Skocz do zawartości

Silnik szczotkowy Volt Edge 400 Century uk


Vesla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyglada na to, że potrzebuję rady, kolegów znających się na bezszczotkowych silnikach.
Dorwałem helikopter Neon Blaze V3 z silnikiem szczotkowym Volt Edge 400. 
Testują "na sucho" pracę modelu, zauważyłem, że wirnik obraca się w przeciwną stronę. Ok, zrozumiałem, silnik pracuje w przeciwną stronę. Wygląda, ze tak był oryginalnie zmontowany przez producent? Brak śladów przerabiania, kolory kabli się zgadzają na wiązce. 

Pierwsza myśl: zmienię polaryzacje na wejściu do silnika. Zamienię plus z minusem i będzie git. Ale zaczęłem zgłebiac temat. 
Poczytałem, że taka zamiana może być szkodliwa dla silnika ze wzgledu na timing ustawiony dla konkretnego kierunku obrotów. Są silniki budowane na prawe obroty oraz inne na lewe. Silnik na lewe i prawe obroty posiada "neutralny timing". (Tak to opisywali na forach angielsko języcznych). 

Co wy o tym sądzicie?
Zastanawiam się nad takimi opcjami:
- Przelutowac przewody. - łatwe ale co timingiem i osiągami?
- okręcic obudowe szczotek o 180 stopni aby zmienić obroty. Trochę zabawy. 

Na zdjeciach silnik zamontowany w modelu i talki sam ale uszkodzony, ten miał jednakowo przylutowane przewody.

20230404_211019.thumb.jpg.6be40cbe2892854565840c605b7929c4.jpg

20230405_053338.thumb.jpg.e3486058de0821d24e70fff77686da02.jpg

20230404_211029.thumb.jpg.5b4b094dee70e0f9e46c61eff7a563a1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że na silniku jest dioda zabezpieczająca regulator przed spaleniem. Jeżeli zamienisz przewody na silniku to dioda zrobi zwarcie ( wejdzie w stan przewodzenia ) i uszkodzi regulator. Normalnie diody były montowane w regulatorze i wtedy przewody do silnika lutujesz w ten sposób aby silnik kręcił się prawidłową stronę . Ktoś tam coś musiał zmieniać skoro jest źle. Jeżeli chcesz zmienić kierunek obrotów musisz przelutować diodę. Możesz też wylutować silnik z płytki i go obrócić. Może ktoś to zrobił ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten helik  nie latał  to może tak ma od nowości. W fabryce tylko sprawdzili czy się silnik tylko kręci. Ja kupiłem na alii regulator samochodowy szczotkowy który po podpięciu pod zasilacz od razu robił zwarcie. Rozbieram go i działa. Okazało się że chińczyk nie obciął końcówek kondensatora na zasilaniu po wlutowaniu i gdy przykręcił radiator zwiera plus z minusem. Zawsze sprawdzam regle na zasilaczu z ogranicznikiem prądu. Jakbym podpiął aku to by było czyste zwarcie i pewnie trochę dymu. Taka kontrola jakości w chinach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bodzioch napisał:

Zauważ że na silniku jest dioda zabezpieczająca regulator przed spaleniem. Jeżeli zamienisz przewody na silniku to dioda zrobi zwarcie ( wejdzie w stan przewodzenia ) i uszkodzi regulator. Normalnie diody były montowane w regulatorze i wtedy przewody do silnika lutujesz w ten sposób aby silnik kręcił się prawidłową stronę . Ktoś tam coś musiał zmieniać skoro jest źle. Jeżeli chcesz zmienić kierunek obrotów musisz przelutować diodę. Możesz też wylutować silnik z płytki i go obrócić. Może ktoś to zrobił ?

Dziękuję za poradę. Przelutowałem płytke silnika obóconą o 180. Działa i kręci jak trzeba we właściwą stronę. Problem rozwiązany. Powoli do przodu.

 

Podobno nie latał i na taki wygląda, sprzedawca twierdził, że siedział na strychu kilka lat. Fakt, że jak na helika to nic nie ma zarysowań, łopaty jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że tak było od początku. Niektóre silniki mają czerwoną kropkę aby chińczyk wiedział jak wlutować do płytki ale się pomylił albo nie było kropki bo inna wersja silnika. Nie ma problemu z zasilaniem silnika bo on musi się kręcić w dwie strony. Problem jest gdy na płytce silnika jest dioda ,. bo musi być wlutowana w kierunku zaporowym i to trzeba uwzględnić przy przelutowaniu samych przewodów. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest przekładnia więc pewnie miał lutować kropką do minusa aby obroty były prawidłowe. Dużo robią modeli pływających dwusilnikowych sterowanych silnikami więc tam kropka bardzo pomaga przy prawidłowym lutowaniu przewodów do zacisków silnika aby silniki odpowiednio się kręciły.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.