Jump to content

Silnik Graupner Speed 700 Turbo 9,6V


Andrzej68IX
 Share

Recommended Posts

Witam

Chciałbym ten zestaw zastosować w 2,8m motoszybowcu i  w związku z tym mam pytanie. Nie chcę już wracać do accu NiCd (9,6V) chciabym zastosować LiPol. Po podłączeniu accu 2S śmigło ledwo mełło powietrze a co się stanie po podłączeniu 3S? Czy silnik „puści dyma” czy jeszcze takie napięcie jest dopuszczalne. Zastosowane śmigło to 10x7, regulator 40A.

Dziękuję za odpowiedzi.

20230914_123553.jpg

Link to comment
Share on other sites

takie silniki lubią napięcie trochę wyższe od znamionowego -więc 3s będzie jak najbardziej spoko. na 2s to nie masz nawet połowy mocy...

 

problemem może być pobierany prąd -wyższe napięcie -większe obroty -silnik mocniej obciążony -pobiera wyższy prąd.

może się okazać, że to śmigło będzie za duże -zmierz pobierany prąd (czy jest poniżej dopuszczalnego dla silnika i dla regulatora) i ewentualnie daj mniejsze śmigło.

w ostateczności tylko  zobacz czy silnik się nie grzeje - całe zestawienie wydaje się Ok -ale pewności brak troszkę duży skok śmigła może trochę mocno obciążać silnik...

 

wrzuć tu resztę danych tego  silnika max prąd, obroty, itp. było kilka podobnych wersji ...

 

a ogólnie czemu taki stary typ napędu ? ciężki i o parametrach mocno przeciętnych...  nie lepiej współczesną bezszczotke ? albo jeśli stary szczotkowy to jakiś neodymowiec ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

zacny lot. widać, że na starcie troszkę brakuje ciągu (może dałbyś radę troszkę mocniej popchnąć model przy starcie ?  )   natomiast w locie bardzo fajnie...    te stare modele mają swój  urok...

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.