Skocz do zawartości

TwinJet - zapomniany Jet od Multiplex'a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Cóż... ostatnio coś mnie wzięło na jety. Chciałem kupić coś z epp (tu się od razu nasuwa firma -Multiplex), bo trochę już latam, ale akurat w tych rodzajach modeli mam małe doświadczenie.

Do wyboru miałem:

- MicroJet - bardzo trudny jet w pilotażu, b. szybki i zwrotny - odpada

- FunJet - każdy go ma xD -odpada (oczywiście nie tylko z tego powodu :wink: )

- Twister - b. drogi - odpada

- TwinJet - już go nie produkują(coś innego), podoba mi się i spełnia wszystkie inne kryteria...

W sumie chyba nie mam racjonalnego wytłumaczenia dlaczego akurat padło na TwnJet'a - poprostu mi się podoba, a widziałem filmiki i wiem, że potrafi też latać w miarę wolno (na początek).

W każdym razie klamka już zapadła i właśnie ten model jest w drodze do mnie :jupi: .

Teraz kilka danych (kopiuj, wklej :P ale żeby nie było, że nie podałem :P)

 

Dane techniczne:

 

* rozpiętość 910 mm.

* długość 802 mm.

* powierzchnia skrzydeł 25,5 dm2

* obciążenie skrzydła 36 g/dm

* waga od 900 g. w zależności od wyposażenia.

 

Przewidywane wyposażenie:

Odbiornik: Ar6000

Napęd: Narazie fabryczny (czyli 2x 480)

Regiel: Komputronic Sun3000 (30A)

Aku: Zippy-Ec 1800mAh 3S1P 20C

 

Ale się rozpisałem... no, ale modelarstwo to hobby dla cierpliwych :P

No i pytanie:

Czy ktoś już miał do czynienia z tym modelem ?? Co uważacie na jego temat ??

Opublikowano

zestawienie brzmi sensownie (choć aż by się prosiło, żeby silniki dać bezszczotkowe - lżejsze i sprawniejsze).

zwróć uwagę na wyważenie - bedziesz miał dwa dość ciężkie silniki przy krawędzi spływu a pakiet jest lżejszy niż przewidział producent.

regulator jest oczywiście ciut innej firmy ;) ten "Komput" pewnie się wpisał odruchowo. O ile pamiętam model Sun nie jest dedykowany do li-poly, więc musisz się mocno pilnować, żeby ich nie zakatować przez nadmierne rozładowanie.

 

No i ważna sprawa przy starcie - duża prędkość początkowa, czyli silny wyrzut.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
O ile pamiętam model Sun nie jest dedykowany do li-poly

Otóż jest... albo facet na aukcji mnie wrobił... Ale wylatałem na tym regulatorze ładnych parę pakietów i nic się nie działo. (Po każdym rozładowaniu i naładowaniu sprawdzam Voltarz)

 

A teraz po kolei:

Co do silników - to narazie nie mam kasy, żeby kupować 2x silnik i regiel. a z resztą myślę, żeby jeśli chodzi o moc to narazie zestaw fabryczny mi wystarczy.

A wyważenie - zobaczy się jak już będzie złożony (jutro powinien już u mnie być :jupi:), mam też cięższe pakiety np. 3S 4000mAh

 

No i ważna sprawa przy starcie - duża prędkość początkowa, czyli silny wyrzut.

A tak, przygotowałem się do przygody z jetami i poczytałem kilka tematów. Ale to nie będzie żadem problem, bo latać zawsze chodzimy we 2 (ja i mój tata), także damy radę :wink:

 

P.S - Oczywiście Regulator to Kontronik, taki błąd z pośpiechu :oops:

Opublikowano

Może nowsza wersja Suna niż ja miałem. (dlatego tez pisałem "o ile pamiętam"). Sun 3002 plus (aktualny model) na pewno jest przystosowany. http://kontronik.com/index2.php?option=com_content&task=view&id=101&pop=1&page=0&Itemid=1

 

Śmigła też pewnie z zestawu "białe łyżeczki Gunthera" - pamiętaj o obróceniu ich "do tyłu" (w instrukcji jest to opisane, ale niektórzy tego nie robią, a wtedy z ciągiem jest kiepsko.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Tak, na bank "białe łyżeczki Gunthera", ale na sam początek nie będę nic zmieniał... wolę (w modelarstwie) robić wszystko schodkami - po kolei.

Może potem, najpierw śmigła (myślę o 2x 5.5x5.5 APC) a potem kiedyś silniczki wymienię.

a wtedy z ciągiem jest kiepsko.

