Skocz do zawartości

Hangar Adama


ahaweto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przedstawiam swoje dotychczasowe dokonania w modelarstwie.

 

Rok 1978. Powrót z rozbitym modelem Akrobatek latającym na uwięzi. Samodzielna nauka sporo kosztuje. Model był wyposażony w silnik samozapłonowy prod. radzieckiej Sokół 2,5 , śmigło 200x200(8x8),pokryty papierem japońskim.

02555762451b87b2med.jpg

Rok 2007. Późna jesień. Patyk GWS ,,Little Big Stick,, , model został wypożyczony przez pana Jana dla mnie do nauki latania. Wyposażenie: szczotkowy silnik 370 z przekładnią, śmigło GWS 10x4,7, pakiet LiPol 7,4V, dwa serwa E-sky, odbiornik Hitec 5ch z poj. przemianą. Pierwszy lot nie był udany, byłem sam, stres (chyba każdy kto zaczynał swoją przygodę z RC to zna) zamiast lekko zaciągnąć drążek steru wysokości ,oddałem go. Kret pięć metrów ode mnie, złamane śmigło, zgięta oś przekładni.Potem było już lepiej. Po kilku lotach robiłem już nie tylko śmiałe zakręty w lewo ale również brawurowe zakręty w prawo. To jest świetny model do nauki jako pierwszy. Wrócił do klubu, uczył się latać na nim nasz młody kolega Mikołaj (Rainin).

2951cc718a786847med.jpg

Rok 2008. Zima-Wiosna. Gull. Model odkupiony. Wyposażenie:silnik jakiś BM,śmiglo GWS 8x4(przycięte na 7x4) potem APC 7x5(lepsze), dwa serwa Conrad, odbiornik Hitec 5ch, LiPOL Loong Max 3S 1300mAh 15C. Z pomocą pana Jana został oblatany. Lata bardzo przyjemnie. W marcu zrobiłem nim pierwszą pętlę( na miękkich nogach zadowolony wróciłem do domu). Najdłuższy bardzo spokojny lot silnikowy trwał 40 min. Model oddałem dla kolegi Mikołaja.

119814e0569ef165med.jpg

MiniMag (każdy go zna). Model odkupiłem od kolegi Bena. Wyposażenie: silnik KEDA A22-10S, śmigło APC 8x4, serwa 4x Hitec 55, odbiornik Hitec 5ch, pakiety LiPol 3S od 1300 do 1800mAh. Uważałem się już za świetnego pilota a ten model pokazał mi jak bardzo się myliłem. Od początku swojej przygody z RC używam aparatury Optic 6. Zmiksowałem co się dało i sam ruszyłem w pole na pierwszy oblot. Wszystko sprawdzone gaz na max i wyrzut.To co się potem wydarzyło przeraziło mnie. Ja nie mogłem go opanować. Poszedł prawie pionowo do góry na najmniejszy ruch drążkami reagował beczkami, pętlami i bliżej nie określonymi figurami. nie panowałem nad nim. Daleko ode mnie pionowy kret. Rozkwaszony przód, nad pęknięte skrzydło złamane śmigło.Naprawa. Na następny dzień kolejna próba. Efekt taki sam. Po naprawie, poprosiłem o pomoc pana Jana. Pierwszymi jego czynnościami było:wyłączenie wszystkich mikserów i zmniejszenie wychyleń wszystkich sterów o połowę i... model został oblatany. W jego rekach model latał pięknie. W moich rękach MiniMag przeżył jeszcze dziesięć kretów (w tym sześć pionowych) To jest pancerna konstrukcja. Później po zmianie silnika na KEDA A 22-15M ,śmigło APC 9x6 zacząłem uczyć się akrobacji (to chyba za duże słowo raczej ewolucji powietrznych) . MiniMag pozwala nawet na lot plecowy ale jak na górnopłat przystało trzeba go podtrzymywać sterem wysokości i to dość mocno. W swoim modelu zmniejszyłem kąt zaklinowania płata. Na kadłub w okolicy spływu skrzydła nakleiłem warstwę EPP. Grubość jej (szlifując)dobrałem tak aby kąt był nadal dodatni. Wynosi ok 1 do 2 stopni i model w locie plecowy zachowuje się o wiele spokojniej. W locie normalnym nie zauważyłem żadnych zmian. To jest świetny model po tylu kraksach nadal lata.

60ca595ed22c2de4med.jpg

Pozdrawiam Adam.

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pod koniec 2007r. w Modelarzu p. Andrzej Kobyłecki opublikował plany Mini Prymusa. Model jest opisany na forum. Decyzja -robię od razu dwa, z lotkami i bez lotek. Zdjęć z budowy niestety nie mam. W kwietniu ub. roku modele zostały oblatane pod nadzorem pana Jana. W stosunku do planów poczyniłem pewne zmiany. Skrzydło wg. planów pełne ze styropianu, wykonałem jako konstrukcyjne z depronu. Jako profil wykorzystałem żebro nr 3 ze skrzydła RWD Skazoo. Skrzydło równe na całej długości, lotki wycięte z gotowego skrzydła. Krawędź lotki i wnęki na lotkę oklejona listwą balsową wg. zalecenia Tomka-Motylastego. Zawiasy z taśmy. Kadłub bez zmian. Stateczniki z depronu 6mm oklejone na krawędziach listwą balsową 3mm. Podwozia brak. Skrzydło mocowane do kadłuba gumą. Modele okleiłem kolorową taśmą pakową. Modele od pierwszego lotu latały poprawnie chociaż gruby profil skrzydła powodował że nie były zbyt szybkie ( jak dla początkującego w sam raz). Model z lotkami beczkę robił baaaardzo wolno przy dużej utracie wysokości do pętli konieczne było rozpędzenie. Wagowo wyszły ciężkie: bez lotek-700g, z lotkami-750g.

