Skocz do zawartości

Hacker B50 FAI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

IMG_20231031_110330.thumb.jpg.d1f8e676a21e29700854ace0cc5a9e78.jpgWitam, motorek pozyskany od kolegi z forum, poproszę o wszelkie informacje nt tego egzemplarza, szukam inspiracji, aby sensownie go wykorzystać, pozdrawiam. IMG_20231031_104008.thumb.jpg.8055809049bb0ecbb77371637de2111a.jpgIMG_20231031_104132.thumb.jpg.c769bee7a086e69570b52ee9256437f1.jpgIMG_20231031_104231.thumb.jpg.b38eecdf2f4f2b91ce2466fd3720dedc.jpgIMG_20231031_104307.thumb.jpg.5f36172bffb4ce4f2fec95944ed5ea27.jpgIMG_20231031_104348.thumb.jpg.9837f5aadbb1ab3c9bc819fd28b95198.jpg

IMG_20231031_104132.jpg

Opublikowano

Jaki typ Twojego egzemplarza? Generalnie były to silniki 2 polowe i produkowane były w trzech długościach wirnika a co za tym idzie w trzech długościach całego zespołu silnik-przekładnia. Krótki "S", średni "L" i długi "XL". Różniły się również ilością zwojów. Przekładnia zawsze 6,7:1 - bardzo dobra i mocna. Na przykład oznaczenie B50-8L oznacza, że jest to silnik 8 zwojowy o długości L. Ilość zwojów i długość wirnika-stojana a w rezultacie długość kompletnego silnika decydowały o jego kV czyli ilości obrotów na 1V dla biegu jałowego. Dodam jeszcze, że były to bardzo dobre napędy i myślę , że nadal takie są. Następcą tego silnika jest aktualnie seria B50 Competition. Dodam jeszcze, że wersja FAI miała węglową obudowę (tak jak Twój) a wersja bez dodatku "FAI" miała duralową obudowę anodowaną na kolor charakterystyczny dla silników firmy Hacker.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuje Ryszard,temat na forum,powstał dlatego,aby pozyskać informację na temat tego konkretnego egzemplarza,bo wiem tylko,że to B 50.

Opublikowano

Jaka średnica wału przekładni? Czy jest to 6mm? Na podstawie długości stojana można wnioskować, że jest to wersja "S". Może to być silnik do F5B w wersji na 27 ogniw NiCd. Proponuję wyczyścić przekładnię czyli usunąć stary smar, nałożyć nowy smar dedykowany do przekładni silników np. Hacker, Plettenberg, Reisenauer. Nie zanurzać w benzynie obudowy przekładni wraz z wałem i łożyskami lecz stary smar z zębatej bieżni usunąć mechanicznie za pomocą pędzelka o krótkim włosiu. Przed nakręceniem przekładni posmaruj gwint flanszy stojana niewielką ilością Loctite 243.  Jak chcesz więcej info to proszę na priv.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.