Dobre :wink:

Dzięki, za wszystkie rady, im ich więcej tym lepiej :D

Opublikowano

No ok, pomijając kasę. Po co mi OD RAZU bezszczotki ?? Jak już mówiłem - po kolei.

Najpierw poleci na fabrycznym napędzie xD ( może jestem głupio uparty, ale wierzę, że to ma sens, bo wydaje się logiczne)

Edit:

Kurcze... właśnie się dowiedziałem, że niestety, ale paczka zostanie do mnie dostarczona dopiero jutro :evil: .... no, ale coż...jak już mówiłem:

no, ale modelarstwo to hobby dla cierpliwych :P
Opublikowano

Dzisiaj doszła do mnie tajemnicza paczka :wink:

album_pic.php?pic_id=1407

Po upewnieniu się, że w środku nic nie tyka. Zabrałem się za rozpakowywanie...kiedy się uporałem z starannie przyklejoną taśmą, okazało się (całkowicie niespodziewanie :wink: ), że to TwinJet :jupi: :jupi: :jupi:

album_pic.php?pic_id=1408

 

W kartonie znalazłem to :

album_pic.php?pic_id=1409

Oczywiście były jeszcze naklejki i instrukcja.

Model jak przystało na Multiplex'a został świetnie zrobiony, części są idealnie spasowanie i w ogóle narazie nie doszukałem się żadnego minusa :twisted:

Tutaj jeszcze jedna fotka - 2x silniki klasy 480 i 2x śmigła Gunthera 5x4

album_pic.php?pic_id=1410

Dzisiaj jakoś nie mam weny twórczej, więc chyba model zostanie, tak jak jest... w razie jakby mi się coś odwidziało na pewno zdam relację.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po dość długiej przerwie.

Wiem, że trochę to trwało, ale model jest już gotowy...

Tak się prezentuje RTF:

album_pic.php?pic_id=1457

A to znajdziemy pod kabinką:

album_pic.php?pic_id=1459

W sumie to model czeka na dobrą pogodę... to mój pierwszy model tego typu więc czekam na niemalże idealną :P

Mam jeden problem, który chciałbym rozwiązać przed oblotem, a mianowicie:

Czy wysokości lotek przy "skręcaniu" mają być zróżnicowane, czy na tych samych wychyleniach z obu stron ?? No i jakie wychylenia są optymalne ?? Narazie są ustawione maksymalne...

 

A poza tym, jeszcze jedna ciekawostka:

Po co do silnika miałem przylutowywać TO ?? (nawet nie nam nazwy xD )

album_pic.php?pic_id=1456

Wiem tylko, że to ma coś wspólnego z zakłuceniami.

Z góry dzięki za odpowiedzi !

Opublikowano

Aha... Wcześniej latałem z 400 beż tych kondensatorów i nic mi nie świrowało :crazy:

A co w sprawie wychyleń ?? Jak wy latacie w swoich jetach ??

Opublikowano

Czesc

Nie jestem jakims wielkim specjalista od jet-ow (na tym forum kilku jest, mysle, ze sie odezwa), ale kilkoma podobnymi modelami dane mi bylo latac. Zawsze programowalem troche wiecej na "-"niz na "+" czyli w dol, jesli chodzi o funkcje lotek. Wychylenia "wysokosci" raczej minimalne. W praktyce, jezeli model jest dobrze wywazony wystarczy ok. 5mm.

Latanie takimi modelami to frajda, ale trzeba, szczegolnie na poczatku bardzo uwazac co sie robi i nie odlatywac zbyt daleko. Przy byle bledzie w pilotazu, model potrafi wywinac czasami jakas dziwna figure, wiadomo jak zakonczona :( .

Wojtek

Opublikowano
Mam jeden problem, który chciałbym rozwiązać przed oblotem, a mianowicie:

Czy wysokości lotek przy "skręcaniu" mają być zróżnicowane, czy na tych samych wychyleniach z obu stron ?? No i jakie wychylenia są optymalne ?? Narazie są ustawione maksymalne..

Mógłbyś precyzyjniej się wyrazić o co chodzi?

Musisz użyć miksera delta, więc wysokości lotek przy skręcaniu będą na pewno zróżnicowane.

Czy masz na myśli jakieś dodatkowe ustawienia maksymalnych wychyleń serw?

Opublikowano

Maksymalne wychylenia w takim modelu to proszenie sie o problemy 8)

Podaj w mm te wychylenia dla wysokosci i lotek.

