Skocz do zawartości

Wyjęcie tulei cylindra.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem, nie wiem jak wyjąć tuleje cylindra z silnika. Silnik leżał najprawdopodobniej w wodzie. Dodam, grzałem do 100 stopni Celsjusza i nic nie pomogło. Wiem, że zapuszczony na maksa, był w gratisie z innym silnikiem.

IMG_20220912_222014.jpg

IMG_20220912_222006.jpg

Opublikowano

A dość prosto tłok się porusza ? To wstaw coś drewnianego w kanał wylotowy tak żeby ten kawałek drewna opierał się o denko tłoka i kanał i powoli wypychaj a samo ogrzewania całości niewiele da mogłeś wrzucić do cylindra kawałek lodu żeby się wychłodził i skurczył

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witaj zjedź wałem na dół o ile się da, dopasuj kawałek twardego drewienka włóż do cylindra nad tłokiem w kanał przeciw legły sący, na grubość tulei -0,5mm teraz opalarką powoli nagrzej cały karter tak do 250stopni włóż w  tuleje  drewienko i wałem korbowym próbuj  wycisnąć tłokiem tuleje musisz ja ruszyć ze dwa milimetry. A następnie weź dwa płaskie wkrętaki i włóż je pod kołnierz tulei na górze karteru nie wyciskaj jak dźwignią tylko obracaj wkrętaki przeciw bieżnie tak jakbyś odkręcał śruby 1 w prawo drugi w lewo w ten sposób nie połamiesz karteru i żeber. Tuleja ma stożek na zewnątrz i powinna wyjść po paru milimetrach bez problemu. Powodzenia  

  • Dzięki 1
Opublikowano

Proponuję wygotować całość w płynie do chłodnic samochodowych.Operację przeprowadzić na otwartej przestrzeni lub pod wyciągiem ,opary są szkodliwe.W trakcie gotowania nie dolewać wody bo wykipi.Najlepiej w starym garnku elektrycznym.Nie używać. go po tym do celów spożywczych.Uwaga! Trujące

  • Dzięki 1
Opublikowano

Ja takie zapieczone stawiam na mały palnik kuchni gazowej,malutki ogień i grzeje.Wyciskam tłokiem jak koledzy wyżej radzą.Takie grzanie przy okazji spali te wszystkie laki ktore go skleiły.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Problem rozwiązany. Nagrzałem do 200 stopni Celsjusza. Kolejno wbiłem młotkiem nóż pomiędzy tuleje a blok i poszło. Potem jak pisaliście na dwa wkrętaki i wyciągnąłem do góry. W zasadzie do wymiany tylko łożyska i sworzeń tłoka. Cylinder, tłok, korbowód jak nowe. Czop wykorbienia wału tylko do polerki. No i z wału tylko gruby nalot rdzy (nie nagar) do usunięcia. Jeszcze raz dziękuję

IMG_20220913_200819.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i super powymieniać. oczyścić nasmarować i będzie chodził

17 godzin temu, Kuge napisał:

Proponuję wygotować całość w płynie do chłodnic samochodowych.Operację przeprowadzić na otwartej przestrzeni lub pod wyciągiem ,opary są szkodliwe.W trakcie gotowania nie dolewać wody bo wykipi.Najlepiej w starym garnku elektrycznym.Nie używać. go po tym do celów spożywczych.Uwaga! Trujące

Masz na myśli borygo czy coś podobnego ?

Opublikowano

Tak.Tylko nie pamiętam teraz który  był bardziej skuteczny,chyba jakiś niebieski.Rozpuszcza nagary i tym podobne.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.