Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Każdy posiadacz tej pomocnej frezarki spotka się w końcu z problemem zbyt małego uchwytu. Wiele rodzajów frezów nie da sie użyć. Wszyskie większe od średnicy 3.2 mm będą niedostępne. Znalazłem w necie na to sposób. Rozwiązaniem jest wymiana wału głównego.

Tak wyglądają obydwa wały:

 

20240223_195857.thumb.jpg.080ab8f0de64b4826fb4a8ba03090de1.jpg

 

Wał z prawej strony ma zacisk o rozmiarze R11. Daje możliwość osadzenia frezu do średnicy 8 mm. Stosując tuleje zaciskowe, można zamontować dowolne wiertła i frezy.

Dodatkowo zamontowałem łożyska hybrydowe (ceramiczne) 6800.

 

Dla chcących podjąć się takiej konwersji podpowiem, że w moim przypadku łożyska było bardzo trudno wymiontować. Bez specjalistycznego ściągacza się nie obyło.

Górne łożysko wychodzi do góry, a dolne do dołu.

20240221_223017.thumb.jpg.de76e34028810b02526d0456a7a09ae9.jpg

 

Wał jest dostępny na stronie:

https://www.usovo.de/p/tuningspindel-fuer-proxxon-mf70-mit-einer-seriennr-groesser-als-22852

 

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Nie wiem o jakiej prasie kolega mówi. Tu nie chodzi o zdjęcie łożyska z wału, tylko o wyjęcie z tuleji. Na zdjęciu powyżej pokazałem łożysko po zdjęciu, jeszcze na ściągaczu. Trudnością, jest, to, że łożyska są umieszczone w otworze, a pomiędzy nimi jest dodatkowa tuleja dystansowa ustawiona praktycznie bez luzu. Widać ją na zdjęciu z lewej strony.

  • Tytuł został zmieniony na Frezarka PROXXON MF70
Opublikowano

Jeśli tuleja 107 jest tylko dystansową między dwoma wewnętrznymi bieżniami łożysk 103/103, to zakładając, że otwór w korpusie 106 pod łożyska nie jest stopniowany, po wyciagnięciu pierścieni zabezpieczających(rozprężnych jak mniemam) 105 i  114, łożyska można przebić naciskając/pobijając od góry.

Opublikowano
W dniu 13.03.2024 o 10:47, Mikołaj 1977 napisał:

A próbowałeś ściągać te łożysko na prasie ! o wiele szybciej by poszło .

 

7 godzin temu, RomanJ4 napisał:

Jeśli tuleja 107 jest tylko dystansową między dwoma wewnętrznymi bieżniami łożysk 103/103, to zakładając, że otwór w korpusie 106 pod łożyska nie jest stopniowany, po wyciagnięciu pierścieni zabezpieczających(rozprężnych jak mniemam) 105 i  114, łożyska można przebić naciskając/pobijając od góry.

 Właśnie oto chodziło , przedmówca bardzo to szczegółowo opisał , ja tylko  napisałem o prasie hydraulicznej do ściągania .

Opublikowano

Otwór jest stopniowany. Górne łożysko trzeba wyjąć do góry, a dolne do dołu. Tuleja dystansowa wchodzi z obydwu stron.

Więc, żadna prasa. Co najwyżej do wkładania. Ale ja podgrzewałem korpus i chłodziłem wał z łożyskami.

12 godzin temu, RomanJ4 napisał:

...... 105 i  114....

to są podkładki, z czego dolna jest sprężynowa, choć na schemacie jest opisana jako o-ring

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Do nakrętki R11 potrzebne są uchwyty sprężynowe. Nie do końca jest je łatwo wymieniać. Więc zaopatrzyłem sie w cały zestaw od 0,5 mm do 8 mm co 0,5mm.

 

20240320_212020.thumb.jpg.221f651306fda06f629273a9b1d5d6c4.jpg

 

zacisk sprężynowy trzeba wbić do nakrętki mocującej:

20240420_130908.thumb.jpg.55fb08f311c29168f4a2c24650723a12.jpg

 

wybicie już nie jest takie proste, zwłaszcza dla dużych średnic:

20240420_131037.thumb.jpg.561595ceb080822cda6093ea0dd4628b.jpg

 

komplet nakrętek z tulejkami:

20240504_113538.thumb.jpg.bb6c5c2c8722bcee9878947f1d10e8cf.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.