Tomasz Wa-wa Opublikowano 3 Maja 2023 Opublikowano 3 Maja 2023 Witam. Posiadam motoszybowiec blizard multiplex ktory osiąga duże prędkości nawet ok. 230km/h. Problem mam z lądowaniem odbywa się tylko na brzuchu a mimo zataczania kół nad lotniskiem nie mogę zmniejszyc prędkości do bezpiecznego lądowania. Jak uda mi się perfekcyjnke usiąść do lądowania to ślizg jest długi po trawie az koncowka skrzydła o coś zahaczy i się ze 2 razy obróci. Czy w tego typu szybowcach można jakieś klapy zrobic czy coś w tym stylu. Model posiada dwie lotki na skrzydłach i dwie male na sterze wysokość ster w kształcie V.
Marek_Spy Opublikowano 3 Maja 2023 Opublikowano 3 Maja 2023 On tak lata możesz wypróbować klapolotki ale wątpię żeby coś dały, to przecinak, miałem i tak on lata.
pietrku Opublikowano 4 Maja 2023 Opublikowano 4 Maja 2023 Może dodatkowe serwo i coś w tym stylu na grzbiecie?
mihu Opublikowano 4 Maja 2023 Opublikowano 4 Maja 2023 Kolega z lotniska też ma blizzarda - on jest po prostu bardzo szybki. Do lądowania podnosił spływ czyli lotki do góry - wtedy model szybciej zniża do pasa, prędkość nie spada, ale podejście się skraca. Robienie klapolotek nie poprawiało sytuacji - całe lądowanie się wydłużało.
Marek_Spy Opublikowano 4 Maja 2023 Opublikowano 4 Maja 2023 6 godzin temu, pietrku napisał: Może dodatkowe serwo i coś w tym stylu na grzbiecie? Nic nie da taki hamulec on tak lata, zmienić technikę lądowania
zywasmierc Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 W dniu 4.05.2023 o 07:47, pietrku napisał: Może dodatkowe serwo i coś w tym stylu na grzbiecie? Można spróbować dwie lotki do góry, i wtedy na wiekszym kącie podchodzić. Ewentualnie wsześnie zacząć z lotkami do góry, a po zwolnieniu spróbować zmienić obie na dół, ale z powyższych opisów, wychodzi na to, że wychylenia muszą być maksymalne.
Rekomendowane odpowiedzi