Najlepiej jezeli ustawisz sobie D/R na wysokosc 4mm i 6mm,a na lotki - no coz tu mozesz poszalec - na poczatek 10mm i 15 mm - pozniej regulacja jak juz sie wlatasz w model - wielkosc wychylen zalezy od sposobu latania - jak chcesz szybkie przeloty bez zadnych fikolkow to male - do "akrobacji" wieksze.

Moj kolega bawil sie jeszcze w Twinie w sterowanie ciagiem pod dragiem kierunku ale po kilku lotach odpuscil ;)

Opublikowano
Aha... Wcześniej latałem z 400 beż tych kondensatorów i nic mi nie świrowało

W 400tkach zwykle były montowane kondensatory wewnątrz obudowy. Być może w tych 480tkach też są (kilka lat już nie zażywałem szczotkowca). Ale zdublowanie nie zaszkodzi, a brak faktycznie może naprawdę skutecznie kłócić odbiornik.

 

Wychylenia - te, które są opisane w instrukcji są OK. Jeśli aparatura pozwala na ustawienie expo - warto to zrobić.

 

Pozdrawiam,

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kurcze... już tyle czasu minęło a model jeszcze nie był w powietrzu... (Różne powody, ale główny brak czasu)

Chciałem oblotu dokonać dzisiaj. No więc naładowałem pakiet, i wziąłem się za ustawianie wszystkiego na aparaturze (na swojej mam już od dawna, ale z powodów technicznych niestety musiałem się przesiąść na mx-12 mojego taty). I kiedy sprawdziłem silniki.. spotkała mnie przykra niespodzianka.

Na pakiecie LiPo 3S naładowanym na maxa, model nie ma w ogóle ciągu( no wiece o co chodzi). Z ręki mi się w ogóle nie wyrywa... położyłem go na podłodze i chciałem się przejechać, ale to też się okazało "Mission Impossible". Wątpię, w to że tak ma być... no chyba, że czegoś nie wiem.

 

Jakieś sugestie ??

 

Bieguny oczywiście sprawdzone i śmigła przełożone wg instrukcji.

Opublikowano

No, ciągu "do latania 3D" to z 480tek bez przekładni na pewno nie wydusisz, ale jeśli jest zatrważająco mały, to może ... połączyłeś silniki szeregowo ?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Ja do latania 3D mam innego modele :P

 

Ale ten model nie ma nawet siły na ruszenie się o cm na podłodze (na pełnym gazie)... więc to chyba jest coś nie tak. A co miałoby mi dać połączenie silników szeregowo ??? Bo nie chcę niczego robić na "ślepego", bo z założenia ten model nie miał być do eksperymentów.

 

A w waszych jetach jest tak, że jak włączycie silniki na maxa to model sam się aż rwie, czy jest tak jak u mnie ?? Tutaj pytanie szczególnie do mammutha, bo widział TwinJeta na żywo w akcji i mógłby powiedzieć jak było w tamtym przypadku...

Opublikowano
Tutaj pytanie szczególnie do mammutha, bo widział TwinJeta na żywo w akcji i mógłby powiedzieć jak było w tamtym przypadku...

Wyrywal sie - gaz na max - lekki wyrzut do przodu i model pionowo w gore - ale ...

... ten widziany przeze mnie mial naped bezszczotkowy ale nawet nie pytaj jaki - watpie aby wlasciciel pamietal :P - model generalnie powinien sie slizgac po podlodze - nawet moj poczciwy EG na fabrycznej 400 na pol gazu i wprost odlecial ze stolu...

Sprawdz czy Ci sie nie slizgaja smigla - moga byc luzne, sprawdz takze czy smigla nie sa odwrotnie zalozone ;)

Co do podlaczenia zasilania - odlacz jeden silnik i sprawdz czy drugi chodzi - bo byc moze jakims cudem sa szeregowo ;)

Jezeli masz mozliwosc to zmierz ciag statyczny i predkosc strumienia zasmiglowego oraz pobor pradu.

Jezeli masz mozliwosc to zrob zdjecie elektroniki - jak to dokladnie wyglada.

Opublikowano

Ok, dzięki podpowiedziom mammutha, TwinJet może śpiewać "I got a power" :jupi: .

Śmigła się ślizgały (najwyraźniej następstwo odwrócenia śmigła na piaście , bo w MM nie miałem tego problemu), ale 2 krople CA załatwiły sprawę. Teraz model aż się wyrywa z rąk, czyli jest pożądany efekt :D:D:D

Wielkie dzięki, już szykuję kamerę i kamerzystę i myślę, że jutro będzie oblot :jupi:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.