JADAR62 Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca Każdy posiadacz tej pomocnej frezarki spotka się w końcu z problemem zbyt małego uchwytu. Wiele rodzajów frezów nie da sie użyć. Wszyskie większe od średnicy 3.2 mm będą niedostępne. Znalazłem w necie na to sposób. Rozwiązaniem jest wymiana wału głównego. Tak wyglądają obydwa wały: Wał z prawej strony ma zacisk o rozmiarze R11. Daje możliwość osadzenia frezu do średnicy 8 mm. Stosując tuleje zaciskowe, można zamontować dowolne wiertła i frezy. Dodatkowo zamontowałem łożyska hybrydowe (ceramiczne) 6800. Dla chcących podjąć się takiej konwersji podpowiem, że w moim przypadku łożyska było bardzo trudno wymiontować. Bez specjalistycznego ściągacza się nie obyło. Górne łożysko wychodzi do góry, a dolne do dołu. Wał jest dostępny na stronie: https://www.usovo.de/p/tuningspindel-fuer-proxxon-mf70-mit-einer-seriennr-groesser-als-22852 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikołaj 1977 Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca A próbowałeś ściągać te łożysko na prasie ! o wiele szybciej by poszło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 13 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca Nie wiem o jakiej prasie kolega mówi. Tu nie chodzi o zdjęcie łożyska z wału, tylko o wyjęcie z tuleji. Na zdjęciu powyżej pokazałem łożysko po zdjęciu, jeszcze na ściągaczu. Trudnością, jest, to, że łożyska są umieszczone w otworze, a pomiędzy nimi jest dodatkowa tuleja dystansowa ustawiona praktycznie bez luzu. Widać ją na zdjęciu z lewej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 13 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Jeśli tuleja 107 jest tylko dystansową między dwoma wewnętrznymi bieżniami łożysk 103/103, to zakładając, że otwór w korpusie 106 pod łożyska nie jest stopniowany, po wyciagnięciu pierścieni zabezpieczających(rozprężnych jak mniemam) 105 i 114, łożyska można przebić naciskając/pobijając od góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikołaj 1977 Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca W dniu 13.03.2024 o 10:47, Mikołaj 1977 napisał: A próbowałeś ściągać te łożysko na prasie ! o wiele szybciej by poszło . 7 godzin temu, RomanJ4 napisał: Jeśli tuleja 107 jest tylko dystansową między dwoma wewnętrznymi bieżniami łożysk 103/103, to zakładając, że otwór w korpusie 106 pod łożyska nie jest stopniowany, po wyciagnięciu pierścieni zabezpieczających(rozprężnych jak mniemam) 105 i 114, łożyska można przebić naciskając/pobijając od góry. Właśnie oto chodziło , przedmówca bardzo to szczegółowo opisał , ja tylko napisałem o prasie hydraulicznej do ściągania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca Otwór jest stopniowany. Górne łożysko trzeba wyjąć do góry, a dolne do dołu. Tuleja dystansowa wchodzi z obydwu stron. Więc, żadna prasa. Co najwyżej do wkładania. Ale ja podgrzewałem korpus i chłodziłem wał z łożyskami. 12 godzin temu, RomanJ4 napisał: ...... 105 i 114.... to są podkładki, z czego dolna jest sprężynowa, choć na schemacie jest opisana jako o-ring Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 4 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja Do nakrętki R11 potrzebne są uchwyty sprężynowe. Nie do końca jest je łatwo wymieniać. Więc zaopatrzyłem sie w cały zestaw od 0,5 mm do 8 mm co 0,5mm. zacisk sprężynowy trzeba wbić do nakrętki mocującej: wybicie już nie jest takie proste, zwłaszcza dla dużych średnic: komplet nakrętek z tulejkami: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi