Skocz do zawartości

TwinJet - zapomniany Jet od Multiplex'a


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Cóż... ostatnio coś mnie wzięło na jety. Chciałem kupić coś z epp (tu się od razu nasuwa firma -Multiplex), bo trochę już latam, ale akurat w tych rodzajach modeli mam małe doświadczenie.

Do wyboru miałem:

- MicroJet - bardzo trudny jet w pilotażu, b. szybki i zwrotny - odpada

- FunJet - każdy go ma xD -odpada (oczywiście nie tylko z tego powodu :wink: )

- Twister - b. drogi - odpada

- TwinJet - już go nie produkują(coś innego), podoba mi się i spełnia wszystkie inne kryteria...

W sumie chyba nie mam racjonalnego wytłumaczenia dlaczego akurat padło na TwnJet'a - poprostu mi się podoba, a widziałem filmiki i wiem, że potrafi też latać w miarę wolno (na początek).

W każdym razie klamka już zapadła i właśnie ten model jest w drodze do mnie :jupi: .

Teraz kilka danych (kopiuj, wklej :P ale żeby nie było, że nie podałem :P)

 

Dane techniczne:

 

* rozpiętość 910 mm.

* długość 802 mm.

* powierzchnia skrzydeł 25,5 dm2

* obciążenie skrzydła 36 g/dm

* waga od 900 g. w zależności od wyposażenia.

 

Przewidywane wyposażenie:

Odbiornik: Ar6000

Napęd: Narazie fabryczny (czyli 2x 480)

Regiel: Komputronic Sun3000 (30A)

Aku: Zippy-Ec 1800mAh 3S1P 20C

 

Ale się rozpisałem... no, ale modelarstwo to hobby dla cierpliwych :P

No i pytanie:

Czy ktoś już miał do czynienia z tym modelem ?? Co uważacie na jego temat ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestawienie brzmi sensownie (choć aż by się prosiło, żeby silniki dać bezszczotkowe - lżejsze i sprawniejsze).

zwróć uwagę na wyważenie - bedziesz miał dwa dość ciężkie silniki przy krawędzi spływu a pakiet jest lżejszy niż przewidział producent.

regulator jest oczywiście ciut innej firmy ;) ten "Komput" pewnie się wpisał odruchowo. O ile pamiętam model Sun nie jest dedykowany do li-poly, więc musisz się mocno pilnować, żeby ich nie zakatować przez nadmierne rozładowanie.

 

No i ważna sprawa przy starcie - duża prędkość początkowa, czyli silny wyrzut.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam model Sun nie jest dedykowany do li-poly

Otóż jest... albo facet na aukcji mnie wrobił... Ale wylatałem na tym regulatorze ładnych parę pakietów i nic się nie działo. (Po każdym rozładowaniu i naładowaniu sprawdzam Voltarz)

 

A teraz po kolei:

Co do silników - to narazie nie mam kasy, żeby kupować 2x silnik i regiel. a z resztą myślę, żeby jeśli chodzi o moc to narazie zestaw fabryczny mi wystarczy.

A wyważenie - zobaczy się jak już będzie złożony (jutro powinien już u mnie być :jupi:), mam też cięższe pakiety np. 3S 4000mAh

 

No i ważna sprawa przy starcie - duża prędkość początkowa, czyli silny wyrzut.

A tak, przygotowałem się do przygody z jetami i poczytałem kilka tematów. Ale to nie będzie żadem problem, bo latać zawsze chodzimy we 2 (ja i mój tata), także damy radę :wink:

 

P.S - Oczywiście Regulator to Kontronik, taki błąd z pośpiechu :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nowsza wersja Suna niż ja miałem. (dlatego tez pisałem "o ile pamiętam"). Sun 3002 plus (aktualny model) na pewno jest przystosowany. http://kontronik.com/index2.php?option=com_content&task=view&id=101&pop=1&page=0&Itemid=1

 

Śmigła też pewnie z zestawu "białe łyżeczki Gunthera" - pamiętaj o obróceniu ich "do tyłu" (w instrukcji jest to opisane, ale niektórzy tego nie robią, a wtedy z ciągiem jest kiepsko.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na bank "białe łyżeczki Gunthera", ale na sam początek nie będę nic zmieniał... wolę (w modelarstwie) robić wszystko schodkami - po kolei.

Może potem, najpierw śmigła (myślę o 2x 5.5x5.5 APC) a potem kiedyś silniczki wymienię.

a wtedy z ciągiem jest kiepsko.

Dobre :wink:

Dzięki, za wszystkie rady, im ich więcej tym lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, pomijając kasę. Po co mi OD RAZU bezszczotki ?? Jak już mówiłem - po kolei.

Najpierw poleci na fabrycznym napędzie xD ( może jestem głupio uparty, ale wierzę, że to ma sens, bo wydaje się logiczne)

Edit:

Kurcze... właśnie się dowiedziałem, że niestety, ale paczka zostanie do mnie dostarczona dopiero jutro :evil: .... no, ale coż...jak już mówiłem:

no, ale modelarstwo to hobby dla cierpliwych :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj doszła do mnie tajemnicza paczka :wink:

album_pic.php?pic_id=1407

Po upewnieniu się, że w środku nic nie tyka. Zabrałem się za rozpakowywanie...kiedy się uporałem z starannie przyklejoną taśmą, okazało się (całkowicie niespodziewanie :wink: ), że to TwinJet :jupi: :jupi: :jupi:

album_pic.php?pic_id=1408

 

W kartonie znalazłem to :

album_pic.php?pic_id=1409

Oczywiście były jeszcze naklejki i instrukcja.

Model jak przystało na Multiplex'a został świetnie zrobiony, części są idealnie spasowanie i w ogóle narazie nie doszukałem się żadnego minusa :twisted:

Tutaj jeszcze jedna fotka - 2x silniki klasy 480 i 2x śmigła Gunthera 5x4

album_pic.php?pic_id=1410

Dzisiaj jakoś nie mam weny twórczej, więc chyba model zostanie, tak jak jest... w razie jakby mi się coś odwidziało na pewno zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po dość długiej przerwie.

Wiem, że trochę to trwało, ale model jest już gotowy...

Tak się prezentuje RTF:

album_pic.php?pic_id=1457

A to znajdziemy pod kabinką:

album_pic.php?pic_id=1459

W sumie to model czeka na dobrą pogodę... to mój pierwszy model tego typu więc czekam na niemalże idealną :P

Mam jeden problem, który chciałbym rozwiązać przed oblotem, a mianowicie:

Czy wysokości lotek przy "skręcaniu" mają być zróżnicowane, czy na tych samych wychyleniach z obu stron ?? No i jakie wychylenia są optymalne ?? Narazie są ustawione maksymalne...

 

A poza tym, jeszcze jedna ciekawostka:

Po co do silnika miałem przylutowywać TO ?? (nawet nie nam nazwy xD )

album_pic.php?pic_id=1456

Wiem tylko, że to ma coś wspólnego z zakłuceniami.

Z góry dzięki za odpowiedzi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Nie jestem jakims wielkim specjalista od jet-ow (na tym forum kilku jest, mysle, ze sie odezwa), ale kilkoma podobnymi modelami dane mi bylo latac. Zawsze programowalem troche wiecej na "-"niz na "+" czyli w dol, jesli chodzi o funkcje lotek. Wychylenia "wysokosci" raczej minimalne. W praktyce, jezeli model jest dobrze wywazony wystarczy ok. 5mm.

Latanie takimi modelami to frajda, ale trzeba, szczegolnie na poczatku bardzo uwazac co sie robi i nie odlatywac zbyt daleko. Przy byle bledzie w pilotazu, model potrafi wywinac czasami jakas dziwna figure, wiadomo jak zakonczona :( .

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeden problem, który chciałbym rozwiązać przed oblotem, a mianowicie:

Czy wysokości lotek przy "skręcaniu" mają być zróżnicowane, czy na tych samych wychyleniach z obu stron ?? No i jakie wychylenia są optymalne ?? Narazie są ustawione maksymalne..

Mógłbyś precyzyjniej się wyrazić o co chodzi?

Musisz użyć miksera delta, więc wysokości lotek przy skręcaniu będą na pewno zróżnicowane.

Czy masz na myśli jakieś dodatkowe ustawienia maksymalnych wychyleń serw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalne wychylenia w takim modelu to proszenie sie o problemy 8)

Podaj w mm te wychylenia dla wysokosci i lotek.

