awiator Opublikowano 31 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2023 Witam, motorek pozyskany od kolegi z forum, poproszę o wszelkie informacje nt tego egzemplarza, szukam inspiracji, aby sensownie go wykorzystać, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2023 Tutaj, od Strony 30: https://www.hacker-motor.com/daten/kataloge/Antriebsfibel-Web-07-2019.pdf Ten Twoj to chyba troche starszy model B50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 31 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2023 Dziękuję, każda informacja jest cenna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 2 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2023 Jaki typ Twojego egzemplarza? Generalnie były to silniki 2 polowe i produkowane były w trzech długościach wirnika a co za tym idzie w trzech długościach całego zespołu silnik-przekładnia. Krótki "S", średni "L" i długi "XL". Różniły się również ilością zwojów. Przekładnia zawsze 6,7:1 - bardzo dobra i mocna. Na przykład oznaczenie B50-8L oznacza, że jest to silnik 8 zwojowy o długości L. Ilość zwojów i długość wirnika-stojana a w rezultacie długość kompletnego silnika decydowały o jego kV czyli ilości obrotów na 1V dla biegu jałowego. Dodam jeszcze, że były to bardzo dobre napędy i myślę , że nadal takie są. Następcą tego silnika jest aktualnie seria B50 Competition. Dodam jeszcze, że wersja FAI miała węglową obudowę (tak jak Twój) a wersja bez dodatku "FAI" miała duralową obudowę anodowaną na kolor charakterystyczny dla silników firmy Hacker. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 2 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2023 Dziękuje Ryszard,temat na forum,powstał dlatego,aby pozyskać informację na temat tego konkretnego egzemplarza,bo wiem tylko,że to B 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 2 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2023 Zmierz długość silnika od flanszy do flanszy - bez przekładni, tylko ta część w węglowej obudowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 3 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 50mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 Jaka średnica wału przekładni? Czy jest to 6mm? Na podstawie długości stojana można wnioskować, że jest to wersja "S". Może to być silnik do F5B w wersji na 27 ogniw NiCd. Proponuję wyczyścić przekładnię czyli usunąć stary smar, nałożyć nowy smar dedykowany do przekładni silników np. Hacker, Plettenberg, Reisenauer. Nie zanurzać w benzynie obudowy przekładni wraz z wałem i łożyskami lecz stary smar z zębatej bieżni usunąć mechanicznie za pomocą pędzelka o krótkim włosiu. Przed nakręceniem przekładni posmaruj gwint flanszy stojana niewielką ilością Loctite 243. Jak chcesz więcej info to proszę na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi