jary14 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam. Cóż... ostatnio coś mnie wzięło na jety. Chciałem kupić coś z epp (tu się od razu nasuwa firma -Multiplex), bo trochę już latam, ale akurat w tych rodzajach modeli mam małe doświadczenie. Do wyboru miałem: - MicroJet - bardzo trudny jet w pilotażu, b. szybki i zwrotny - odpada - FunJet - każdy go ma xD -odpada (oczywiście nie tylko z tego powodu :wink: ) - Twister - b. drogi - odpada - TwinJet - już go nie produkują(coś innego), podoba mi się i spełnia wszystkie inne kryteria... W sumie chyba nie mam racjonalnego wytłumaczenia dlaczego akurat padło na TwnJet'a - poprostu mi się podoba, a widziałem filmiki i wiem, że potrafi też latać w miarę wolno (na początek). W każdym razie klamka już zapadła i właśnie ten model jest w drodze do mnie :jupi: . Teraz kilka danych (kopiuj, wklej ale żeby nie było, że nie podałem ) Dane techniczne: * rozpiętość 910 mm. * długość 802 mm. * powierzchnia skrzydeł 25,5 dm2 * obciążenie skrzydła 36 g/dm * waga od 900 g. w zależności od wyposażenia. Przewidywane wyposażenie: Odbiornik: Ar6000 Napęd: Narazie fabryczny (czyli 2x 480) Regiel: Komputronic Sun3000 (30A) Aku: Zippy-Ec 1800mAh 3S1P 20C Ale się rozpisałem... no, ale modelarstwo to hobby dla cierpliwych No i pytanie: Czy ktoś już miał do czynienia z tym modelem ?? Co uważacie na jego temat ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 zestawienie brzmi sensownie (choć aż by się prosiło, żeby silniki dać bezszczotkowe - lżejsze i sprawniejsze). zwróć uwagę na wyważenie - bedziesz miał dwa dość ciężkie silniki przy krawędzi spływu a pakiet jest lżejszy niż przewidział producent. regulator jest oczywiście ciut innej firmy ten "Komput" pewnie się wpisał odruchowo. O ile pamiętam model Sun nie jest dedykowany do li-poly, więc musisz się mocno pilnować, żeby ich nie zakatować przez nadmierne rozładowanie. No i ważna sprawa przy starcie - duża prędkość początkowa, czyli silny wyrzut. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 O ile pamiętam model Sun nie jest dedykowany do li-poly Otóż jest... albo facet na aukcji mnie wrobił... Ale wylatałem na tym regulatorze ładnych parę pakietów i nic się nie działo. (Po każdym rozładowaniu i naładowaniu sprawdzam Voltarz) A teraz po kolei: Co do silników - to narazie nie mam kasy, żeby kupować 2x silnik i regiel. a z resztą myślę, żeby jeśli chodzi o moc to narazie zestaw fabryczny mi wystarczy. A wyważenie - zobaczy się jak już będzie złożony (jutro powinien już u mnie być :jupi:), mam też cięższe pakiety np. 3S 4000mAh No i ważna sprawa przy starcie - duża prędkość początkowa, czyli silny wyrzut. A tak, przygotowałem się do przygody z jetami i poczytałem kilka tematów. Ale to nie będzie żadem problem, bo latać zawsze chodzimy we 2 (ja i mój tata), także damy radę :wink: P.S - Oczywiście Regulator to Kontronik, taki błąd z pośpiechu :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Może nowsza wersja Suna niż ja miałem. (dlatego tez pisałem "o ile pamiętam"). Sun 3002 plus (aktualny model) na pewno jest przystosowany. http://kontronik.com/index2.php?option=com_content&task=view&id=101&pop=1&page=0&Itemid=1 Śmigła też pewnie z zestawu "białe łyżeczki Gunthera" - pamiętaj o obróceniu ich "do tyłu" (w instrukcji jest to opisane, ale niektórzy tego nie robią, a wtedy z ciągiem jest kiepsko. