JasQ Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam po przejściu przez prawie wszystkie modele ze stronki parkjet.com postanowiłem popełnić jakiegoś EDF-a .Zacząłem od gripena na mojej turbince GWS 64mm latało to jak cegła pełny gaz albo matka ziemia . Spowodowane było to tym że nie zrobiłem dodatkowych wlotow powietrza a model był liczony pod napęd max 55mm. Ostatecznie zakończył żywota na drzewie W wolnej chwili popełniłem cosik takiego uznając klasyczną konstrukcję jako lepszy początek do wstępu w tunelowce . Jako takie doświadczenie mnie nie myliło modelik lata bajecznie , przy lekkim wietrze prawie wisi bez silnika , po dodaniu gazu przyspieszenie masakra . Na zdjęciach bez kabinki jeszcze do oblotu zakleiłem ją taśmą
ahaweto Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam. Piękny. Podaj więcej szczegółów konstrukcyjnych. Pozdrawiam Adam.
Kamil6593 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Bardzo ładny model.Czy można liczyć na jakiś film bo chciał bym zobaczyć model w akcji.
Amoath Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 czysta robota, ładny modelik! Ja też chce filmik
JasQ Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Modelik wykonany z 6mm depronu ( izoflor jak kto woli ) skrzydła styro kryte papierem , dźwigary sosnowe 7x2 na płasko , lotki balsowe krawędzie spływu chyba 6x35 . Wymiary 920 rozpiętość 900mm długość , cięciwa 250mm z lotkami , 220mm na końcach . Elektronika to w/w turbinka GWS 64mm silnik GWS chyba 4200rpm/v ( nie pamiętam ) regiel jakiś 18A Aku 2200mAh Dualsky , serwa HTX900 . Gotowy do lotu około 400 gram . Filmik wrzucę jak tylko aku podładuję bo wylatałem wszystkie 3 . Niestety nie jest to model na weekendowe latanie , raczej na krótki wypad zamiast papierosa bo też na tyle wystarcza aku , na max gazie około 6-7 minut
Barlu Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 A ja mam pytanie, masz jakieś plany tego, a może będą? Fajnie to wyszło
JasQ Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Planów jako takich nie mam po prostu radosna twórczość ale może coś nakreślę w wolnej chwili a poniżej obiecany filmik .
Dj. Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam, latałeś modelem jak kombatem ESA... Naped tunelowy wymaga raczej rozpedzenia, ale fakt taka konfiguracja radzi sobie nieżle.
Kamil6593 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Ale to fajnie lata , jak tylko by można było to skorzystam z planów.
JasQ Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Fakt troszeczkę się nad nim pastwiłem ale to dlatego że poprzedni mój edf wylądował na drzewie , bo nie sprawdziłem promienia skrętu i brakło miejsca . Dziś dosyć mocno wiało i warto było wiedzieć co model może . Pozatym niestety antena dostała się w rurbinkę , ścieło tylko 10 cm ale też poszczerbiło łopatki kolejne próby będą jak przyjdzie nowy wentylator . Nad planami pomyślę coś w tygodniu bo w pracy mam stanowczo więcej wolnego czasu niż w domu .
JasQ Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Niestety planów modelu nie dałem rady zrobić Model skasowałem na drugi dzień przez własną głupotę . Jeszcze w sobotę wieczorem postanowiłem okleić modelik jak to mam w zwyczaju i pomalować . Tak też uczyniłem , niestety w pośpiechu zapomniałem skompensować statecznikiem naprężenia które wywołał kurczący się papier po oklejeniu . Efektem tegoż było wbicie się w grunt nie dalej jak 2m od startu na pełnej mocy turbinki , jak się domyślacie zbierać za bardzo nie było czego ale przeżyły skrzydełka bez szwanku . Tak więc dziś prezentuję V2 zmianie uległ ogonek modelu i tym razem wszystko odbyło się jak trzeba . poniżej foto i filmik z oblotu niestety na już dość mocno rozładowanym aku i przy beznadziejnej pogodzie ( w sumie to lało )
ahaweto Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Witam. Plany, plany,plany. Najlepiej w pdf-ie i podzielony na A4 (jeżeli masz taką możliwość), Gratuluję. Model wykonany perfekcyjnie. Pozdrawiam Adam.
Marcinmb Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Mi sie bardziej podobal ze starym ogonkiem ale tak tez jest super ;]A i oczywisice pisze sie na plany.Czy mozna prosic o wiecej danych dotyczacych turbinki?Tz chce kupic troche wieksza(77mm) o ciagu 550g i nieiwem czy sie bedzie nadawac to takiego modelika ;]
dawid Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 witam tutaj jest coś bardzo podobnego jasQ czy na podstawie tych planów zbudowałeś swojego http://209.85.227.132/translate_c?hl=pl&sl=en&u=http://www.parkjets.com/fantrainer.html&prev=/search%3Fq%3Dparkjets.com%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26sa%3DX&usg=ALkJrhgiVRFU8kgjmdu4LAFDmup6e1_yrA
JasQ Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Znam tą stronkę i często z niej korzystam poniekąd się tym modelem inspirowałem ale mam ciężką awersję do deskolotów więc poza wyglądem mój z tym niema nic wspólnego . Marcinmb PostWysłany: Dzisiaj 11:38 Temat postu: Mi sie bardziej podobal ze starym ogonkiem ale tak tez jest super ;]A i oczywisice pisze sie na plany.Czy mozna prosić o wiecej danych dotyczacych turbinki?Tz chce kupic troche wieksza(77mm) o ciagu 550g i nieiwem czy sie bedzie nadawac to takiego modelika ;] Turbinka u mnie to standardowy GWS 64 z silniczkiem chyba 4900 , żre to w okolicach 17-18A bo już mi 3x regiel 18A się wyłączył po dłuższym niż 3 min piłowaniu go na maxa.Ciąg według producenta to 400 gram ale jak ma ze 350 to i tak dobrze . Jak lata oceń sam na 500g ciągu to będzie naprawdę potwór , mój gotowy waży koło 500-550 gram ( sam pakiet 189g ale tylko taki mam ) Plany coś tam już pokreśliłem ale jakoś to muszę obrobić jeszcze , jak widać po różnicy między v1 i v2 modele klepie raczej w przypływie radosnej twórczości jak korzystam z planów .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.