Jump to content

Jaki pewny odbiornik od FrSKy?


chicken007
 Share

Recommended Posts

Witam. Posiadam starą sanvęvg6000 z modułem nadawczym frsky i starą serią odbiorników i nie ma z nimi żadnych problemów. Mam też Taranisa X9lite i trzy odbiorniki, jeden S8r w motoszybowcu i jak na razie nic się nie dzieje złego z nim.

Mam też dwa odbiorniki X8R do modeli benzynowych kupione mniej więcej w tym samym czasie i jeden padł po 4 czy 5 locie ( maksymalny zasięg na nim spadł do ok 150m,) i nie jest to wina softu ani anten. Drugi jeszcze działa ale tez po paru lotach zaczął mieć utraty sygnału na 1 czy 2 sekundy. wywalę je i kupię nowe tylko jakie? Są jakieś tandemy, redundancje , czy ktoś to ma przetestowane, warta to co? Modele mam duże i strach latać. Już myślałem o zmianie aparatury bo OpenTX delikatnie mówiąc mnie drażni. 

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem. Do moich benzyniaków także kupiłem 2 odbiorniki X8R. Latałem tylko na jednym z nich. Po kilkunastu  lotach zacząłem z modułu XHT dostawać sygnały o niskim RRSI . Ponieważ używam  RedundancyBus z drugim odbiornikiem (XM+) wylądowałem bez problemów i katastrofy nie było. Po podłączeniu wyświetlacza FSD okazało się, że RRSI spada znacznie poniżej fabrycznego progu alarmów - nawet do 0 w odległości ok 200m. Odbiornik w takiej odległości świeci na czerwono nie odbiera więc sygnału z nadajnika. Próba zasięgu po wciśnięciu przycisku bindowania  pokazała ok 20 m przy wymaganych min 30m. W tych samych warunkach XM+ ma dużo ponad 100m zasięgu. Gdyby nie XM+ było by po modelu. Wymieniłem anteny w X8R i nie poprawia to sytuacji. Odbiornik odbył może z 15 lotów w modelu z silnikiem 50 ccm. Wymieniłem X8R na drugi egzemplarz i zobaczymy co z nim będzie. XM+ nie problemów z zasięgiem - ponieważ jednak nie posiada telemetrii nie mogę śledzić jego RRSi, zresztą RedundancyBus obsługuje telemetrię tylko z jednego odbiornika. Odbiorniki są z Aliexspress i może tu jest problem, choć miały być niby być oryginalne. Także używałem wcześniej odbiorników Frsky serii D (mam ich 8 szt. i nigdy nie było z nimi problemów). Może trzeba kupić dwa XR8R Pro - mogą pracować jako master/slave bez RedundancyBusa i są dedykowane do benzyniaków.

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Bobo_old napisał:

Może trzeba kupić dwa XR8R Pro - mogą pracować jako master/slave bez RedundancyBusa i są dedykowane do benzyniaków.

Mam takie dwa,latam już parę sezonów i są ok.,tyle że są trochę drogie.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odzew. Chydzi kolegom chyba o odbiornik rx8r pro? Czy on rzeczywiście jest dedykowany do benzyniaków bo nie znalazłem takiego info, jeśli tak to kupię dwa takie i będą pracować razem, chyba że nie ma sensu i jako drugi wykożystać xm+.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, chicken007 napisał:

Dzięki za odzew. Chydzi kolegom chyba o odbiornik rx8r pro? Czy on rzeczywiście jest dedykowany do benzyniaków bo nie znalazłem takiego info, jeśli tak to kupię dwa takie i będą pracować razem, chyba że nie ma sensu i jako drugi wykożystać xm+.

Ulepszona wersja oparta na odbiorniku RX8R, ma wszystkie te same funkcje, w tym redundancję. Wersja Pro ma wyższą precyzję i mniejsze opóźnienia. Jego odchylenie PWM jest zredukowane do 0.5us, a opóźnienie wyjścia PWM jest o 9ms mniejsze niż w X8R w trybie wysokiej prędkości. Cechą zasługującą na uwagę jest zmniejszony efekt zakłóceń wywołanych procesem zapłonu.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, chicken007 napisał:

Dzięki za odzew. Chydzi kolegom chyba o odbiornik rx8r pro? Czy on rzeczywiście jest dedykowany do benzyniaków bo nie znalazłem takiego info, jeśli tak to kupię dwa takie i będą pracować razem, chyba że nie ma sensu i jako drugi wykożystać xm+.

Zobacz jaki masz moduł w swoim nadajniku. Jeżeli to np. DHT to nie zbindujesz z nim odbiornika XM+ ponieważ pracuje on jedynie w trybie D16.

 

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, chicken007 napisał:

Nie wiem czy dobrze zrobołem ale zamówiłem rx8r pro, xm+ i redundancy bus 10, może coś z tego będzie.

Jedyny problem z Redundancy Bus 10 to brak elektronicznych wyłączników dołączonych pakietów. Trzeba zastosować coś gotowego lub wykonać je samemu.