Wyposażenie: bez lotek jakiś dzwonek (nie pamiętam numeru), z lotkami e-max CF 28 22. Śmigła GWS 9x5 i 10x4,7. Reszta wyposażenia w obu modelach taka sama czyli: regulator TP 25A, serwa HXT 900 (lotki na dwóch serwach). Pakiety Loong Max 1300 i 1600 mAh 3S 15C. Czas lotu ok. 10 min. Obecnie oba modele w drugich rękach.

Model bez lotek.

c83d1e7aff0ff296med.jpg

Model z lotkami.

aa25ca4d3ac3a09cmed.jpg

 

Easy Glider. Wspaniały model (wszyscy go znają). Zmiany jakie poczyniłem to: zastąpieniem od razu silnika szczotkowego silnikiem bez szczotkowym TP 2409-18 ( nawet sobie nieźle radził choć przy wadze modelu-950g w końcówce lotu wznoszącego brakowało mu mocy), obecnie jest zainstalowany silnik KEDA 22-20L i jest bardzo dobrze, ze skrzydła wyciąłem lotki odciąłem stery wysokości i kierunku nakleiłem na krawędzie listwy balsowe i wykonałem zawiasy z dyskietki. Pomysł zaczerpnięty z forum. Całość sprawuje się bardzo dobrze. Oraz wycięcie dodatkowego otworu chłodzącego pakiet w kabinie

fc1c4b910a6830d2med.jpg

Przy lotce trzeba uważać ponieważ lotka nie jest na całej długości równa lecz ma niewielką krzywiznę, ale można to zrobić dobrze.

Wyposażenie: regulator TP 25A, śmigło Graupner Cam Folding Prop 10x6, odbiornik Hitec HFD-08RO, serwa wg.instrukcji. Pakiet Zippy 2250mAh 3S 25C. Czas pracy silnika na max obrotach ok. 8,5 min.

Wszyscy wiedzą jak wygląda EG więc ja zamieszczę zdjęcie stanowiska do jego transportu. Lewe skrzydło zostało zdjęte dla pokazania konstrukcji

bca0c2b09cdbd417med.jpg

Na górnych wycięciach jest transportowany MiniMag, a na to jest zakładana jeszcze jedna nadstawka w której jest mocowany jeden z moich deproniaków. Pod tego na zdjęciu wycięcie musi zostać poszerzone.

fbcd793fb7d2990fmed.jpg

Wszystko to zrobiłem abym mógł przewozić modele swoją zapalniczką (Citroen Saxo).

Pozdrawiam Adam.

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W ub. roku w numerze 4/2008 RC Przegląd Modelarski p. Andrzej Czerwiński zamieścił plany modelu Błyskawica II. Wziąłem go na warsztat,rozrysowując skrzydło wydało mi się że ma za małą rozpiętość ( w oryginale 1000mm), więc zwiększyłem ją do 1200mm. Kadłub bez zmian, konstrukcja jego: listwy sosnowe 10x3 przez całą długość po obu stronach kadłuba, z przodu odpowiednie wzmocnienia balsowe,wręga silnikowa sklejka ,,owocówka,, 3mm ( okazała się najsłabszą częścią kadłuba), półka pod pakiet balsowa,boki depron 6mm, stateczniki depron 6mm oklejone na krawędziach listwami balsowymi 3mm krawędź natarcia zaokrąglona, zawiasy taśmowe, kabina i pokrywa pakietu depron 3mm. Skrzydło: dźwigar centralny +pomocniczy(listwy sosnowe 6x3 w centralnej części wklejony środnik ze sklejki 5mm długości 200mm), żebra depron 6mm, pokrycie depron 3mm (oddzielnie góra i dół), krawdź natarcia depron 2x6mm szlifowana do profilu, lotki napędzane osobnymi serwami. Skrzydło mocowane do kadłuba dwiema plastykowymi śrubami M5. Model bez podwozia, oklejony kolorową taśmą pakową.

Wyposażenie: silnik KEDA 22-15M, śmiglo APC 9x6,regulator TP 25A, serwa 4x HXT 900, pakiet 1600 do 2000 mAh, odbiornik Hitec 5ch poj. przemiana. Model do lotu ważył 720g( plus-minus 20g w zależności od pakietu. Był to mój pierwszy dolnopłat dlatego nie odważyłem się sam go oblatać, ale będąc na Pikniku Modelarskim w Pile oblotu dokonali modelarze z Gorzowa Wlkp. Sterowany lot szybowy bez problemu no to w górę po trzecim kółku przekazano mi nadajnik. Leciałem bardzo nerwowo i pod koniec lotu - kret. Wręga silnikowa do wymiany. Dopiero trzecia wręga silnikowa wykonana ze sklejki modelarskiej 5mm okazała się mocna. Model był bardzo przyjemny w locie dopiero wtedy jak nabyłem więcej doświadczenia. Okazało się że bardzo ładnie szybuje również na plecach i pozwalał na różne harce w powietrzu. Konstrukcja okazała się bardzo mocna. Po około trzydziestu lotach wymieniłem go na inny model

cf4a25acbdb1df27med.jpg

Pozdrawiam Adam.

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zainspirowany tematem o ,,pancernym,, Edg-u postanowiłem również takiego zrobić. Szerzej ten model opisałem w Parkflyerach temat Barlu ,,Edge 540,,

W tej chwili w drugich rękach z mocniejszym silnikiem nieźle radzi sobie nawet ze średnim wiatrem.

Szczegóły wyposażenia.

74b99cea5c66c089med.jpg

Widok ogólny.

b7da756c3ff4ae93med.jpg

Pozdrawiam Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.