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Tak, na bank "białe łyżeczki Gunthera", ale na sam początek nie będę nic zmieniał... wolę (w modelarstwie) robić wszystko schodkami - po kolei. Może potem, najpierw śmigła (myślę o 2x 5.5x5.5 APC) a potem kiedyś silniczki wymienię. a wtedy z ciągiem jest kiepsko. Dobre :wink: Dzięki, za wszystkie rady, im ich więcej tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Czy jednak nie uważasz że zakup 2 regulatorów po 10$ i 2 silników po 20$ to duży wydatek ?? Ja bym poczekał i dokupił BL ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 No ok, pomijając kasę. Po co mi OD RAZU bezszczotki ?? Jak już mówiłem - po kolei. Najpierw poleci na fabrycznym napędzie xD ( może jestem głupio uparty, ale wierzę, że to ma sens, bo wydaje się logiczne) Edit: Kurcze... właśnie się dowiedziałem, że niestety, ale paczka zostanie do mnie dostarczona dopiero jutro :evil: .... no, ale coż...jak już mówiłem: no, ale modelarstwo to hobby dla cierpliwych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Dzisiaj doszła do mnie tajemnicza paczka :wink: Po upewnieniu się, że w środku nic nie tyka. Zabrałem się za rozpakowywanie...kiedy się uporałem z starannie przyklejoną taśmą, okazało się (całkowicie niespodziewanie :wink: ), że to TwinJet :jupi: :jupi: :jupi: W kartonie znalazłem to : Oczywiście były jeszcze naklejki i instrukcja. Model jak przystało na Multiplex'a został świetnie zrobiony, części są idealnie spasowanie i w ogóle narazie nie doszukałem się żadnego minusa :twisted: Tutaj jeszcze jedna fotka - 2x silniki klasy 480 i 2x śmigła Gunthera 5x4 Dzisiaj jakoś nie mam weny twórczej, więc chyba model zostanie, tak jak jest... w razie jakby mi się coś odwidziało na pewno zdam relację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witam po dość długiej przerwie. Wiem, że trochę to trwało, ale model jest już gotowy... Tak się prezentuje RTF: A to znajdziemy pod kabinką: W sumie to model czeka na dobrą pogodę... to mój pierwszy model tego typu więc czekam na niemalże idealną Mam jeden problem, który chciałbym rozwiązać przed oblotem, a mianowicie: Czy wysokości lotek przy "skręcaniu" mają być zróżnicowane, czy na tych samych wychyleniach z obu stron ?? No i jakie wychylenia są optymalne ?? Narazie są ustawione maksymalne... A poza tym, jeszcze jedna ciekawostka: Po co do silnika miałem przylutowywać TO ?? (nawet nie nam nazwy xD ) Wiem tylko, że to ma coś wspólnego z zakłuceniami. Z góry dzięki za odpowiedzi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Są to kondensatory przeciwzakłóceniowe aby ci odbiornik nie wariował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Aha... Wcześniej latałem z 400 beż tych kondensatorów i nic mi nie świrowało :crazy: A co w sprawie wychyleń ?? Jak wy latacie w swoich jetach ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Czesc Nie jestem jakims wielkim specjalista od jet-ow (na tym forum kilku jest, mysle, ze sie odezwa), ale kilkoma podobnymi modelami dane mi bylo latac. Zawsze programowalem troche wiecej na "-"niz na "+" czyli w dol, jesli chodzi o funkcje lotek. Wychylenia "wysokosci" raczej minimalne. W praktyce, jezeli model jest dobrze wywazony wystarczy ok. 5mm. Latanie takimi modelami to frajda, ale trzeba, szczegolnie na poczatku bardzo uwazac co sie robi i nie odlatywac zbyt daleko. Przy byle bledzie w pilotazu, model potrafi wywinac czasami jakas dziwna figure, wiadomo jak zakonczona . Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Mam jeden problem, który chciałbym rozwiązać przed oblotem, a mianowicie:Czy wysokości lotek przy "skręcaniu" mają być zróżnicowane, czy na tych samych wychyleniach z obu stron ?? No i jakie wychylenia są optymalne ?? Narazie są ustawione maksymalne.. Mógłbyś precyzyjniej się wyrazić o co chodzi? Musisz użyć miksera delta, więc wysokości lotek przy skręcaniu będą na pewno zróżnicowane. Czy masz na myśli jakieś dodatkowe ustawienia maksymalnych wychyleń serw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Maksymalne wychylenia w takim modelu to proszenie sie o problemy 8) Podaj w mm te wychylenia dla wysokosci i lotek. Najlepiej jezeli ustawisz sobie D/R na wysokosc 4mm i 6mm,a na lotki - no coz tu mozesz poszalec - na poczatek 10mm i 15 mm - pozniej regulacja jak juz sie wlatasz w model - wielkosc wychylen zalezy od sposobu latania - jak chcesz szybkie przeloty bez zadnych fikolkow to male - do "akrobacji" wieksze. Moj kolega bawil sie jeszcze w Twinie w sterowanie ciagiem pod dragiem kierunku ale po kilku lotach odpuscil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Aha... Wcześniej latałem z 400 beż tych kondensatorów i nic mi nie świrowało W 400tkach zwykle były montowane kondensatory wewnątrz obudowy. Być może w tych 480tkach też są (kilka lat już nie zażywałem szczotkowca). Ale zdublowanie nie zaszkodzi, a brak faktycznie może naprawdę skutecznie kłócić odbiornik. Wychylenia - te, które są opisane w instrukcji są OK. Jeśli aparatura pozwala na ustawienie expo - warto to zrobić. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Kurcze... już tyle czasu minęło a model jeszcze nie był w powietrzu... (Różne powody, ale główny brak czasu) Chciałem oblotu dokonać dzisiaj. No więc naładowałem pakiet, i wziąłem się za ustawianie wszystkiego na aparaturze (na swojej mam już od dawna, ale z powodów technicznych niestety musiałem się przesiąść na mx-12 mojego taty). I kiedy sprawdziłem silniki.. spotkała mnie przykra niespodzianka. Na pakiecie LiPo 3S naładowanym na maxa, model nie ma w ogóle ciągu( no wiece o co chodzi). Z ręki mi się w ogóle nie wyrywa... położyłem go na podłodze i chciałem się przejechać, ale to też się okazało "Mission Impossible". Wątpię, w to że tak ma być... no chyba, że czegoś nie wiem. Jakieś sugestie ?? Bieguny oczywiście sprawdzone i śmigła przełożone wg instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 No, ciągu "do latania 3D" to z 480tek bez przekładni na pewno nie wydusisz, ale jeśli jest zatrważająco mały, to może ... połączyłeś silniki szeregowo ? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ja do latania 3D mam innego modele Ale ten model nie ma nawet siły na ruszenie się o cm na podłodze (na pełnym gazie)... więc to chyba jest coś nie tak. A co miałoby mi dać połączenie silników szeregowo ??? Bo nie chcę niczego robić na "ślepego", bo z założenia ten model nie miał być do eksperymentów. A w waszych jetach jest tak, że jak włączycie silniki na maxa to model sam się aż rwie, czy jest tak jak u mnie ?? Tutaj pytanie szczególnie do mammutha, bo widział TwinJeta na żywo w akcji i mógłby powiedzieć jak było w tamtym przypadku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Tutaj pytanie szczególnie do mammutha, bo widział TwinJeta na żywo w akcji i mógłby powiedzieć jak było w tamtym przypadku... Wyrywal sie - gaz na max - lekki wyrzut do przodu i model pionowo w gore - ale ... ... ten widziany przeze mnie mial naped bezszczotkowy ale nawet nie pytaj jaki - watpie aby wlasciciel pamietal - model generalnie powinien sie slizgac po podlodze - nawet moj poczciwy EG na fabrycznej 400 na pol gazu i wprost odlecial ze stolu... Sprawdz czy Ci sie nie slizgaja smigla - moga byc luzne, sprawdz takze czy smigla nie sa odwrotnie zalozone Co do podlaczenia zasilania - odlacz jeden silnik i sprawdz czy drugi chodzi - bo byc moze jakims cudem sa szeregowo Jezeli masz mozliwosc to zmierz ciag statyczny i predkosc strumienia zasmiglowego oraz pobor pradu. Jezeli masz mozliwosc to zrob zdjecie elektroniki - jak to dokladnie wyglada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ok, dzięki podpowiedziom mammutha, TwinJet może śpiewać "I got a power" :jupi: . Śmigła się ślizgały (najwyraźniej następstwo odwrócenia śmigła na piaście , bo w MM nie miałem tego problemu), ale 2 krople CA załatwiły sprawę. Teraz model aż się wyrywa z rąk, czyli jest pożądany efekt Wielkie dzięki, już szykuję kamerę i kamerzystę i myślę, że jutro będzie oblot :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.