f-150 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Było to opisywane w tematach o tym konkretnym modelu na kilku forach.Chodzi konkretnie o słupki A (używając terminologii motoryzacyjnej) czyli przejścia między szybą czołową a bocznymi.W oryginalnej wersji należało wzmocnić tą część wklejając pręt węglowy,ponieważ wręga była balsowa.W innym przypadku dochodziło do pęknięcia lub wyrwania słupka przez skrzydło podczas niefortunnego lądowania.Według mnie wystarczy wykonać ją ze sklejki i problem zniknie O.T. twoja 150 jest chyba projektowana z tego co pamiętam z aukcji pod spalinę,a to jest konwersja małego modelu projektowanego jak najlżej pod 400-setkę. Plany z Modelara które posiadasz są dobrze opracowane i nie ma potrzeby ingerowania ,modele latają .Kolega zrobił w zeszłym roku 177 Cardinal z planów Modelara powiększając rozpiętość z 140 do 178 cm i model jest praktycznie pancerny co potwierdziło bliskie spotkanie z matka ziemią podczas przerwanego startu na wys.4m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 tak napewno muszę jeszcze pare żeczy wzmocnić :? skrzydło sklejone czeka na szlifowanie,co z tą balsą sie dzieje czyżby jakiś kryzys :evil: a co do malowania to jaką farbą prysnąc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Wojtek dziękuję za wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Najlepiej do tego celu nadaja sie wszystkiego rodzaju lakiery samochodowe.Lub w ostatecznosci farba olejna.W zadnym wypadku nitro juz nie zewzgledu na rdzen styro ale paliwo żarowe ja rozpuszcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 a co do tego słupka ta listewka powinna wytrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Lepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie jej w całości ze sklejki.Miałem już kiedyś całość rozrysowaną pod depron 140,ale padaczka kompa i :ass: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 wytnij drugą taką sama ze sklejki 1,5 mm i doklej do tej co masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Nie chce być czarnowidzem ,obym się mylił,ale słabo widzę to mocowanie wręgi silnikowej do całości konstrukcji.Chodzi mi oto ,że brak ciągłości w usztywnieniu boków kadłuba( silnik+mocowanie koła przedniego+wibracje od silnika) może spowodować urwanie całego przodu przed słupkiem A nawet przy w miarę normalnym lądowaniu.Powiększając plan nie przemyślałeś ,że zmiana wielkości i rodzaju napędu pociąga za sobą wprowadzenie dodatkowych wzmocnień.Zobacz jak jest skonstruowany przód w Ceśnie 177 Cardinal a zrozumiesz o co mi chodzi.plan.Ja konwertując ten model do 140 cm zaprojektowałem wręgę przy słupku A w całości + listwy od samego przodu do powiększonej wręgi podwozia tylnego. edit: Chodzi o to; Można było wzmocnić element sklejką(kolor zielony) lub ew.zrobić na listwach(czerwony).Powstała by mocna klatka trzymająca całość tzn.napęd,podwozie,skrzydła. I najważniejsze,jakie wymiary tej cessny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 o to pare kolejnych fotek oklejonego skrzydła tu przed szlifowaniem po wstępnum szlifowaniu kołki zastosowałem od świecy samochodowej sterowanie lotkami jednym serwem prace nad wręgą wzmocnienia kabiny trwaja fotki pózniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 postępy dalszych prac tu widać nową wręge,półke pod serva i zbiornik i na odbiornik w ten sposób zastosowałem sterowanie sterem kierunku śmigło APC 11*7 będe musiał znależć twardy grunt żeby nie kosić trawy :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.