Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W Statki, okręty zrobiła się cisza więc wpisuję pytanie dotyczące lamp sygnalizacyjnych. Nie wiem czy prawidłowo są lampy na tym zbudowanym niedawno, nie najładniejszym  pchaczu. Jedno wiem, lampa topowa powinna być na szczycie masztu. Jakaś rufowa jest. Czy w przypadku pchacza powinna być dziobowa. Mam zamiar zrobić barkę do kompletu ale na razie nie mam materiału na wręgi.

Poniżej film z pływania tym modelem.

 

Opublikowano

Statek o napędzie mechanicznym o długości do 50 metrów . Światło barwy białej dookolne 360 stopni na rufie . Światła sektorowe lewe czerwone kąt świecenia 112.5 stopni , prawe zielone 112,5 stopni . 

Opublikowano

Od przodu taki statek widziany w nocy przedstawia jednak 3 światła . Wiec lampa

a kacie święcenia 135 stopni nie będzie widziana od dziobu . Ja jestem praktykiem bo pływam ale wiadomo mogę się mylić . 

Opublikowano

Do wody mi "daleko" ale z ciekawości wlazłem do MPDM  http://www.akm.gda.pl/index.php?cat=mpzzm

Cytat

 

Prawidło 21. Definicje.

Określenie "światło masztowe" oznacza białe światło umieszczone ponad osią symetrii statku, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 225 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22.5 stopnia poza trawers każdej burty statku.

Określenie "światła burtowe" oznacza zielone światło z prawej burty i czerwone światło z lewej burty, każde oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 112.5 stopnia i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22.5 stopnia poza trawers odpowiedniej burty. Na statkach o długości mniejszej niż 20 metrów światła burtowe mogą być połączone w jednej latarni niesionej w osi symetrii statku.

Określenie "światło rufowe" oznacza białe światło umieszczone jak najbliżej rufy, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do 67.5 stopnia z każdej burty statku.

Określenie "światło holowania" oznacza ółte światło o tej samej charakterystyce co światło rufowe określone w ustępie c) niniejszego prawidła.

Określenie "światło widoczne dookoła widnokręgu" oznacza światło oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 360 stopniom.

Określenie "światło błyskowe" oznacza światło o błyskach regularnie powtarzanych z częstotliwością 120 lub więcej błysków na minutę.

 

Wychodziło by, że białe światło widoczne do przodu to jest "masztowe"...

Opublikowano

W takim układzie statek o długości do 50 metrów jest od przodu widziany jako dwa punkty zielony i czerwony . A według przepisów dla konkretnej długości statku ma być widziany jako punkty 3 z boku zaś jak dwa a od tylu jako jeden biały . Mamy ciekawa dyskusje . Mówimy cały czas o statku do 50 metrów długości bo taki przyjąłem dla pchacza który nie wykonuje prac! Sytuacja zmieni się jak zacznie je wykonywać . 

 Wynika jednak ze posiada 4 lampy . Dwie sektorowe 112.5 czerwona i zielona . Rufowe światło widziane od tylu a nie z boku , światło białe na maszcie widziane z boku

oraz od przodu . 

Opublikowano
4 godziny temu, mike217 napisał:

Wynika jednak ze posiada 4 lampy . Dwie sektorowe 112.5 czerwona i zielona . Rufowe światło widziane od tylu a nie z boku , światło białe na maszcie widziane z boku

oraz od przodu . 

Ja tam tylko czytam, co napisano :)

Cytat

 

Prawidło 23. Statki o napędzie mechanicznym w drodze.

Statek o napędzie mechanicznym w drodze powinien pokazywać:

i) światło masztowe z przodu;

ii) drugie światło masztowe z tyłu przedniego i wyżej od niego, z tym że statek o długości mniejszej niż 50 metrów nie jest obowiązany do pokazywania tego światła, lecz może je pokazywać;

iii) światła burtowe;

iv) światło rufowe.

 

to powyżej, jak dla mnie, kiedy nie pracuje ale sobie płynie "samopas".

Cytat

 

Prawidło 24. Holowanie i pchanie.

Statek o napędzie mechanicznym podczas holowania powinien pokazywać:

i) dwa światła masztowe umieszczone w linii pionowej zamiast światła przewidzianego w prawidle 23 a) i) lub a) ii). Jeżeli długość zespołu holowniczego, mierzona od rufy statku holującego do tylnego krańca zespołu przekracza 200 m, statek powinien pokazywać trzy takie światła umieszczone w linii pionowej;

ii) światła burtowe;

iii) światło rufowe;

iv) światło holowania umieszczone w linii pionowej nad światłem rufowym;

v) znak w kształcie rombu w miejscu, skąd będzie najlepiej widoczny, jeżeli długość zespołu holowniczego przekracza 200 metrów.

 

Wychodzi, że jak pracuje to ma dwa masztowe i burtowe.

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.