Skocz do zawartości

Relacja budowy modelu Cessna 182


blabson

Rekomendowane odpowiedzi

Było to opisywane w tematach o tym konkretnym modelu na kilku forach.Chodzi konkretnie o słupki A (używając terminologii motoryzacyjnej) czyli przejścia między szybą czołową a bocznymi.W oryginalnej wersji należało wzmocnić tą część wklejając pręt węglowy,ponieważ wręga była balsowa.W innym przypadku dochodziło do pęknięcia lub wyrwania słupka przez skrzydło podczas niefortunnego lądowania.Według mnie wystarczy wykonać ją ze sklejki i problem zniknie

O.T. twoja 150 jest chyba projektowana z tego co pamiętam z aukcji pod spalinę,a to jest konwersja małego modelu projektowanego jak najlżej pod 400-setkę.

Plany z Modelara które posiadasz są dobrze opracowane i nie ma potrzeby ingerowania ,modele latają .Kolega zrobił w zeszłym roku 177 Cardinal z planów Modelara powiększając rozpiętość z 140 do 178 cm i model jest praktycznie pancerny co potwierdziło bliskie spotkanie z matka ziemią podczas przerwanego startu na wys.4m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce być czarnowidzem ,obym się mylił,ale słabo widzę to mocowanie wręgi silnikowej do całości konstrukcji.Chodzi mi oto ,że brak ciągłości w usztywnieniu boków kadłuba( silnik+mocowanie koła przedniego+wibracje od silnika) może spowodować urwanie całego przodu przed słupkiem A nawet przy w miarę normalnym lądowaniu.Powiększając plan nie przemyślałeś ,że zmiana wielkości i rodzaju napędu pociąga za sobą wprowadzenie dodatkowych wzmocnień.Zobacz jak jest skonstruowany przód w Ceśnie 177 Cardinal a zrozumiesz o co mi chodzi.plan.Ja konwertując ten model do 140 cm zaprojektowałem wręgę przy słupku A w całości + listwy od samego przodu do powiększonej wręgi podwozia tylnego.

edit:

Chodzi o to;

689ed31bf5c623f7m.jpg

Można było wzmocnić element sklejką(kolor zielony) lub ew.zrobić na listwach(czerwony).Powstała by mocna klatka trzymająca całość tzn.napęd,podwozie,skrzydła.

I najważniejsze,jakie wymiary tej cessny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to pare kolejnych fotek oklejonego skrzydła

 

tu przed szlifowaniem

snc00046a.jpg

po wstępnum szlifowaniu

snc00045.jpg

kołki zastosowałem od świecy samochodowej

snc00048j.jpg

sterowanie lotkami jednym serwem

snc00049.jpg

snc00050.jpg

 

snc00043.jpg

snc00044.jpg

 

prace nad wręgą wzmocnienia kabiny trwaja fotki pózniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.