KRUUP Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Rozrysuje ci jak wygladały nasze szablony. W sobote bede na modelarni i mam nadzieje ze znajde jeszcze jakieś szablony i sprawdze to dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 KRUUP - wszystko ładnie, ale poprosiłbym o małe objasnienie do tych rysunków . Nie bardzo rozumiem po co te poszerzenia np. w miejscu wklejenia dzwigarów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Te poszerzenia w miejscu dźwigarów, krawędzi natarcia oraz spływu są po to by drut tnący miał łagodne wejście i wyjście ze styropianu. Ten "urozmaicony" szablon służy tylko do wycięcia skrzydła na wymiar (natarcie i spływ) oraz do wycięć pod dźwigary. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 I po wklejeniu szlifujemy na równo mam zrozumieć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 I po wklejeniu szlifujemy na równo mam zrozumieć . przyklejasz pierwszy z lewej szablon i wycinasz rdzenie. następnie do wyciętych rdzeni przyklejasz ten prawy szablon, odcinasz natarcie i wycinasz rowek na dźwigar. I po wszystkim zdejmujesz szablon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Aaaaa no i wszystko zrozumiałe Dzięki motyl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 KRUUP - wszystko ładnie, ale poprosiłbym o małe objasnienie do tych rysunków Sorry. Ale myślałem ze to jasne Ale chyba już CI wytłumaczyli, i wszystko już wiesz. Jak byś miał jakieś problemy to pisz dwie listewki 5x3sosna Pamietaj ze jak chcesz uzyskać te 5 mm w styropianie, to szablon przygotuj około 1mm mniejszy czyli w szablonie wytnij 4moze troche wiecej na 2,5-2,7 bo drut wypali troche. Jak nie uwzglednisz tego, to listwa sosnowa bedzie miała luzy. I wtedy :ass: No i jeszcze istona sprawa. Odnośnie tych szablonów. musisz napisać sobie nr. np. od 1 do 20 co cm. Jak wycinasz (na pewno z kimś) to obaj przeciągacie dokładnie po tych samych nr. tzn. żebyś ty nie był na nr.4 a ktos z drógiej stony na nr. 2 bo wyjdzie wszystko krzywo. Jeśli centropłat ma np. 20 cm a końcówka skrzydła ma 14cm. szblon na centropłat dzielisz na 20 cześci i szablon na końcówce dzielisz na 20 cześci. Mam nadzieje że zrozumiałe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 zrozumiałem - na szczescie nie robie zbieznych skrzydeł, także wersja kresek co 1cm jak najbardziej pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Witam Moja siostrzenica robi sobie bizuterię .Nabyła coś takiego: http://qnszt.pl/catalog/163/2218_linka_szpula_kolor_srebrny_0_38_mm.html Linka jubilerska. Jak patrzę, to jest to skrętka stalowa, pokryta cienką warstwą tworzywa. Dostepne średnice to 0,38mm i 0,45mm. Myslę, że nadało by się to na linki. Cena raczej atrakcyjna. PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Cena naprawde atrakcyjna . 0,38 byłoby dobre, chyba ze 3/4 to ta sztuczna powłoka, wtedy trzeba by wziąć 0,45 . PS. Rozglądam sie za paliwem do samozapłonów i coś kiepsko z nim... - w modelemax mają jedną puszke 0,5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Linka jubilerska. Jak patrzę, to jest to skrętka stalowa, pokryta cienką warstwą tworzywa. Dostepne średnice to 0,38mm i 0,45mm. Myslę, że nadało by się to na linki. Cena raczej atrakcyjna. Możesz sprawdzic ile ma ta linka po zdjeciu oplotu?? Moze naprawde byłoby to dobre rozwiązanie??PS. Rozglądam sie za paliwem do samozapłonów i coś kiepsko z nim... - w modelemax mają jedną puszke 0,5l Znalazłem jeszcze jeden sklep. Sprawdz w tym temacie na pierwszej stronie Radek Oleksy Sklep Modelarski Ol-Pen Model www.modelarski.com radio i uwięź http://www.modelarski.com/produkt-Paliwo_samozapłonowe_0,5L,633.html EDIT: Miałem iść na modelarnie w sobote i poszukać tych szablonów, i podejrzec te "nasze rozwiązania" na pewno jest tam jakis mój stary model ze styro... Niestety odkryłem w swoim samochodzie dziure średnicy 4 cm w skrzyni biegów, i cały dzień szukałem kogoś to spawa alu. no ale sie udało Miałem tez pomalowac swój model na uwiezi ale :ass: zrobie to za tydzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Zrobie takie szablony, jak mi podesłałeś, tylko przy spływie wytne jeszcze miejsce na tą listwe 5x30 i wkleje 2drutki, żeby wejście/wyjście było dobre . Jutro pójde na ksero, żeby odbić sobie ten profil i posiedze nam tym i pokleje . PS. Z czego zrobić wzorniki ? jakiś tekstolit, czy zwykła blacha np 0,2 tez moze byc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Jutro pójde na ksero, żeby odbić sobie ten profil i posiedze nam tym i pokleje . Mam nadzieje ze nie ten profil jaki ci narysowałem wyżej, narysowałem go odrecznie, tak żeby pokazać jak maja wygladać szablony. PS. Z czego zrobić wzorniki ? jakiś tekstolit, czy zwykła blacha np 0,2 tez moze byc ?My mieliśmy wyciete z blachy duralowej bo takie wzorniki przetrwaja lata, ale też czesto ich używaliśmy wiec opłacało sie poświecić czas na ich zrobienie. Później wycinałem tylko raz skrzydła do szybowca i robiłem szablony ze sklejki. Ostatnio ktoś na forum poruszał temat z czego zrobic szablony, wiec trzeba poszperać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 No jasne że wykorzystam te z ksiązki - chodziło mi o sposób przygotowania . Musiałbym poszukać, gdzie można taki dural dorwac - raczej na miejscu, w jakimś metalowym sklepu PS. Wątek dopadłem i pozostane przy blaszce . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Musiałbym poszukać, gdzie można taki dural dorwac - raczej na miejscu, w jakimś metalowym sklepu Ze sklepami możesz mieć problem, oni zawsze sprzedaja duże arkusze poszukaj raczej zakładów w których spawają aluminium predzej coś u nich "wyżebrzeż " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Hehehe - nie zapytałem najbliższego dostawcy - taty. Okazało sie, że znajdzie i blaszke 0,2mm na wzorniki i 1,5mm duralu na orczyk . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Okazało sie, że znajdzie i blaszke 0,2mm na wzorniki i 1,5mm duralu na orczyk . Wzorniki to włąsnie bym zrobił 1,5mm 0,2 to puszka po piwie. My mieliśmy wzorniki conajmniej z 3. 0,2 bedą ci sie gieły na wszystkie strony, nie zamocujesz ich dobrze, tak cienka blaszka przetnie Ci drut oporowy. Wzornik musi być sztywny, dlatego pisałem ze to sporo roboty. Jak jest opisany orczyk w ksiązce z której korzystasz?? Ja bym zrobił z blachy stalowej 3mm w kształcie trujkąta, wyażurowany otworami. W otworze, w osi obrotu orczyka wlutowałbym rurke stalową, wtedy unikniesz wszelkich skrzywień i zacinania podczas pracy orczyka. Duralu nie polutujesz Zaraz to narysuje i wkleje zdjecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 U mnie orczyk jest 1,5mm duraluminium, ośka zrobiona z wkręta M3 - wszystko trzyma się w sklejce 3mm... Twój pomysł lepszy, bo ma stabilną tą ośke, problemem bedzie sama rureczka - gdzie można taką dostać ? Mosiądź da sie polutować ? wziąłbym w takim razie kawałek mosiężnej jeszcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Mosiądź da sie polutować ? Bez najmniejszego problemu, jednak pamietaj, ze stal zlutujesz tylko na kwas lutowniczy (jak na cos innego, to prosze mnie poprawić) i po takim lutowaniu bardzo, ale to bardzo, ważne jest, zeby umyć wszystko wodą z mydłem i np. szczoteczką do zebów (oczywiście starą :mrgreen: ) Na orczyk może byc blacha stalowa 1.5 mm. z 3mm robiłem do wiekszych modeli :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Ok . Jutro spróbuje przygotować sobie szablony na wszelakie wzorniki. Tą tulejke którą wlutuje w orczyk przyciąć na krótko, w nią włożyć wkręta, między końce tej tulejki dać dwie podkładki i wszystko skręcić do sklejki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.