XM+ z racji swoich małych gabarytów łatwo zamontować w tylnej części kadłuba. Jeżeli odbiorniki są sprawne Redundancy Bus działa bez zarzutu. Pakiety są zużywane równomiernie, można je ładować równolegle. Myślę, że  będziesz zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Bobo_old napisał:

 Jeżeli odbiorniki są sprawne Redundancy Bus działa bez zarzutu. 

Czy to znaczy że redundancy bus ma jakieś problemy jeśli padnie jeden z odbiorników?

 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, chicken007 napisał:

Czy to znaczy że redundancy bus ma jakieś problemy jeśli padnie jeden z odbiorników?

 

Źle mnie zrozumiałeś. Pisałem wcześniej, że XM+ uratował mi model, po uszkodzeniu X8R. Podłączanie do RB10 uszkodzonego odbiornika nie ma sensu.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witajcie, 

Podepnę się troszkę pod temat. Akurat ja nie mam żadnych problemów z odbiornikami frsky (używam archerów m.in r10 pro) ale zastanawiam się czy do spaliny nie kupić albo odbiornika tandem (używam x20s) czyli najnowszej serii działającej na dwóch pasmach, albo właśnie r10 pro plus redundancy bus 10 i do tego jakiś dodatkowy tani odbiornik nawet choćby typu GR6. Co o tym myślicie?, które rozwiązanie jest lepsze?

Po drugie jak w reduncacy bys 10 rozwiązujecie sprawę odcinania zasilania używając np jeti max bec 2? czy ogólnie zasilania tych odbiorników?

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, mar_io napisał:


Po drugie jak w reduncacy bys 10 rozwiązujecie sprawę odcinania zasilania używając np jeti max bec 2? czy ogólnie zasilania tych odbiorników?

Używam dwóch elektronicznych wyłączników wyzwalanych zwykłym dwubiegunowym wyłącznikiem. (Styki rozwarte - załączone).

 

Z racji posiadanego sprzętu nigdy nie używałem archerów i dwupasmowych odbiorników .

Link to comment
Share on other sites

Jeśli dobrze rozumiem to mając RB10 i dwa obojętnie już jakie odbiorniki mógłbym do jeti max bec 2 (wtyczki wyjściowej) przylutować do złącza np multiplexa dwa przewody zasilania osobno do każdego odbiornika. Po włączeniu jeti bec 2 odbiorniki dostają zasilanie i tyle?

Link to comment
Share on other sites

To przy okazji zapytam o niezawodność takich wyłączników elektroniczych bo nigdy ich nie stosowałem, zawsze się zastanawiałem  nad takim rozwiązaniem zamiast wyciągać wtyczki zasilania.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, mar_io napisał:

Jeśli dobrze rozumiem to mając RB10 i dwa obojętnie już jakie odbiorniki mógłbym do jeti max bec 2 (wtyczki wyjściowej) przylutować do złącza np multiplexa dwa przewody zasilania osobno do każdego odbiornika. Po włączeniu jeti bec 2 odbiorniki dostają zasilanie i tyle?

O ile dobrze kojarzę jeti max bęc 2 ma dwa wejścia na pakiety i jedno wyjście. Nie bardzo widzę więc sens podłączania go do RB10. Tam trzeba podłączyć dwa galwanicznie oddzielone pakiety poprzez wyłączniki lub bez. Zasilanie odbiorników i serw odbywa się wtedy z pakietu o wyższym napięciu, a o tym który pakiet, ma być aktualnie używany decyduje RB10. W praktyce jeżeli są jednakowe zużywane są jednakowo. Jeżeli podłączysz dwa pakiety poprzez jeti max bęc 2 na jedno wejscie RB10 utracisz redundację zasilania. Nie można zwierać wejść zasilania w RB10.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To przy okazji zapytam o niezawodność takich wyłączników elektroniczych bo nigdy ich nie stosowałem, zawsze się zastanawiałem  nad takim rozwiązaniem zamiast wyciągać wtyczki zasilania.

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze że chyba w radiach serii tandem x18, x20 można z poziomu systemu zbindować dwa odbiorniki ze sobą w funkcji redundacji. Nie próbowałem tego, ale coś mi się kojarzy że tak jest. Nie wiem czy działa to tak samo jak w przypadku redundancy bus.

Tutaj na szybko udało mi się jakiś film nawet znaleźć. Niestety nie mam czasu się temu bardziej przyjrzeć. Wtedy trzeba mieć jeden odbiornik 2.4 drugi 900mhz, jeśli chce się mieć dwa odbiorniki. Lub kupić jeden z najnowszej serii TD z wbudowanymi 3 antenami (2,4ghz i 900mhz). Choć chyba dla drogich modeli bezpieczniej jest używać dwóch osobnych odbiorników. Wtedy jeden może być gdzieś np z tyłu kadłuba, taka satelita dla głownego odbionika.
 

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, chicken007 napisał:

To przy okazji zapytam o niezawodność takich wyłączników elektroniczych bo nigdy ich nie stosowałem, zawsze się zastanawiałem  nad takim rozwiązaniem zamiast wyciągać wtyczki zasilania.

Też miałem podobne wątpliwości. Nie ma jednak czego się obawiać. Moim zdaniem bardziej niezawodne od mechanicznych.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.