika 480. Dzisiaj zamocowalem drugie , 6x4 ktore musialem lekko przyciac i wywazyc przed zamontowaniem bowiem bylo ono za dlugie i zawadzalo o kadlub. Na tym smigle i takze na orginalnym zauwazylem ze w czasie wznoszenia na pelnym gazie model poczatkowo nabiera predkosci i zaczyna sie wznosic ale po chwili wydaje sie ze wiecej nie moze i dalsze wznoszenie przychodzi mu z trudem. Szacuje ze kat wznoszenia to ok 30 , gora 40? . Waga do lotu wynosi okolo 730-740 gr. Poniewaz jestem nowicjuszem to jedynie co moge dodac to ze wydaje mi sie ze smiglo traci na sprawnosci i chociaz silnik jest na max obrotach to nie jest w stanie ciagnac go do gory. W klubie poradzono mi zalozyc wieksze smiglo co odpada z uwagi na zamocowanie silnika badz tez wymienic smiglo na trojlopatowe jakie zamowilem. Smiglo to GWS 5x3x3 . Ciekaw jestem co o tym sadzicie? Czy Toim zamiarem jest pionowe wznoszenie ? Na tak małym śmigiełku nie osiągniesz takiego ciągu - zwłaszcza na przycinanym. Lataj, wznoś się na owych 30-40 stopniach a potem kupuj model do którego możesz założyć motorek 1000W, pakiet 6S i będziesz miał pionowe kuku ( czyli małą spawarkę ). Powodzenia ps. i daj znać jakie efekty da Ci trójłopatowe ( wg mnie - niewielkie )
wosiekpl Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Opublikowano 16 Marca 2009 Witam Nie mam zamiaru wznosic sie pionowo , bo nie o to mi chodzi. Jedynie chcialbym jesli to mozliwe aby zwiekszanie wysokosci bylo jak najszybsze. Poniewaz ucze sie latac , czasem przydazylo mi sie ze model za bardzo znizyl sie do ziemi i musialem jak najszybciej przejsc na wznoszenie aby sie nie rozbil. Pozdrawiam
wosiekpl Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 Witam Widze ze temat stanal w miejscu wiec zadam innaczej sformulowane pytanie , co sie zmieni jesli smiglo dwulopatowe MPX 5x4 zastapie trojlopatowym GWS 5x3x3 . Silnik ten sam , 2200Kv , 32 A , 220 W . Model Phoenix ( klon Easy Star ) waga ok 730 gr. Pozdrawiam
zzradek Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Zmiana na 3-łopatowe da niewiele, ale powinno być lepiej. A to, że model początkowo się wznosi, a po chwili traci wigor, wygląda mi na winę zasilania (akumulator nie daje rady). Zbadaj to na ziemi, z podłączonym do akumulatora woltomierzem, ewentualnie "na słuch" czy silnik zwalnia.
wosiekpl Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 Witam Akumlatorki jakie mam to ABF 3S 2200 mAh , co prawda maja kilka lotow i z tego co zauwazylem ladujac je Imax B6 po kompletnym rozladowaniu pradem 0.5 A i takim samym pradem ladujac wchodzi lekko ponad 1800 mAh czyli 400 juz trace. Silnik nie slychac aby tracil obroty ( tak mi sie wydaje ) a slychac go jak "ose " . Mam zamiar zakupic drugi silnik do prob wtedy bede mogl ocenic jak dziala. Najpierw jednak zrobie z nowym , nie uzywanym akumlatorkiem Rhino 2150 mAh 3S . Pozdrawiam
zzradek Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Ja to nazywam dźwiękiem zażynanego komara Jeśli silnik nie traci z czasem mocy, to wina może leżeć po stronie pilota. Model idzie do góry i przestajesz go dokładnie widzieć. Przez to nie jesteś w stanie utzymać odpowiedniego kąta wznoszenia. Być może tak jest. A z doświadczenia wiem, że model powinien ładnie latać przy oryginalnym napędzie. Przeróbki jakie stosują fani większej mocy, to umieszczenie silnika wyżej, po to żeby zmieściło się większe śmigło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.