Jump to content

Hacker B50 FAI


awiator
 Share

Recommended Posts

IMG_20231031_110330.thumb.jpg.d1f8e676a21e29700854ace0cc5a9e78.jpgWitam, motorek pozyskany od kolegi z forum, poproszę o wszelkie informacje nt tego egzemplarza, szukam inspiracji, aby sensownie go wykorzystać, pozdrawiam. IMG_20231031_104008.thumb.jpg.8055809049bb0ecbb77371637de2111a.jpgIMG_20231031_104132.thumb.jpg.c769bee7a086e69570b52ee9256437f1.jpgIMG_20231031_104231.thumb.jpg.b38eecdf2f4f2b91ce2466fd3720dedc.jpgIMG_20231031_104307.thumb.jpg.5f36172bffb4ce4f2fec95944ed5ea27.jpgIMG_20231031_104348.thumb.jpg.9837f5aadbb1ab3c9bc819fd28b95198.jpg

IMG_20231031_104132.jpg

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jaki typ Twojego egzemplarza? Generalnie były to silniki 2 polowe i produkowane były w trzech długościach wirnika a co za tym idzie w trzech długościach całego zespołu silnik-przekładnia. Krótki "S", średni "L" i długi "XL". Różniły się również ilością zwojów. Przekładnia zawsze 6,7:1 - bardzo dobra i mocna. Na przykład oznaczenie B50-8L oznacza, że jest to silnik 8 zwojowy o długości L. Ilość zwojów i długość wirnika-stojana a w rezultacie długość kompletnego silnika decydowały o jego kV czyli ilości obrotów na 1V dla biegu jałowego. Dodam jeszcze, że były to bardzo dobre napędy i myślę , że nadal takie są. Następcą tego silnika jest aktualnie seria B50 Competition. Dodam jeszcze, że wersja FAI miała węglową obudowę (tak jak Twój) a wersja bez dodatku "FAI" miała duralową obudowę anodowaną na kolor charakterystyczny dla silników firmy Hacker.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jaka średnica wału przekładni? Czy jest to 6mm? Na podstawie długości stojana można wnioskować, że jest to wersja "S". Może to być silnik do F5B w wersji na 27 ogniw NiCd. Proponuję wyczyścić przekładnię czyli usunąć stary smar, nałożyć nowy smar dedykowany do przekładni silników np. Hacker, Plettenberg, Reisenauer. Nie zanurzać w benzynie obudowy przekładni wraz z wałem i łożyskami lecz stary smar z zębatej bieżni usunąć mechanicznie za pomocą pędzelka o krótkim włosiu. Przed nakręceniem przekładni posmaruj gwint flanszy stojana niewielką ilością Loctite 243.  Jak chcesz więcej info to proszę na priv.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.