Swift Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam http://www.topmodel.fr/product_detail.php?id=16560 Poza sterowaniem, to ciekawie rozwiązany napęd. Czy po wyłączeniu silnika, możliwe jest ponowne włączenie w locie ??? PP
utopia Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Alez to bardzo stary sposób na napęd w szybowcu. Takiego malusiego 3F byle serwo podniesie - często proste konstrukcje miały wyłącznik zabezpieczający przed praca silnika w pozycji "schowany w kadłubie". W ASW miałem mega Kellera tam serwo miało co robić by wyciągnąć cegłę z kadłuba
pppd Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Kilka osób w taki sposób napędzało np. Fox'a z EPP, silniczek sam się podnosił i ustawiał do pionu.
jary14 Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Kilka osób w taki sposób napędzało np. Fox'a z EPP, silniczek sam się podnosił i ustawiał do pionu. A tutaj link, żeby potwierdzić: Ciekawe rozwiązanie, sam się zastanawiałem, czy takiego nie zrobić z moim Foxie. Ale się nie zdecydowałem, bo mi się to rozwiązanie po prostu wizualnie nie podoba
Swift Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Opublikowano 22 Lutego 2009 Jeszcze jedno mnie zastanawia, model nie ma steru kierunku, ani wysokości, ma za to duże klapo-lotki (?) Przy wychyleniu różnicowym powodują zakręt - to nie nowość. Ale jak rozwiązano sterowanie wysokością ? PP
Wojtass_nt Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Na moje oko to pod skrzydłami są 2 serwa. Płytowe sterowanie skrzydłami za pomocą mixera elevon czyli lotki i wysokość na 2 serwach.
Callab Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Ale jak rozwiązano sterowanie wysokością ? Tak jak napisał Wojtass_nt, czyli przez zmianę kąta natarcia obu skrzydeł. Tak samo jest rozwiązane sterowanie np. w Crobe, którego budował Arek "Rapier": http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=9052
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.