Skocz do zawartości

Yak 54 27% 2,26m Hangar 9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Silnik DA50

Serwa:

HS5985MG lotki

2x HS5625MG wysokość

HS7955TG kierunek

Zasilanie serw:

Wyłącznik Power Box12

pakiet 2x LiFe 1100 2s

 

Składanie zacząłem od Przykręcenia podwozia przedniego i tylnego, założenia steru kierunku i nawiercenia otworów pod silnik.

obraz004j.jpg

w1600.png

obraz002.jpg

w1600.png

obraz001f.jpg

w1600.png

obraz005j.jpg

w1600.png

obraz011r.jpg

w1600.png

obraz010l.jpg

w1600.png

obraz009.jpg

w1600.png

 

Podwozie gołówne mocowane jest na cztery śruby M4 wkręcone w sklejkę 5mm i drewniany klocek gr. 12mm. Wytrzyma?

Czy na śruby mocujące silnik mam dać niebieski Loctite czy wkręcać bez?

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Od czego zależy? W moim Edge podwozie również mocowane jest na 4 śrubach m4 i jak dotąd nie było jeszcze lotniska, którego podwozie by nie wytrzymało.

Opublikowano

Zależy jakie to dziury.Jeżeli model wpadnie do dziury to siła działająca na klocek jest ogromna podwozie alu nie pracuje w przód i w tył chociaż z innej strony na lotnisku nie powinno byc dziur i raczej powinno sie dostosowac warunki do modelu a nie model do warunków

Opublikowano

Witam, piękny model (rozumiem, że jest to Carden Edition).

Miałem go w rękach i zastanawiałem się ale nie przekonała mnie (wg mnie) przykrótka rura robiąca za dźwigar, w tej chwili nie pamiętam na ile głęboko wchodziła w skrzydło, ale dla mnie za krótko w połączeniu ze skrzydłami styro + coś tam.

Swoją drogą do tej pory nie umiem się przekonać do takiej konstrukcji skrzydła w akrobacie :roll:

 

Co do śrub mocujących podwozie to ja bym to wzmocnił takimi nakrętkami, gwint w samej listewce :roll:

 

Powodzenia w budowie :wink:

Opublikowano

Wszystko zalezy od warunków jesli lata na lotnisku a nie na sciernisku tak jak ja to przy normalnym użytkowaniu bedzie na lata tak jak to przygotował producent

Opublikowano

Hangar w instrukcji pisze żeby mocować na 4 M4 a w razie wyrwania podwozia w zestawie jest jeszcze komplet czterech śrub M6 z zakrętkami kłowymi. Takie mocowanie wg. producenta w przypadku twardego lądowania i wyrwania podwozia ma ograniczyć w dużym stopniu uszkodzenie kadłuba. Mam nadzieje, że tego nie doświadczę :lol:

A co do rury to też się zdziwiłem, że taka krótka, w skrzydło wchodzi ok 20cm. Na stronie Scorpio piszą, że Konstrukcje skrzydła tworzy rdzeń z polystyrenu z balsowym poszyciem.

Opublikowano

Witam,

Łukasz loctite niebieski dawaj , nie oszczędzaj. Tylko ten niebieski! Ja wzmacniam jeszcze skrzynkę, dokręcam firewall po bokach i ten górny dekielek też. Śruby na CA ,żeby zapobiec degradacji drewna. Mocowanie podwozia to jakoś im trochę nie wyszło, ale może będzie dobrze.

Opublikowano

Znczy na pierwszych pare lotów wystarczy śruby od silnika mocno dokręcić bo pewnie będziesz kilka razy wykręcał silnik aby zminć wykłon itd itp... wiec po kazdym locie korekta, dokręcenie śrubek i tak aż ustawisz... a potem zalać to locktitem i problem z głowy:)

Opublikowano

Witaj, ja w Extra 300S 192cm. rozp. i przy wadze do lotu 5,800g. mam mocowane podwozie główne na trzech śrubach M5 z tym że wchodzą one nie w drewno ale w nakrętki kłowe. Trzyma pewnie jak na razie a zrobiłem około 40-50 lotów.

Opublikowano

Z podwoziem chodzi mi przede wszystkim o to, czy przy lądowaniu śruby nie wyrobią większych otworów w klocku i sklejce?

Mocowanie podwozia to jakoś im trochę nie wyszło, ale może będzie dobrze.

Z mocowaniem i wykonem silnika też dziwny patent zastosowali.

 

Wykłon na wrędze uzyskuje się dzięki takim klockom

obraz014.jpg

w1600.png

obraz015u.jpg

w1600.png

obraz016w.jpg

w1600.png

Ciekawe dlaczego załatwili sprawę w ten sposób :evil:

Opublikowano

Śrubami, które przechodzą przez wręgę i klocek. Chyba będę musiał wymienić je na dłuższe te z zestawu od DA będą za krótkie.

Gość Michał Rumiński
Opublikowano

Witam

Zamiast klocków można wytoczyć dystanse.

Pozdawiam

Opublikowano

Kilka nowych fotek

obraz017.jpg

w1600.png

Musiałem wymienić śruby od silnika , które przechodzą przez wręgę i klocek na dłuższe 40mm te, które były z silnikiem miały 25mm.

Starczy gwintu po lewej stronie, czy dać dłuższe? Zostaje 7mm do wkręcenia w tuleje. Po prawej stronie zostaje ok 12mm.

obraz022.jpg

w1600.png

Silnik wstępnie przykręcony do modelu

obraz023.jpg

w1600.png

obraz026.jpg

w1600.png

Źle wymierzyłem otwór do przepustnicy, musiałem poprawić. Serwo od gazu jest o wiele niżej niż dźwignia przepustnicy.

obraz039j.jpg

w1600.png

Zdjęcie od środka

obraz041v.jpg

w1200.png

A to mój warsztat, jeszcze trochę i żona mnie z tym wystawi na balkon :D

obraz044d.jpg

w1600.png

Czym mam zabezpieczyć wręgę i klocki przed paliwem, lakier poliuretanowy będzie ok?

Wręga jest już jakimś lakierem pociągnięta ale cienko.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.