awiator Opublikowano 31 Października 2023 Opublikowano 31 Października 2023 Witam, motorek pozyskany od kolegi z forum, poproszę o wszelkie informacje nt tego egzemplarza, szukam inspiracji, aby sensownie go wykorzystać, pozdrawiam.
Gość Opublikowano 31 Października 2023 Opublikowano 31 Października 2023 Tutaj, od Strony 30: https://www.hacker-motor.com/daten/kataloge/Antriebsfibel-Web-07-2019.pdf Ten Twoj to chyba troche starszy model B50.
awiator Opublikowano 31 Października 2023 Autor Opublikowano 31 Października 2023 Dziękuję, każda informacja jest cenna.
Ryszard_I Opublikowano 2 Listopada 2023 Opublikowano 2 Listopada 2023 Jaki typ Twojego egzemplarza? Generalnie były to silniki 2 polowe i produkowane były w trzech długościach wirnika a co za tym idzie w trzech długościach całego zespołu silnik-przekładnia. Krótki "S", średni "L" i długi "XL". Różniły się również ilością zwojów. Przekładnia zawsze 6,7:1 - bardzo dobra i mocna. Na przykład oznaczenie B50-8L oznacza, że jest to silnik 8 zwojowy o długości L. Ilość zwojów i długość wirnika-stojana a w rezultacie długość kompletnego silnika decydowały o jego kV czyli ilości obrotów na 1V dla biegu jałowego. Dodam jeszcze, że były to bardzo dobre napędy i myślę , że nadal takie są. Następcą tego silnika jest aktualnie seria B50 Competition. Dodam jeszcze, że wersja FAI miała węglową obudowę (tak jak Twój) a wersja bez dodatku "FAI" miała duralową obudowę anodowaną na kolor charakterystyczny dla silników firmy Hacker. 1
awiator Opublikowano 2 Listopada 2023 Autor Opublikowano 2 Listopada 2023 Dziękuje Ryszard,temat na forum,powstał dlatego,aby pozyskać informację na temat tego konkretnego egzemplarza,bo wiem tylko,że to B 50.
Ryszard_I Opublikowano 2 Listopada 2023 Opublikowano 2 Listopada 2023 Zmierz długość silnika od flanszy do flanszy - bez przekładni, tylko ta część w węglowej obudowie.
Ryszard_I Opublikowano 3 Listopada 2023 Opublikowano 3 Listopada 2023 Jaka średnica wału przekładni? Czy jest to 6mm? Na podstawie długości stojana można wnioskować, że jest to wersja "S". Może to być silnik do F5B w wersji na 27 ogniw NiCd. Proponuję wyczyścić przekładnię czyli usunąć stary smar, nałożyć nowy smar dedykowany do przekładni silników np. Hacker, Plettenberg, Reisenauer. Nie zanurzać w benzynie obudowy przekładni wraz z wałem i łożyskami lecz stary smar z zębatej bieżni usunąć mechanicznie za pomocą pędzelka o krótkim włosiu. Przed nakręceniem przekładni posmaruj gwint flanszy stojana niewielką ilością Loctite 243. Jak chcesz więcej info to proszę na priv.
Rekomendowane odpowiedzi