awiator Posted October 31 Share Posted October 31 Witam, motorek pozyskany od kolegi z forum, poproszę o wszelkie informacje nt tego egzemplarza, szukam inspiracji, aby sensownie go wykorzystać, pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.jaro Posted October 31 Share Posted October 31 Tutaj, od Strony 30: https://www.hacker-motor.com/daten/kataloge/Antriebsfibel-Web-07-2019.pdf Ten Twoj to chyba troche starszy model B50. Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiator Posted October 31 Author Share Posted October 31 Dziękuję, każda informacja jest cenna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard_I Posted November 2 Share Posted November 2 Jaki typ Twojego egzemplarza? Generalnie były to silniki 2 polowe i produkowane były w trzech długościach wirnika a co za tym idzie w trzech długościach całego zespołu silnik-przekładnia. Krótki "S", średni "L" i długi "XL". Różniły się również ilością zwojów. Przekładnia zawsze 6,7:1 - bardzo dobra i mocna. Na przykład oznaczenie B50-8L oznacza, że jest to silnik 8 zwojowy o długości L. Ilość zwojów i długość wirnika-stojana a w rezultacie długość kompletnego silnika decydowały o jego kV czyli ilości obrotów na 1V dla biegu jałowego. Dodam jeszcze, że były to bardzo dobre napędy i myślę , że nadal takie są. Następcą tego silnika jest aktualnie seria B50 Competition. Dodam jeszcze, że wersja FAI miała węglową obudowę (tak jak Twój) a wersja bez dodatku "FAI" miała duralową obudowę anodowaną na kolor charakterystyczny dla silników firmy Hacker. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiator Posted November 2 Author Share Posted November 2 Dziękuje Ryszard,temat na forum,powstał dlatego,aby pozyskać informację na temat tego konkretnego egzemplarza,bo wiem tylko,że to B 50. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard_I Posted November 2 Share Posted November 2 Zmierz długość silnika od flanszy do flanszy - bez przekładni, tylko ta część w węglowej obudowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiator Posted November 3 Author Share Posted November 3 50mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard_I Posted November 3 Share Posted November 3 Jaka średnica wału przekładni? Czy jest to 6mm? Na podstawie długości stojana można wnioskować, że jest to wersja "S". Może to być silnik do F5B w wersji na 27 ogniw NiCd. Proponuję wyczyścić przekładnię czyli usunąć stary smar, nałożyć nowy smar dedykowany do przekładni silników np. Hacker, Plettenberg, Reisenauer. Nie zanurzać w benzynie obudowy przekładni wraz z wałem i łożyskami lecz stary smar z zębatej bieżni usunąć mechanicznie za pomocą pędzelka o krótkim włosiu. Przed nakręceniem przekładni posmaruj gwint flanszy stojana niewielką ilością Loctite 243. Jak chcesz więcej info to proszę na priv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts