choina Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam. Silnik DA50 Serwa: HS5985MG lotki 2x HS5625MG wysokość HS7955TG kierunek Zasilanie serw: Wyłącznik Power Box12 pakiet 2x LiFe 1100 2s Składanie zacząłem od Przykręcenia podwozia przedniego i tylnego, założenia steru kierunku i nawiercenia otworów pod silnik. Podwozie gołówne mocowane jest na cztery śruby M4 wkręcone w sklejkę 5mm i drewniany klocek gr. 12mm. Wytrzyma? Czy na śruby mocujące silnik mam dać niebieski Loctite czy wkręcać bez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Na betonie na pewno wytrzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Na trawie też wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Zalezy umnie są dziury i tylko druty sie sprawdzają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Od czego zależy? W moim Edge podwozie również mocowane jest na 4 śrubach m4 i jak dotąd nie było jeszcze lotniska, którego podwozie by nie wytrzymało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Zależy jakie to dziury.Jeżeli model wpadnie do dziury to siła działająca na klocek jest ogromna podwozie alu nie pracuje w przód i w tył chociaż z innej strony na lotnisku nie powinno byc dziur i raczej powinno sie dostosowac warunki do modelu a nie model do warunków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam, piękny model (rozumiem, że jest to Carden Edition). Miałem go w rękach i zastanawiałem się ale nie przekonała mnie (wg mnie) przykrótka rura robiąca za dźwigar, w tej chwili nie pamiętam na ile głęboko wchodziła w skrzydło, ale dla mnie za krótko w połączeniu ze skrzydłami styro + coś tam. Swoją drogą do tej pory nie umiem się przekonać do takiej konstrukcji skrzydła w akrobacie :roll: Co do śrub mocujących podwozie to ja bym to wzmocnił takimi nakrętkami, gwint w samej listewce :roll: Powodzenia w budowie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Wszystko zalezy od warunków jesli lata na lotnisku a nie na sciernisku tak jak ja to przy normalnym użytkowaniu bedzie na lata tak jak to przygotował producent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Hangar w instrukcji pisze żeby mocować na 4 M4 a w razie wyrwania podwozia w zestawie jest jeszcze komplet czterech śrub M6 z zakrętkami kłowymi. Takie mocowanie wg. producenta w przypadku twardego lądowania i wyrwania podwozia ma ograniczyć w dużym stopniu uszkodzenie kadłuba. Mam nadzieje, że tego nie doświadczę A co do rury to też się zdziwiłem, że taka krótka, w skrzydło wchodzi ok 20cm. Na stronie Scorpio piszą, że Konstrukcje skrzydła tworzy rdzeń z polystyrenu z balsowym poszyciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Lepiej wyrwać podwozie niż przełamać kadłub. Ważyłeś już model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Jeszcze nie ważyłem, nie mam odpowiedniej wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam, Łukasz loctite niebieski dawaj , nie oszczędzaj. Tylko ten niebieski! Ja wzmacniam jeszcze skrzynkę, dokręcam firewall po bokach i ten górny dekielek też. Śruby na CA ,żeby zapobiec degradacji drewna. Mocowanie podwozia to jakoś im trochę nie wyszło, ale może będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Znczy na pierwszych pare lotów wystarczy śruby od silnika mocno dokręcić bo pewnie będziesz kilka razy wykręcał silnik aby zminć wykłon itd itp... wiec po kazdym locie korekta, dokręcenie śrubek i tak aż ustawisz... a potem zalać to locktitem i problem z głowy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witaj, ja w Extra 300S 192cm. rozp. i przy wadze do lotu 5,800g. mam mocowane podwozie główne na trzech śrubach M5 z tym że wchodzą one nie w drewno ale w nakrętki kłowe. Trzyma pewnie jak na razie a zrobiłem około 40-50 lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Z podwoziem chodzi mi przede wszystkim o to, czy przy lądowaniu śruby nie wyrobią większych otworów w klocku i sklejce? Mocowanie podwozia to jakoś im trochę nie wyszło, ale może będzie dobrze. Z mocowaniem i wykonem silnika też dziwny patent zastosowali. Wykłon na wrędze uzyskuje się dzięki takim klockom Ciekawe dlaczego załatwili sprawę w ten sposób :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Rzeczywiście taki motor na dwóch klockach to dość dziwna sprawa. A jak te klocki przytwierdzasz potem do kadłuba?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Śrubami, które przechodzą przez wręgę i klocek. Chyba będę musiał wymienić je na dłuższe te z zestawu od DA będą za krótkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał Rumiński Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam Zamiast klocków można wytoczyć dystanse. Pozdawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Kilka nowych fotek Musiałem wymienić śruby od silnika , które przechodzą przez wręgę i klocek na dłuższe 40mm te, które były z silnikiem miały 25mm. Starczy gwintu po lewej stronie, czy dać dłuższe? Zostaje 7mm do wkręcenia w tuleje. Po prawej stronie zostaje ok 12mm. Silnik wstępnie przykręcony do modelu Źle wymierzyłem otwór do przepustnicy, musiałem poprawić. Serwo od gazu jest o wiele niżej niż dźwignia przepustnicy. Zdjęcie od środka A to mój warsztat, jeszcze trochę i żona mnie z tym wystawi na balkon Czym mam zabezpieczyć wręgę i klocki przed paliwem, lakier poliuretanowy będzie ok? Wręga jest już jakimś lakierem pociągnięta ale cienko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 W sklepach z farbami sa w sprayu lakierey odporne na oleje i paliwo z firmy deco lac jak dobrze pamiętam koszt około 13zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.