robas69 Opublikowano 22 Marca 2023 Opublikowano 22 Marca 2023 Cześć. Mam ten silnik xpower w modelu https://nastik.pl/produkt/xpower-xc3522-5-ls-long-shaft/ Jaki dla niego ustawić timing w tym regulatorze, bo niestety na żadnej ze stron nie znalazłem bliższych danych silnika https://modelemax.pl/pl/hobbywing/30060-hobbywing-reg-obrotow-flyfun-60a-6s-v5-hw30214101-
adam.trzaskowski Opublikowano 22 Marca 2023 Opublikowano 22 Marca 2023 A jaki masz cel w ustawianiu tego timingu? Czemu nie wartosc domyslna/automatyczna?
robas69 Opublikowano 22 Marca 2023 Autor Opublikowano 22 Marca 2023 Karta programowania nie ma funkcji auto. Jest od 0 st. do 30 st.
latacz Opublikowano 22 Marca 2023 Opublikowano 22 Marca 2023 generalnie mały timing to niższe osiągi ale możliwość pracy z większym śmigłem. większy timing to wzrost obrotów przy często spadku momentu. silniki outrunner zazwyczaj lubią trochę większy timing. silniki inrunner mniejszy. mocno obciążone duży prąd też w stronę większego timingu. załóż śmigło i sprawdź dla różnych ustawień -zarówno od dołu (za mały timing) jak i od góry (za duży timing) może pojawić się nieładna praca, piski, szarpanie -wtedy wiesz, że przesadziłeś, daj około 15 i zobacz jak działa -zmierz prąd i obroty. zwiększ timing o jedno oczko -i znowu zmierz - dokąd obroty rosną wyraźnie a prąd mało to jest ok. gdy nagle będzie większy wzrost prądu lub jakieś szarpanie zerwanie synchro to zmniejsz o oczko. uwaga -zachowanie zależy od zastosowanego śmigła, pakietu itp -to optymalizacja poprawna dla jakiegoś zakresu. W żadną stronę nie należy przesadzać. i generalnie -silnik może nie lubić pracy bez śmigła... (może rwać synchro, grzać się a w niektórych kombinacjach reg-motor nawet coś uszkodzić)
robas69 Opublikowano 22 Marca 2023 Autor Opublikowano 22 Marca 2023 Dziękuję Ci bardzo. Zrobię jak napisałeś.
Rekomendowane odpowiedzi