JADAR62 Opublikowano 12 Marca Opublikowano 12 Marca Każdy posiadacz tej pomocnej frezarki spotka się w końcu z problemem zbyt małego uchwytu. Wiele rodzajów frezów nie da sie użyć. Wszyskie większe od średnicy 3.2 mm będą niedostępne. Znalazłem w necie na to sposób. Rozwiązaniem jest wymiana wału głównego. Tak wyglądają obydwa wały: Wał z prawej strony ma zacisk o rozmiarze R11. Daje możliwość osadzenia frezu do średnicy 8 mm. Stosując tuleje zaciskowe, można zamontować dowolne wiertła i frezy. Dodatkowo zamontowałem łożyska hybrydowe (ceramiczne) 6800. Dla chcących podjąć się takiej konwersji podpowiem, że w moim przypadku łożyska było bardzo trudno wymiontować. Bez specjalistycznego ściągacza się nie obyło. Górne łożysko wychodzi do góry, a dolne do dołu. Wał jest dostępny na stronie: https://www.usovo.de/p/tuningspindel-fuer-proxxon-mf70-mit-einer-seriennr-groesser-als-22852 2 1
Mikołaj 1977 Opublikowano 13 Marca Opublikowano 13 Marca A próbowałeś ściągać te łożysko na prasie ! o wiele szybciej by poszło .
JADAR62 Opublikowano 13 Marca Autor Opublikowano 13 Marca Nie wiem o jakiej prasie kolega mówi. Tu nie chodzi o zdjęcie łożyska z wału, tylko o wyjęcie z tuleji. Na zdjęciu powyżej pokazałem łożysko po zdjęciu, jeszcze na ściągaczu. Trudnością, jest, to, że łożyska są umieszczone w otworze, a pomiędzy nimi jest dodatkowa tuleja dystansowa ustawiona praktycznie bez luzu. Widać ją na zdjęciu z lewej strony.
RomanJ4 Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Jeśli tuleja 107 jest tylko dystansową między dwoma wewnętrznymi bieżniami łożysk 103/103, to zakładając, że otwór w korpusie 106 pod łożyska nie jest stopniowany, po wyciagnięciu pierścieni zabezpieczających(rozprężnych jak mniemam) 105 i 114, łożyska można przebić naciskając/pobijając od góry.
Mikołaj 1977 Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca W dniu 13.03.2024 o 10:47, Mikołaj 1977 napisał: A próbowałeś ściągać te łożysko na prasie ! o wiele szybciej by poszło . 7 godzin temu, RomanJ4 napisał: Jeśli tuleja 107 jest tylko dystansową między dwoma wewnętrznymi bieżniami łożysk 103/103, to zakładając, że otwór w korpusie 106 pod łożyska nie jest stopniowany, po wyciagnięciu pierścieni zabezpieczających(rozprężnych jak mniemam) 105 i 114, łożyska można przebić naciskając/pobijając od góry. Właśnie oto chodziło , przedmówca bardzo to szczegółowo opisał , ja tylko napisałem o prasie hydraulicznej do ściągania .
JADAR62 Opublikowano 14 Marca Autor Opublikowano 14 Marca Otwór jest stopniowany. Górne łożysko trzeba wyjąć do góry, a dolne do dołu. Tuleja dystansowa wchodzi z obydwu stron. Więc, żadna prasa. Co najwyżej do wkładania. Ale ja podgrzewałem korpus i chłodziłem wał z łożyskami. 12 godzin temu, RomanJ4 napisał: ...... 105 i 114.... to są podkładki, z czego dolna jest sprężynowa, choć na schemacie jest opisana jako o-ring
JADAR62 Opublikowano 4 Maja Autor Opublikowano 4 Maja Do nakrętki R11 potrzebne są uchwyty sprężynowe. Nie do końca jest je łatwo wymieniać. Więc zaopatrzyłem sie w cały zestaw od 0,5 mm do 8 mm co 0,5mm. zacisk sprężynowy trzeba wbić do nakrętki mocującej: wybicie już nie jest takie proste, zwłaszcza dla dużych średnic: komplet nakrętek z tulejkami:
Rekomendowane odpowiedzi