Najlepiej jezeli ustawisz sobie D/R na wysokosc 4mm i 6mm,a na lotki - no coz tu mozesz poszalec - na poczatek 10mm i 15 mm - pozniej regulacja jak juz sie wlatasz w model - wielkosc wychylen zalezy od sposobu latania - jak chcesz szybkie przeloty bez zadnych fikolkow to male - do "akrobacji" wieksze.

Moj kolega bawil sie jeszcze w Twinie w sterowanie ciagiem pod dragiem kierunku ale po kilku lotach odpuscil ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... Wcześniej latałem z 400 beż tych kondensatorów i nic mi nie świrowało

W 400tkach zwykle były montowane kondensatory wewnątrz obudowy. Być może w tych 480tkach też są (kilka lat już nie zażywałem szczotkowca). Ale zdublowanie nie zaszkodzi, a brak faktycznie może naprawdę skutecznie kłócić odbiornik.

 

Wychylenia - te, które są opisane w instrukcji są OK. Jeśli aparatura pozwala na ustawienie expo - warto to zrobić.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kurcze... już tyle czasu minęło a model jeszcze nie był w powietrzu... (Różne powody, ale główny brak czasu)

Chciałem oblotu dokonać dzisiaj. No więc naładowałem pakiet, i wziąłem się za ustawianie wszystkiego na aparaturze (na swojej mam już od dawna, ale z powodów technicznych niestety musiałem się przesiąść na mx-12 mojego taty). I kiedy sprawdziłem silniki.. spotkała mnie przykra niespodzianka.

Na pakiecie LiPo 3S naładowanym na maxa, model nie ma w ogóle ciągu( no wiece o co chodzi). Z ręki mi się w ogóle nie wyrywa... położyłem go na podłodze i chciałem się przejechać, ale to też się okazało "Mission Impossible". Wątpię, w to że tak ma być... no chyba, że czegoś nie wiem.

 

Jakieś sugestie ??

 

Bieguny oczywiście sprawdzone i śmigła przełożone wg instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do latania 3D mam innego modele :P

 

Ale ten model nie ma nawet siły na ruszenie się o cm na podłodze (na pełnym gazie)... więc to chyba jest coś nie tak. A co miałoby mi dać połączenie silników szeregowo ??? Bo nie chcę niczego robić na "ślepego", bo z założenia ten model nie miał być do eksperymentów.

 

A w waszych jetach jest tak, że jak włączycie silniki na maxa to model sam się aż rwie, czy jest tak jak u mnie ?? Tutaj pytanie szczególnie do mammutha, bo widział TwinJeta na żywo w akcji i mógłby powiedzieć jak było w tamtym przypadku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj pytanie szczególnie do mammutha, bo widział TwinJeta na żywo w akcji i mógłby powiedzieć jak było w tamtym przypadku...

Wyrywal sie - gaz na max - lekki wyrzut do przodu i model pionowo w gore - ale ...

... ten widziany przeze mnie mial naped bezszczotkowy ale nawet nie pytaj jaki - watpie aby wlasciciel pamietal :P - model generalnie powinien sie slizgac po podlodze - nawet moj poczciwy EG na fabrycznej 400 na pol gazu i wprost odlecial ze stolu...

Sprawdz czy Ci sie nie slizgaja smigla - moga byc luzne, sprawdz takze czy smigla nie sa odwrotnie zalozone ;)

Co do podlaczenia zasilania - odlacz jeden silnik i sprawdz czy drugi chodzi - bo byc moze jakims cudem sa szeregowo ;)

Jezeli masz mozliwosc to zmierz ciag statyczny i predkosc strumienia zasmiglowego oraz pobor pradu.

Jezeli masz mozliwosc to zrob zdjecie elektroniki - jak to dokladnie wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki podpowiedziom mammutha, TwinJet może śpiewać "I got a power" :jupi: .

Śmigła się ślizgały (najwyraźniej następstwo odwrócenia śmigła na piaście , bo w MM nie miałem tego problemu), ale 2 krople CA załatwiły sprawę. Teraz model aż się wyrywa z rąk, czyli jest pożądany efekt :D:D:D

Wielkie dzięki, już szykuję kamerę i kamerzystę i myślę, że jutro będzie oblot :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.